خدمات سایت


  • مسیر جاری:

متن کامل خبر

ال جی غافلگیر كرد! /معرفی تلويزيون های هوشمند با قابليت اتصال به اينترنت+تصاویر

آرشیو
شركت ال جی دو نمونه از جديدترين تلويزيون های سه بعدی (3D) خود را به بازار ايران معرفی كرد.
1390/02/12 03:37:39 ق.ظ

دنیای اقتصاد:در طراحی و تولید این تلویزیون ها كه با نام های SMART TV و CINEMA 3D معرفی شده اند، سعی شده است معایب و نقاط ضعف سایر نمونه های سه بعدی موجود در بازار رفع شود.

اندی كیم، مدیر ال جی در ایران، در مراسم معرفی این دو تلویزیون جدید كه عصر روز شنبه در هتل همای تهران برگزار شده بود، گفت: مدل SMART TV یك تلویزیون هوشمند است كه برای اولین بار امكان ارتباط دو طرفه را بین دستگاه و كاربر فراهم می كند.

به گفته وی، این تلویزیون هوشمند سه بعدی، قابلیت تبدیل تصاویر دو بعدی به سه بعدی را داشته و نخستین نمونه تلویزیون هوشمندی است كه به منطقه خاورمیانه معرفی شده است. تجهیز به یك داشبورد اصلی، قابلیت جست وجوی آسان و اتصال آسان به دستگاه های جانبی، دسترسی راحت و بی سیم به تمام محتویات كامپیوتر یا SMART PHON، تجهیز به یك دستگاه كنترل جادویی كه امكان دسترسی ساده به همه امكانات را تنها را با یك كلید ممكن می سازد و... از سایر ویژگی های این دستگاه است.

همچنین قابلیت اشتراك گذاری هوشمند این تلویزیون این امكان را به كاربر می دهد تا از طریق MEDIA LINK ،USB و... به راحتی محتوا و فایل مورد نظر را از هر دستگاه دیجیتالی به تلویزیون انتقال دهد.

تلویزیون هوشمند ال جی همچنین امكان دسترسی كاربر را به مطالب و سرویس های اینترنتی با كیفیت بالا آسان می كند.

این مطالب كه مربوط به سایت های مختلف است با اتصال به اینترنت به روز رسانی می شوند.

ال جی همچنین با محلی سازی سرویس های اینترنتی خود سایت هایی چون سیمرغ، خبر آنلاین، مركز موسیقی بتهوون و آی تی ایران را روی تلویزیون های جدید خود قرار داده است.

مدیران دفتر ال جی ایران و شرکت گلدیران

مدیران دو شرکت ال جی و سیمرغ

همچنین به گفته شیرینی فرد مدیر آموزش شركت گلدیران فروشگاه نرم افزاری با ۶۰۰ نرم افزار در اختیار كاربران این تلویزیون ها قرار داده است كه تا پایان سال این تعداد به یك هزار نرم افزار افزایش می یابد.

در این مراسم، همچنین شهرام شریف مدیر سایت آی تی ایران با اعلام اینكه تلویزیون های متصل به اینترنت فرصت مناسبی را برای تولیدكنندگان محتوا روی اینترنت فراهم می كند، گفت: مخاطبان جدید تلویزیونی به سایت های اینترنتی این فرصت را می دهد كه روی تولید محتوای منطبق با بینندگان تلویزیونی نیز تمركز كنند.

مشخصات تلویزیون های جدید

ویژگی اصلی تلویزیون های جدید ال جی تصاویر بدون پرش و عاری از هرگونه تارشدگی است. همچنین عینك سه بعدی سبك با زاویه دید عریض و ارزان قیمت تر نیز از دیگر مشخصات این تلویزیون ها به شمار می آیند.

محصول جدید دیگر این برند تلویزیون دیگری است كه تحت عنوان CINEMA 3D به بازار معرفی شده است.

در طراحی این تلویزیون از تكنولوژی های پیشرفته ای در مقایسه با مدل های قبلی استفاده شده است كه FPR و قابلیت تبدیل محتوای دو بعدی به سه بعدی از این تكنولوژی ها هستند. این تلویزیون دارای تصاویر بدون پرش و عاری از هرگونه تار شدگی است.

عینك این تلویزیون هم بسیار سبك تر از تلویزیون های دیگر هستند و حدود 16 گرم وزن دارند. قیمت مناسب این عینك ها كه حدود 8 هزار تومان است نیز از نكات مثبت این تلویزیون است.

همچنین تكنولوژی پنل مخصوص ال جی به همراه عینك هایی كه نیاز به انطباق ندارند، این امكان را به بینندگان می دهد كه از زاویه دید وسیعی برخوردار باشند و حتی در حالت خوابیده بتوانند از تماشای تصاویر سه بعدی لذت ببرند.

هنوز قیمت دقیق این تلویزیون اعلام نشده است.

ساخت نخستین فیلم سه بعدی ایران

در همین حال در جریان این كنفرانس خبری داریوش مهرجویی كارگردان سینما اعلام كرد كه نخستین فیلم سه بعدی ایران را با حمایت گلدیران می سازد.

داریوش مهرجویی كه به همراه مسعود جعفری جوزانی و علی معلم در این مراسم حضورداشت از تمایل خود برای بهره گیری از تكنولوژی های جدید برای ساخت فیلم های سینمایی خبر داد و به خبرنگاران گفت كه مایلم نخستین فیلم سه بعدی را بسازم.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha