خدمات سایت


متن کامل خبر

جزئیات جالبتر از فرار محكومان اصفهانی از زندان

آرشیو
شش مرد زندانی كه در میان آنها جانی سابقه داری هست،با حفر تونلی 32 متری از درون زندان بزرگ اصفهان گریختند.
1390/04/13 03:33:21 ق.ظ

ماجرای زندان و زندانی جنبه های عجیب دیگری نیز پیدا كرده و در میان مجموعه رخدادهای این محیط سرد گاهی اتفاقاتی رخ می دهد كه انسان را به فكر فرو می برد و اینبار پس از سالها ، زندان اصفهان كه یكی از اقامتگاههای كاملا حفاظت شده است شاهد ماجرای فرار 6 زندانی بوده كه موفق شدند با رعایت تمام اصول حفاظتی و طی مدتی ،تونلی به طول 32 متر حفر كرده و خود را به فضای باز زندان برسانند و البته این نقشه بخوبی هم پیش نرفته است.

صبح روز جمعه 10 تیر ماه و با اخطار یكی از محافظان محیط باز زندان اصفهان ، مسئولان و مدیران متوجه فرار 6 متهم میشوند و بلافاصله اقدامات امنیتی و حفاظتی تشدید می گردد.

بر اساس شنیده های عبرت ،ظاهرا این مردان فراری از مدتها پیش طرح گریختن خود را پی ریزی كرده و موفق شده بودند با الگو گرفتن از داستانهای فرار از زندان در فیلمهای مشهوری مانند فرار بزرگ ، تونلی به طول 32 متر را كنده و سپس خود را به فضای باز زندان برسانند .

گفته شده كه به هنگام ورود این مجرمان به این محیط ، تنها سرباز نگهبان حاضر به موقع آنها را مشاهده می كند ،اما مجرمان فراری با تهدید وی خود را از مهلكه نجات داده و سر انجام فرار را بر قرار ترجیح می دهند .

جالب آنكه یكی از زندانیان در هنگام عبور و بدلیل اضافه وزن و چاقی در تونل گیر می كند و شروع به داد و فریاد می كند كه با تلاش ماموران آتش نشانی زندان كه در محل حضور داشتند وی از مرگ حتمی نجات پیدا می كند .

گویا این فرد كه تنها متهم بجا مانده در این فرار بوده است ،اطلاعات خوبی در اختیار مسئولان قرار داده و مشخص كرده كه چه افرادی در این گریز نافرجام برای او نقش داشته اند .

در عین حال شنیده شده است كه متهمان از سمت منتهی به كوچه پشت زندان اصفهان خارج می گردند و از پیش نیز خودروهای مورد نظركه ظاهرا دو خودرو بوده برای فرارآنها مهیا شده بوده واین در حالیست كه این فضا بصورت شبانه روزی توسط سیستم های مدار بسته كنترل می گردد.

متهمان پس از آنكه موفق به رسیدن به دو ماشین پارك شده در حاشیه زندان می شوند و قبل از هوشیاری كامل مسئولان و نگهبانان از زندان دور شده و گویا در نقطه ای بعلت نداشتن مسیری مشخص با همدیگر برخورد پیدا كرده و ناچار به توقف می شوند وپس از تماس مردم ، ماموران یكی از واحدهای پلیس نیز برای بررسی علت برخورد آنها در محل تصادف حاضر می شوند.

جالب آنكه مجرمان فراری پس از این واقعه با پوشیدن لباسهای جدید ، خود را مسافر معرفی و موفق می شوند از صحنه بگریزند اما خودروهای خود را در محل بجا می گذارند .

گرچه ناگفته های زیادی در این خصوص وجود دارد اما عبرت نیوز به جهت رعایت بسیاری نكات از تشریح جزییات بیشتر خودداری خواهد كرد و امیدوار است كه دستگاههای امنیت و انتظامی بار دیگر با وجود رد پاهای فراوان و با درایت و كوشش همیشگی این مجرمان را به زندان بازگرداند و جامعه را از لوث آنان پاك كنند.

گفتنی است دكتر غلامرضا انصاری رئیس كل دادگستری استان اصفهان ضمن تایید این خبر گفته كه شش زندانی صبح روز جمعه 10 تیر 1390 با حفر تونل از زندان مشهور به دستگرد در استان اصفهان گریخته اند.

انصاری افزوده: اتهام یكی از این شش زندانی قتل و پنج نفر دیگر سرقت مسلحانه بوده است.

وی اظهار كرد: این زندانیان با حفر 32 متر كانال به محوطه‌ی باز راه پیدا كرده و با تهدید یك سرباز در آن محوطه از زندان گریخته‌اند.

انصاری افزود: مقام‌های مسؤول استان اصفهان پیگیر فرار این شش زندانی هستند و اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد شد.

در پی این ماجرا و بلافاصله طرح مهار توسط پلیس اجرا و با كنترل مبادی ورود و خروج در منطقه تعقیب متهمان آغاز گردیده است اما تا این لحظه خبری از دستگیری اعلام نشده است.

بر اساس شنیده های خبرنگارحقوقی عبرت یكی از متهمان از زندان گریخته ، جوان قاتلی است كه گویا در باند جنایتكار " كاظم شفیعی " حضور داشته و اخیرا نیز محاكمه وی در شعیه 17 كیفری استان اصفهان كلید خورده بوده است.

چندی پیش زندانیان طالبان و اعضای این گروه برای فرار از زندان، یك تونل 360 متری را در مدت شش ماه از داخل یك منزل به بند سیاسی زندان حفر كرده بودند.

یكی از زندانیان فراری در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در قندهار گفته است كه آنان با پیمودن یك مسیر طولانی در تونلی به عمق دو و نیم متر و طول حدودا 360 متر از زندان مركزی قندهار گریختند.

پیش از این نیز شبه‌نظامیان طالبان در حمله‌ای گسترده به زندان قندهار، حدود یك‌هزار زندانی این گروه را آزاد كرده بودند.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




test sdf sd fsdf  image test sdf sd fsdf 1401/05/29

tsdf sdf sdf sdf

امتیاز:
تعداد بازدید: 0

ساعت اجرای طرح ترافیک تغییر کرد  image ساعت اجرای طرح ترافیک تغییر کرد 1400/04/19

شیوع کرونا طی یکسال گذشته بر اجرای بسیاری از قوانین و شرایط تردد تاثیر گذاشته و حالا نیز تصویب شده طرح ترافیک تهران از فردا تا اطلاع ثانوی لغو شود تا از فشار بر حمل و نقل عمومی و شلوغی مترو و اتوبوس به این شیوه کاسته شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 675

وزیر نیرو بابت قطع برق از مردم عذرخواهی کرد image وزیر نیرو بابت قطع برق از مردم عذرخواهی کرد 1400/03/04

وزیر نیرو با اشاره به گرمای زودهنگام هوا و کاهش بارندگی به‌عنوان دلیل اصلی قطع برق، بابت خاموشی‌های اخیر از مردم عذرخواهی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 674

محدودیت‌های کرونایی تا کی ادامه دارد؟ image محدودیت‌های کرونایی تا کی ادامه دارد؟ 1400/01/29

معاون بهداشت وزارت بهداشت و سخنگوی ستاد ملی کرونا با بیان اینکه فعلا از وضعیت قرمز خارج نخواهیم شد، گفت: حدود ۲۱ هزار نفر هم افرادی بودند که مثبت بودند و سفر رفتند و نقض قرنطینه کردند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 470

چگونه مجوز تردد بین‎ شهری بگیریم؟ image چگونه مجوز تردد بین‎ شهری بگیریم؟ 1399/10/20

افرادی که قصد دارند با خودرو شخصی به شهرهای وضعیت نارنجی و قرمز وارد شوند و از این شهرها نیز خارج شوند، نیاز به دریافت مجوز تردد بین شهری دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 667

کاهش حقوق بازنشستگان به دلیل استفاده از طرح خرید لوازم خانگی image کاهش حقوق بازنشستگان به دلیل استفاده از طرح خرید لوازم خانگی 1399/10/10

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بازنشستگانی که یک میلیون از حقوقشان کسر شده است به دلیل استفاده از طرح خرید لوازم خانگی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 812

فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! image فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! 1399/04/26

دقایقی پیش به شکل مرموزی حساب‌های کاربری توییتر اپل، ایلان ماسک، بیل گیتس، بایننس و... هک شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7553

حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر image حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر 1399/04/11

مرکز پزشکی سینا واقع در خیابان شریعتی تهران، شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ دچار آتش سوزی و انفجار شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6497

تهران بار دیگر لرزید image تهران بار دیگر لرزید 1399/03/07

لحظاتی قبل زلزله تهران را لرزاند و در نقاطی از شهر این زلزله حس شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7281

روشدن دست سامسونگ بعداز دروغگویی درباره ساعت هوشمندش image روشدن دست سامسونگ بعداز دروغگویی درباره ساعت هوشمندش 1392/09/01

کمپانی کره ای اگر ذره ای صداقت اپل را داشت، شاید اندکی در دل تکنولوژیست های واقعی جای می گرفت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8811