خدمات سایت


متن کامل خبر

چند درصد فوتبالیست‌های ایرانی باسوادند؟

آرشیو
این اعتراف تلخ از سوی یکی از مقامات مسئول نشان دهنده سطح پایین دانش در میان فوتبالیست‌ها بود که درآمد ماهانه میلیونی دارند.
1390/04/14 05:53:34 ق.ظ

آمار بازیکنان تحصیل کرده فوتبال ما به شدت نگران‌کننده است؛ طبق اعلام رئیس کمیته فرهنگی سازمان لیگ‌برتر فوتبال فقط یک درصد فوتبالیست‌ها تحصیل کرده هستند.

دو سال قبل احمدی یکی از مسئولان سازمان لیگ که نامش کمتر به گوش خبرنگاران ورزشی خورده در گفت‌وگویی با یکی از خبرگزاری‌های رسمی کشور گفت: «متأسفانه با آماری که در این زمینه استخراج کردیم متوجه شدیم فقط یک درصد فوتبالیست‌های ما تحصیل کرده هستند و 64 درصد آن‌ها در سطح زیردیپلم قرار دارند. با توجه به فقر سواد در فوتبال تلاش کردیم تا از نظر معنوی این خلاء را پر کنیم.»

این اعتراف تلخ از سوی یکی از مقامات مسئول نشان دهنده سطح پایین دانش در میان فوتبالیست‌ها بود که درآمد ماهانه میلیونی دارند. البته این تمام داستان نیست؛ در میان همین فوتبالیست‌ها افرادی هستند که به مقوله دانش توجه ویژه داشته و به مدارج عالی نیز رسیدند.

کاپیتان پرسپولیس در اصفهان درس‌خوان بود

کاپیتان پرسپولیس در لیگ دهم را باید یکی از آن دسته بچه درس‌خوان‌های فوتبال دانست. سپهر حیدری به تازگی موفق به اخذ مدرگ کارشناسی در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد نجف‌آباد شد. البته رسیدن به مدرک تحصیلی لیسانس سپهر را ارضا نکرد و وی تحصیلاتش را در مقطع فوق‌لیسانس نیز ادامه داد. حضور در تمرینات پرسپولیس کار سپهر را برای ادامه تحصیل با مشکلاتی روبه‌رو کرد اما او با هر مشقتی که بود واحدهای درسی‌اش را با نمره بالا پاس کرد. دوستان سپهر می‌گویند او زمانی که ساکن اصفهان بود از نظر درسی شرایطی به مراتب بهتر از حالا داشت.

کسب موفقیت به کمک برادر تحصیل‌کرده

کریم انصاری‌فرد، بازیکن جوان وکم‌حاشیه فوتبال ماست که با وجود مطرح بودن در یکی، دو سال اخیر عنوان با اخلاق‌ترین بازیکن جوان لیگ دهم را هم به خود اختصاص داد. او در زمینه تحصیلی نیز از آن دسته بازیکنان موفق فوتبال ایران است. انصاری‌فرد هم‌اکنون دانشجوی تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد‌اسلامی است و در تلاش است ظرف‌های ماه‌های آینده مدرک لیسانس خود را از داشنگاه دریافت کند. برادر انصاری‌فرد که از مهندسان شناخته شده در بازار آهن است نقش غیرقابل انکاری در موفقیت‌های تحصیلی‌ و ورزشی این بازیکن داشته.

فوتبال ایران، برزیلی درس‌خوان هم دارد

فابیو جان‌واریو، هافبک برزیلی تیم‌ فوتبال سپاهان اصفهان علاوه بر این‌که یک بازیک موفق در این تیم است. یک مهندس عمران نیز به حساب می‌اید. او در زمینه تحصیلی کاملاً موفق بود با اخذ مدرک مهندسی خود در حال حاضر یک شرکت عمرانی خصوصاً پروژه ساختمانی شکرت دارد. جان‌واریو علی‌رغم برزیلی بودنش از آن دسته فوتبالیست‌های درس‌خوان ایران به حساب می‌آید.

هافبک تراکتوسازی دکترا می‌خواهد

مصطفی اکرامی، هافبک چپ‌پای تیم تراکتورسازی اگر چه نامی آشنا برای اهالی فوتبال نیست اما از بازیکنان فیکس کمالوند در دو فصل اخیر بوده است. اکرامی در زمینه تحصیلات پیشرفت زیادی داشته و تا مقطع کارشناسی ارشد پیش رفته است. این بازیکن که سابقه بازیگری در استقلال و بانک ملی را نیز داراست و در میان فوتبالیست‌ها به بچه ‌درس‌خوان معروف است. اکرامی در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار ما اعلام کرده و در صورت مهیا شدن شرایط می‌خواهد تا مقطع دکترا نیز ادامه دهد.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1159

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 756

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2518

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2877

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2963

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3110

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3012

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4042