خدمات سایت


متن کامل خبر

آدوبی Edge، ادامه قصه «وب بعد از فلش»

آرشیو
فنی تر این که Edge در ابتدا برای مرورگر هایی طراحی شده است که مبتنی بر موتور WebKit هستند....
1390/05/11 06:33:56 ق.ظ

زمانی که استیو جابز روی عدم ساپورت فلش روی آیپد پا فشاری می کرد چه حسی داشتید؟ زمانی که اعلام شد سافاری روی iOS از HTML 5 پشتیبانی می کند چطور؟ خبر پشتیبانی از نسخه های جدید فلش روی تبلت ها و گوشی های اندرویدی به شما چه ذهنیتی داد؟ فراگیر شدن مرورگر های HTML5 روی تبلت ها و موبایل ها چطور؟

خبر ها و جهت گیری های ضد و نقیض زیاد است. اما مساله این جاست که خود آدوبی هم به سراغ HTML5 آمده و با ابزار جدیدش یعنی Edge، خود را برای وب بعد از فلش آماده کرده است. Edge نرم افزار جدیدی است که از امروز قابل دانلود است و هدف شاخصی هم دارد: اج می خواهد یک ابزار طراحی محتوای متحرک و تعاملی باشد که به طراحان وب اجازه دهد تا انیمیشن را با روش هایی مشابه فلش ساخته و در وبسایت هایی که از استاندارد های HTML و جاوا اسکریپت و CSS پشتیبانی می کنند؛ به کار ببندد.

اگر کمی بیشتر وارد فلسفه Edge بشویم، می بینیم ادوبی تلاش دارد که Edge را به عنوان یک انتخاب جذاب به توسعه دهندگان وب بشناساند. نسخه اول این نرم افزار رایگان بوده و البته هنوز در مرحله بتا قرار دارد. مهم تر این که این اولین نسخه از برنامه ای است که آدوبی می خواهد آن را به کمک سایر توسعه دهندگان وب، با استاندارد های باز توسعه دهد. در واقع، با توجه به گفته شرکت آدوبی، Edge هم اکنون حتی بتا هم نیست! آدوبی در حالی این اپلیکیشن را منتشر که اج حتی به جایی نرسیده که بخواهد بتا باشد. به نوعی این شرکت تلاش دارد بفهمد که چه توسعه دهندگانی می خواهند بیشتر با این برنامه کار کنند و در آن ماهر شوند. به هر حال اگر تصمیم به دانلود کردن اج دارید، باید بدانید که هم اکنون ابزاری بسیار ساده (اما کار آمد) را دریافت خواهید کرد.

اما سادگی تا چه حد؟ اج هم اکنون به طرح بندی های ساده ی صفحات و انیمیشن های ابتدایی محدود است. کاربران اپلیکیشن هایی که از نوارزمان (Time Line) استفاده می کنند، به سرعت با رابط کاربری ساده و تایم لاینی که برای انیمیشن های HTML5 در این نرم افزار تعبیه شده است؛ ارتباط برقرار خواهند کرد.

البته، مانند نرم افزار هایی همچون Dreamweaver، شما باز هم می توانید به طور مستقیم به کد ها دسترسی داشته باشید. اج کد های شفاف و واضحی را تولید می کند. اما چون هنوز یک محصول اولیه در اختیار داریم، نباید انتظار کار های سخت را داشته باشید.

فنی تر این که Edge در ابتدا برای مرورگر هایی طراحی شده است که مبتنی بر موتور WebKit هستند. جالب است بدانید آدوبی خود به توسعه موتور وب کیت کمک کرده و مرورگر داخلی این اپلیکیشن هم بر مبنای وب کیت است.

بنظر می آید که ادوبی می خواهد قدم اول را محکم بردارد. این یعنی فلش بیش از پیش به مرگ نزدیک می شود. حالا خود آدوبی هم دارد زیر پای این فناوری را خالی می کند و البته نباید نقش اپل را در شروع شدن این فرایند نادیده گرفت. حالا موضوعات زیادی برای بحث وجود دارند : شما چه تجاربی با ابزار های توسعه وب آدوبی داشته اید؟ چه خاطراتی با فلش دارید؟ HTML5 را چگونه می بینید و چقدر به کوچ کردن به آن علاقه مند شده اید.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد image وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد 1403/01/26

این حافظه 368 ترابایتی که داخل جعبه عرضه می‌شود، به یک پردازنده 12 هسته‌ای مجهز شده است و تقریباً 13 کیلوگرم وزن دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 26

کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند image کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند 1403/01/26

شایعات مربوط به اخراج نیروی‌ کار در تسلا، موجی از نگرانی را در میان کارمندان این خودروساز به‌راه انداخته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 22

هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد image هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد 1403/01/26

برخی از مدل‌های کارت‌ گرافیک RTX 4090 انویدیا همچنان از فاجعه‌ی ذوب‌شدن کانکتور پاور رنج می‌برند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 28

تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت image تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت 1403/01/25

تصاویر جدید هندزفری‌های آينده‌ی ناتینگ، رنگ‌های مختلف آن‌ها را به‌نمایش می‌گذارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 35

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

ایسر از دو لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جدید رونمایی کرد image ایسر از دو لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جدید رونمایی کرد 1403/01/22

همچنین نسخه به‌روزشده لپ تاپ 16 اینچی Nitro ایسر نیز معرفی شده که می‌توان آن را با پردازنده نسل فعلی اینتل Core یا AMD خرید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

دستیار کدنویسی گوگل جمنای به «اندروید استودیو» اضافه شد image دستیار کدنویسی گوگل جمنای به «اندروید استودیو» اضافه شد 1403/01/21

گوگل دستیار کدنویسی جمنای را با قابلیت‌های کاربردی به اندروید استودیو اضافه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

ایلان ماسک: پست‌های من بیشتر از آنکه به وضع مالی ایکس کمک کرده باشد، به آن آسیب زده است image ایلان ماسک: پست‌های من بیشتر از آنکه به وضع مالی ایکس کمک کرده باشد، به آن آسیب زده است 1403/01/21

ایلان ماسک در دادگاه اعلام کرد که پست‌های او بیشتر از آنکه به وضعیت مالی ایکس کمک کرده باشد، به آن آسیب زده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

مدل جدید آیپد مینی زمستان امسال از راه می‌رسد؟ image مدل جدید آیپد مینی زمستان امسال از راه می‌رسد؟ 1403/01/20

بلومبرگ در گزارشی جدید ادعا می‌کند آیپد مینی جدید زمستان امسال معرفی خواهد شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37