خدمات سایت


متن کامل خبر

دایی: اگر صدا و سیما جرات دارد سیاسیون را مسخره کند!

آرشیو
سرمربی راه آهن در کنفرانس مطبوعاتی اش انتقادات زیادی از مسئولان صدا و سیما کرد.
1390/05/20 06:54:05 ق.ظ

علی دایی کنفرانس مطبوعاتی اش را با بغض آغاز کرد.بغضی که ناشی از خبر مرگ بابک معصومی کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال بود.علی دایی ضمن تسلیت به مناسبت این درگذشت وقتی به نام بابک معصومی رسید چند ثانیه ای سکوت کرد و با بغضی که مشخص بود گلویش را فشار می دهد گفت:«اولا باید به نوبه خودم به خانواده بابک تسلیت بگویم.متاسفم که او حالا در بین ما نیست.بابک در دو سال اخیر خیلی اذیت شد.او با تیم ملی قهرمان آسیا شده بود و افتخارات زیادی کسب کرده بود.من نمی دانم باید چه چیز دیگری بگویم فقط باید برای خانواده اش آرزوی صبر کنم.»

سرمربی راه آهن این را گفت و به بازی تیمش مقابل صبا اشاره کرد.او می گوید:«صبا امسال تیم جوان و خوبی جمع کرده است، تراکتور سازی را در زمین خودش شکست داده و با سپاهان مساوی کرده است. این تیم خیلی حرف‌ها برای گفتن دارد، مربی جوان و خوبی هم به خدمت گرفته است. تیم خوبی تشکیل داده و ما فردا شب کار سختی داریم. مثل تمام بازی‌های در موقعی باید با صبا بازی کنیم که تقریبا مثل دو سه هفته گذشته تحت فشار بودیم و تحت فشار تمرین کردیم. اگر از نظر بدنی کم نیاوریم شرایط بازی به نفع ما خواهد شد. مهم‌تر از همه چیز کسب 3 امتیاز است و ما می خواهیم در این دیدار خانگی پیروز شویم. »

روز گذشته علی کریمی گفته بود که شخصیت دایی به گونه ای نیست که به طرفداران پرسپولیس خط بدهد که علیه کادر فنی تیم شعار بدهند و ظاهرا تشویق دایی در بازی امشب ممنوع شده است.دایی در این مورد می گوید:« من بارها در مصاحبه‌هایم گفته‌ام که نمی‌خواهم به خاطر پرسپولیس و شرایط این تیم مرا تشویق کنند. اینکه تشویقم ممنوع شده است یا نه نمی‌‌دانم شاید خودشان این منع را ایجاد کرده اند و به صلاح پرسپولیس است و همه ما صلاح پرسپولیس را می‌خواهیم، اما من در مصاحبه‌های قبلی‌ام گفته‌ام که من نه مسئولیتی دارم و نه در این مملکت کاره‌ای هستم که بن‌هایی در اختیار داشته‌ باشم و علاقمند هم نیستم که دنبال این مسائل بروم. اگر نیم نگاهی به نیمکت پرسپولیس داشتم اکنون سرمربیگری تیم راه‌آهن را قبول نمی‌کردم. همیشه برای پرسپولیس آرزوی موفقیت کرده‌ام و گفته‌ام که نمی‌خواهم به هیچ عنوان تشویق من مظهر اعتراض مردم به کارهای آقایان باشد.دوست دارم پرسپولیس آرامش داشته باشد و به عنوان یک پرسپولیسی برایش همیشه آرزوی موفقیت می‌کنم و دوست دارم این تیم نتیجه بگیرد. آنهایی اهل خط دادند هستند که لیدر داشته باشند و لیدر‌ها را اطرافشان جمع کنند و برای آنها جلسه بگذارند و آنها را به مسافرت بفرستند. پشت سرشان لیدرها جمع می‌شوند اما شما هم یک بار هم نمی‌توانید ببینید من با کسی جایی رفته باشم و لیدری دنبال من باشد. خودم همیشه گفته‌ام که به این کار‌ها اعتقادی ندارم، آن بالایی باید به آدم کمک کند. مردم اعتراض شان را با آقایان با آوردن اسم من انجام می‌دهند و تشویق من ربطی به خیلی از مسائل ندارد. مردم خودشان شعور و فهم دارند و آگاه هستند و در این چند ماه خیلی از مسائل را متوجه شدم. به نظرم اصلا و ابدا نباید به خاطر صلاح پرسپولیس تشویق شوم.»

سرمربی راه‌آهن در پاسخ به سؤال خبرنگاری که از او پرسید هنرپیشه‌ای که قبلا در جشن استقلال ادای شما را درآورده بود، این بار این اتفاق در تلویزیون اقدام به این کار کرده است گفت: «نظر خاصی ندارم، فقط می‌توانم ابراز تاسف کنم. متاسفم برای سازمانی که چنین کار‌هایی را انجام می دهد. آن شخص که کاره‌ای نیست، سازمان صدا و سیما مسئول است. طنز با مسخره‌گی فرق دارد؛ من از شما یک سؤال دارم آیا صدا و سیما می تواند برای بزرگان سیاسی مملکت چنین برنامه‌ای درست کند. متاسفانه وقتی ما ورزشی‌ها حرمت خودمان را نگاه نمی‌داریم، آقایان سوء استفاده می‌‌کنند. باز هم می‌پرسم آیا صدا و سیما می‌تواند برای مسئولان بلند پایه‌ سیاسی چنین برنامه ای درست کند یا نه.متاسفانه خیلی چیزها را به مسخره گرفته‌ایم و خیلی حرمت‌ها شکسته می‌شود خیلی از مسائل رعایت نمی‌شود و مردم از مسائل آگاه هستند. سازمان صدا و سیما در جام جهانی چقدر کارشناس آورد تا مرا خراب کند، اما خراب کردن آدم‌ها دست خدا است و با چنین کارهایی آدم خراب نمی‌شود. برای صدا و سیما متاسفم که به دنبال اسم خود واژه اسلامی دارد. اگر واژه‌ اسلامی نبود من هیچ صحبتی نمی‌کردم، اما چون خود را منتسب به اسلام کردیم من حرف می‌‌زنم. آیا واقعا چنین کارهایی باعث خوشحالی مردم می شود؟ اگر این گونه است من راضی‌ام، اما طنز با مسخره‌ گی فرق دارد. اگر صدا و سیما همراه با واژه جمهوری اسلامی نبود حرفی نمی زدم اما برای ما که واژه مسلمان داریم و به اسلامی بودن مان افتخار می کنیم ، این کارها زشت است. کجای اسلام گفته کسی را تمسخر کنید؟ متاسفانه آقایان خیلی راحت‌ نشسته‌اند و چنین کارهایی انجام می‌دهند، اما اگر جرات و قدرت دارند برای کله گنده‌ های سیاسی چنین کارهایی را انجام دهند. آیا می توانند چنین کاریی کنند؟»

دایی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید؛ حرف زدن شما مادرزایی چنین بوده است،و نباید این طرز صحبت کردن را به سخره گرفت،عنوان کرد:« این مسائل را خدا به آدم داده با خدا نمی توان جنگید. من این گونه متولد شدم همانگونه که خیلی از نعمت‌ها را به من داده است که به شمای نوعی نداده است. از سازمانی که اسم اسلام را یدک می‌کشد چنین مسائلی بعید و دور از ذهن است.»

او در پاسخ به اظهارات یکی از خبرنگاران رادیو مبنی بر اینکه حبیب کاشانی از این برنامه‌ طنز استقبال کرده و گفته است من هم با اینکه ادایم را درآورده اند کلی خندیدم، گفت:« اول این را گفته‌ام که من را با هیچ کس مقایسه نکنید، جایگاه‌ها فرق می کند. شاید کسی دوست دارد این‌گونه معروف تر شود و از چنین برنامه ای هم استقبال کند. من چند سال در این فوتبال هستم؟ 18 و 20 سال است که به فوتبال آمده‌ام اما این آقایان که اسم آوردید کی و چگونه وارد فوتبال شده‌اند؟ بدنم پر از بخیه‌هایی است که به خاطر فوتبال خورده بنابراین مرا با چنین آدم هایی مقایسه نکنید، وقتی چنین کاری را می کنید من متاسف می‌شوم.نمی‌گویم جایگاه من بالا است، اما نمی‌خواهم با کسی مقایسه شوم. خیلی‌ها دوست دارند به هر نحوی مطرح شوند اما علی دایی دوست ندارد. برخی دعوا راه می‌اندازند و هزار کار دیگر می‌کنند، اما من نوعی این کارها را دوست ندارم. اگر آنها دوست دارند به من ربطی پیدا نمی‌‌کند. من مخالف طنز نیستم و خودم هم با آن موافقم اما طنز با تمسخر فرق دارد.صدا و سیما چرا برای گنده‌های سیاسی چنین برنامه‌هایی نمی سازد! خیلی مسائل هست اما من فقط به بخش کوچکی از آن اشاره کردم. خیلی‌ها دوست داشتند علی دایی خراب شود، اکنون هم خیلی‌ ها دوست دارند من خراب شوم اما مردم با شعور و با فرهنگ هستند. شعور جوانان ما بالا رفته و خود آقایان را تمسخر می گیرند.»

سرمربی راه آهن که انگار دلش از این مسائل پر بود حرف هایش را این گونه ادامه می دهد:« مسئولان صدا و سیما را نگاه کنید هزار و صد ایراد دارند. اگر من 900 تا ایراد داشته باشم آنها هزار و صد تا ایراد دارند و می‌توانم از نظر ریخت و قیافه و شکل ظاهری خیلی‌ حرف‌ها بزنم. متاسفم برای صدا و سیما که اسم اسلام را می‌آورد اما کوچک‌ترین نگاهی به مسائل اسلامی نمی کند. همین کارها باعث می شود که جوانان ما به بیراهه بروند. چرا فقط ادای ما ورزشی‌ها و هنرپیشه ها را درمی آورند برای آدم‌های سیاسی چنین کنند.من با کسی لابی نمی کنم، سرم در بغل کسی نیست که چنین مسائلی را انجام می‌دهد. طنز با تمسخر فرق می کند؛ طنز با چیزهایی که خدا به آدم می دهد فرق می‌کند. خیلی از آقایان خیلی از مسائل دارند که اگر مردم بدانند واویلا می‌شود. »

دایی در مورد طلبش از باشگاه پرسپولیس و اینکه این طلب را وصول کرده یا نه گفت:« منتظر مانده‌ام که پرسپولیس با من تسویه حساب کند، همان طور که با دیگر بازیکنان و مربیان تسویه حساب کرده اند، اما هنوز خبری نشده است و اگر با من تسویه حساب نکنند از طریق قانونی حق و حقوقم را خواهم گرفت.»

سرمربی سابق تیم ملی ایران در پاسخ خبرنگاری که پرسید چرا ادای شما را درمی‌آورند گفت:« تا موقعی که از آدم‌های بزرگ می‌ترسند و از بزرگ شدن کسی می‌ترسند همین مسائل اتفاق می‌افتد. هر کاری می کنند بر عکس آن نتیجه می‌ گیرند. به نظر شما بعد از این کارها جایگاه من بین مردم بهتر شده یا بدتر؟ و به گفته خود شما جایگاه من بین مردم بی نظیر شده است. هر کاری آقایان می‌کنند نتیجه برعکس می‌گیرند. من با بودن در کنار مردم احساس غرور می‌کنم و چنین احساسی با بودن با شخص خاصی به من دست نمی‌دهد. من از چیزی نمی‌ترسم و به دین و پیغمبر و قرآن قسم می خورم نه سیاسی هستم و نه دوست دارم سیاسی بشوم. دوست هم ندارم سیاسی باشم. احتیاجی هم ندارم که سیاسی شوم و دنبال چیزی‌ هم نمی‌گردم. می‌خواهم زندگی آرامی داشته باشم، دنبال پست سیاسی و جایگاهی هم در آینده دور نیستم، خیالشان راحت باشد.

دایی در مورد اینکه این هنرپیشه گفته از شما اجازه دارد، گفت:« دروغ است و چنین اجازه‌ای ندارد. »

سرمربی راه آهن در مورد اینکه گفته می شود اووی با این کار تجارت می کند و حتی در جزیره کیش چنین برنامه‌ای را اجرا می کند ،گفت:« در همه جای دنیا دلقک و ملیجک زیاد داریم. نمی توان از دلقک‌ها ایراد گرفت. در دربار هم ملجیک زیاد بوده، آنهایی که از دلقک ها حمایت می‌کنند باید از آنها ایراد گرفت. متاسفانه برخی کارهایی می‌کنند که آدم یاد چیزی های که نباید بیفتد می افتد. صدا و سیما یا از روی سوء نیت این کار را انجام داده و نمی دانست و بدون کار کارشناسی چنین کاری انجام شده است که اگر این گونه باشد نمی‌داند چه مسائلی و چه ضربه‌های در جامعه به بار آمده است، اما اگر اکنون هم به این موضوع پی برده باشند دیگر چه فایده‌ای دارد؛ نوش دارو پس از مرگ سهراب خنده‌دار است.»

وی افزود: «ما از بچگی با یک سری مسائل بزرگ شده‌ایم، اگر اسلام می گوید چنین کارهایی درست است انجام دهند. آقای کارگران و آقای مدیری که اجازه می‌دهید چنین برنامه‌ای پخش شود به چه چیزی اعتقاد داری؟ اگر به اسلام معتقدی ما ندیدم که اسلام چنین چیزی گفته باشد. چنین مسائلی در این یک دهه خیلی پررنگ شده و خیلی ساده دروغ می‌گویند و سر هم کلاه می‌گذارند. باید یک جا این مسائل متوقف شود. من اگر شکایت هم کنم 3 سال باید بدوم و نتیجه‌اش هم این می‌شود که 200 نفر از رفقا را واسطه قرار می‌دهند تا رضایت بدهیم و وقت خود را تلف کرد‌ه‌ام.»

دایی در مورد اینکه آن هنر پیشه می خواهد به دست بوسی شما بیاید، گفت:« در زمان‌های قدیم ملیجک‌های قدیم به دست بوسی می‌آمدند و این کارها درست نیست. اگر او ادامه بدهد ما هم مثل خودشان برخورد می‌کنیم. اینگونه نیست که هر کسی هر کاری می‌خواهد بکند. مطمئن باشید من هم در این مملکت و حتی خارج از آن جایگاهی دارم و با خیلی‌ها صحبت می‌کنم و جواب خوبی خواهم داد.»

دایی در پایان در مورد اینکه نماینده تام الاختیار او بهمن دهقان مدیر عامل باشگاه شاهین بوشهر شده اما گفته می‌شود او وجاهت قانونی برای این کار ندارد، گفت:« وجاهت قانونی دهقان از خیلی از آقایان بیشتر است. انتخاب شدن او به عنوان مدیر عامل بوشهر به من مربوط نمی‌شود. دهقان از دوستان خوب من است که 7 و 8 سال است در کنار من حضور دارد. در سایپا‌، تیم ملی و پرسپولیس به من خیلی کمک کرده است. اینکه می‌گویند وجاهت قانونی ندارد، نمی‌دانم از چه لحاظی چنین حرفی می زنند! من وارد این مسائل نمی شوم اما در سالم بودن و کار بلدی و کار اجرایی از خیلی از مدیران که حتی فوتبال را نمی دانند، اصلح‌تر است و وجاهت قانونی اش بیشتر است. تا دلتان بخواهد دهقان کار اجرایی انجام داده است. »

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1159

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 756

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2518

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2877

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2963

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3110

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3012

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4042