خدمات سایت


متن کامل خبر

جشنواره ونیز 2010 با حضور تارانتینو روی فرش قرمز آغاز شد

آرشیو
شصت و هفتمین جشنواره فیلم ونیز روز چهارشنبه با نمایش تریلر روانشناختی «قوی سیاه» به کارگردانی دارن آرونوفسکی کار خود را آغاز کرد.
1389/06/12 02:48:33 ق.ظ

ناتالی پورتمن و ونسان کسل بازیگران فیلم جدید آرونوفسکی همین طور کوئنتین تارانتینو رئیس هیئت داوران بخش مسابقه این دوره جشنواره ونیز در مراسم فرش قرمز حضور داشتند.

نمایش «قوی سیاه» آرونوفسکی با استقبال حاضران روبرو شد. این کارگردان 41 ساله نیویورکی دو سال پیش با فیلم «کشتی‌گیر» با بازی میکی رورک شیر طلای ونیز را دریافت کرد.

داستان فیلم سیاه «قوی سیاه» در اجتماع باله نیویورک روی می‌دهد و درباره بالرینی با بازی پورتمن است که در شبکه‌ای از توطئه‌چینی‌ها گیر می‌افتد.

آرونوفسکی اعتقاد دارد دو فیلم «کشتی‌گیر» و «قوی سیاه» با وجود ظاهر متفاوت خود به نوعی مکمل یکدیگر هستند.

او روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی فیلم «قوی سیاه» که با حضور تعداد زیادی از خبرنگاران برگزار شد، در‌این‌باره گفت: «وقتی بیشتر در باله دقت کردم، عملا متوجه تمام این شباهت‌ها به دنیای کشتی شدم.»

آرونوفسکی افزود: «در هر مورد با کسانی روبرو هستیم که از قابلیت‌های فیزیکی خود به شدت استفاده می‌کنند.»

«قوی سیاه» با حضور مدیران ارشد شرکت فاکس سرچ‌لایت تهیه‌کننده فیلم همین طور جرجو ناپولیتانو رئیس جمهور ایتالیا به نمایش درآمد. تشویق‌های بسیار طولانی حاضران در پایان فیلم باعث شد یکی از قوی‌ترین افتتاحیه‌های چند سال اخیر جشنواره ونیز رقم زده شود.

کوئنتین تارانتینو که عموما پرانرژی است در مراسم آغازین این دوره جشنواره ونیز پس از معرفی اعضای هیئت داوران به ایتالیایی فریاد زد: «سینما را عشق است!»

او کمی قبل‌تر با تحسین از انتخاب‌های این دوره لیدو از آن به عنوان «یکی از جنون‌آمیزترین و باحال‌ترین فهرست‌ها که هر نوع فیلمی در آن هست» یاد کرد.

کارگردان فیلم‌های «داستان عامه‌پسند» و «لعنتی‌های بی‌آبرو» در پاسخ به این پرسش که آیا دوستی‌اش با تعدادی از کارگردانان حاضر در بخش مسابقه روی نحوه قضاوت او تاثیر نمی‌گذارد، گفت: «برام مهم نیست کسی که دوستش دارم فیلمی بسازد. حاضر نیستم به خاطرش جنگ کنم.»

در اولین روز برگزاری جشنواره ونیز بجز «قوی سیاه» که در بخش مسابقه بخش شد، دو فیلم دیگر نیز در بخش خارج از مسابقه به نمایش درآمد: اکشن رزمی «افسانه مشت: بازگشت چن ژن» به کارگردانی اندرو لو که دنباله‌ای بر فیلم سال 1972 «مشت خشم» با بازی بروس لی است و فیلم اکشن «ماشه‌تی» (یا «ماچه‌ته») به کارگردانی رابرت رودریگز.

فیلم درجه ب «ماشه‌تی» با حضور جسیکا آلبا و دنی ترخو نیمه‌شب در سالا گرانده نمایش داده شد. دان جانسن، لینزی لوهان و رابرت دنیرو دیگر بازیگران این فیلم هستند که داستان آن در مرز آمریکا و مکزیک روی می‌دهد.

«ماشه‌تی» نسخه طولانی یکی از آنونس‌های ساختگی فیلم «گرایندهاوس» به کارگردانی تارانتینو و رودریگز است. ترخو از رودریگز به خاطر آنکه نقش اصلی فیلم را به او داد، تشکر کرد.

او گفت: «من آمرزیده شدم. رابرت رودریگز کاری کرد من از یک خلافکار سابق به یک نماد تبدیل شوم.»

روز پنجشنبه فیلم ژاپنی «بیشه نروژی» به کارگردانی تران آن هانگ فیلمساز متولد ویتنام و «گوسفند سیاه» ساخته آسانو سلستینی از ایتالیا در بخش مسابقه نمایش داده می‌شود.

امسال 24 فیلم برای دریافت جایزه شیر طلایی جشنواره ونیز رقابت می‌کنند. آرنو دپلشن فیلمساز فرانسوی، گی‌یرمو آریاگا مکزیکی و گابریل سالواتوره کارگردان ایتالیایی در کنار تارانتینو فیلم‌های این دوره بخش مسابقه را داوری می‌کنند. جشنواره ونیز 2010 میزبان اولین نمایش جهانی 79 فیلم بلند از 34 کشور است.

شصت و هفتمین جشنواره فیلم ونیز اول تا 11 سپتامبر (10 تا 20 شهریور) برگزار می‌شود.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 72

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 170

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 142

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 339

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 329

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 374

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 343

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 209