خدمات سایت


متن کامل خبر

چطور بازدهی بیشتری از سلول های خورشیدی داشته باشیم؟

آرشیو
آیدن با این کار علاوه بر یک کشف بزرگ در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی، جایزه طبیعت گرای جوان موزه تاریخ طبیعی آمریکا را هم از آن خود کرده است.
1390/06/01 06:57:15 ق.ظ

دوران نوجوانی خود را چگونه گذرانده اید و یا در حال گذران آن هستید؟ فکر می کنید چه کارهایی از دست تان بر می آید یا قادر به انجام آن هستید. خب، مثل اینکه نوجوان داستان ما راه خودش را از همین الان پیدا کرده. او روشی کشف کرده که ۲۰ تا ۵۰ درصد انرژی بیشتری از سلولهای خورشیدی کسب کنیم.

Aidan Dwayer، این نوجوان ۱۳ ساله نیویورکی هنگام گشت و گذار در جنگل متوجه شده بود که شاخ و برگ های درختان به صورت تصادفی در جهات مختلف رشد نمی کنند‫.‬ برای همین شروع به اندازه گیری زاویه شاخه ها کرد و به نتیجه بسیار جالبی رسید‫!‬ پشت همه این اعداد و زوایا می توانید نظمی شبیه دنباله فیبوناچی و نسبت طلایی را ببینید. حال وی به دنبال دلیلی بود که چرا همه درختان از چنین الگوی منظم و مشخصی پیروی می کنند. شاید با این کار سعی می کنند نور بیشتری جذب کنند.

او آزمونی ترتیب داد. با تعداد یکسانی سلول خورشیدی، دو مدل آزمایشی ایجاد کرد. یکی به همان شکل مرسوم که تمام سلولها در کنار یکدیگر قرار می گیرند. و دیگری شکلی همانند شاخه های درختان و طبق الگوی آنها داشت. نتیجه این بود که درخت خورشیدی وی ۲۰ درصد انرژی بیشتری جذب و ذخیره کرد. نتیجه در ماه دسامبر که خورشید در پایین ترین نقطه خود در آسمان قرار دارد، خیلی جالب تر بود. درخت خورشیدی ۵۰ درصد انرژی بیشتری نسبت به پنل خورشیدی معمولی جذب و ذخیره کرد!

آیدن با این کار علاوه بر یک کشف بزرگ در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی، جایزه طبیعت گرای جوان موزه تاریخ طبیعی آمریکا را هم از آن خود کرده است. مطالعه گزارش کامل و جالب این نوجوان هم خالی از لطف نخواهد بود.

منبع : نارنجی
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 30

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد image شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد 1402/12/02

ایلان ماسک از موفقیت اولین آزمایش انسانی نورالینک خبر داد و اعلام کرد به‌لطف تراشه این شرکت، بیمار نوعی توانایی ابرانسانی پیدا کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! image سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! 1402/11/24

یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی‌تبار ناسا به همکارانش در ایستگاه فضایی بین‌المللی قورمه سبزی تعارف کرد و ظاهرا آن‌ها هم طرفدار این غذا شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد image ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد 1402/11/15

پلیس نیویورک سرانجام رباتی را که قرار بود به نظارت در مترو شهر بپردازد، بازنشسته کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

این دستگاه عجیب، از هوا آب می‌گیرد image این دستگاه عجیب، از هوا آب می‌گیرد 1402/10/19

کمپانی Genesis System در خلال رویداد CES 2024 از یک دستگاه عجیب رونمایی کرد که قادر است از رطوبت هوا آب تولید کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 168

در روزهای آلوده ایران، ۴۰ درصد از کل برق آمریکا بدون انتشار هرگونه آلاینده تأمین می‌شود image در روزهای آلوده ایران، ۴۰ درصد از کل برق آمریکا بدون انتشار هرگونه آلاینده تأمین می‌شود 1402/10/11

در روزهایی که ما شاهد آلودگی وحشتناک هوا در شهرهای مختلف کشورمان هستیم آمریکا اعلام کرد که ۴۰ درصد از کل برق خود را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 200

ناسا 120 سالگی اولین پرواز انسان توسط برادران رایت را جشن می‌گیرد image ناسا 120 سالگی اولین پرواز انسان توسط برادران رایت را جشن می‌گیرد 1402/09/26

برادران رایت در 17 دسامبر سال 1903 چهار پرواز را انجام دادند و باعث تحول کامل صنعت هوانوردی شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 95

درخشان‌ترین انفجار شناخته‌شده پرتو گاما، بخشی از جو زمین را برای چند دقیقه از بین برد image درخشان‌ترین انفجار شناخته‌شده پرتو گاما، بخشی از جو زمین را برای چند دقیقه از بین برد 1402/08/30

رویدادهای انفجاری در فضا این پتانسیل را دارند که لایه اوزون زمین را که سپر محافظ ما دربرابر تابش‌های مضر خورشید است، به‌طور موقت تخریب کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 93