خدمات سایت


متن کامل خبر

تایید مرگ دو نفر در گودال مرگ/فولاد کاویان: کارگران فوت شده، مقصر بودند

آرشیو
ایمیلی این روز ها منتشر شده که در آن درخواست پی گیری مرگ دو نفر از کارگران کارخانه فولادکاویان اهواز را کرده اند.
1390/06/13 08:28:50 ق.ظ

امید سلیمی بنی: البته پس از گذشت نزدیک به دو ماه از حادثه مرگ در کارخانه فولاد کاویان اهواز، مسئولان این کارخانه می گویند کارگرانی که فوت کرده اند، به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی، مقصر بودند.

در حادثه روز 15 تیرماه، سه کارگر که برای تمیز کردن حوضچه فاضلاب، به داخل این حوضچه رفته بودند، دچار مشکلات تنفسی به خاطر استنشاق گاز متان شدند. بلافاصله یکی از کارگران به نام سعیدخانی پور بر اثر گازگرفتی به داخل فاضلاب سقوط کرد و خفه شد. دو نفر بعد هم دچار مشکلات تنفسی و بیهوشی شدند که توسط مسئولان کارخانه به بیمارستان فرستاده شدند و یکی از آنان کشته شد.

اکنون مدیر روابط عمومی فولاد کاویان می گوید این کارگران ایمنی را رعایت نکرده بودند و مقصر مرگ دو نفر در اتاقک تخلیه فاضلاب، خودشان هستند.

این کارگران برای تمیزکردن مسیر دفع فاضلاب حاوی لجن‌های همراه روغن صنعتی و گاز متان به داخل حوضچه رفته بودند تا لجن‌هایی که باعث گرفتگی مسیردفع فاضلاب شده را بیرون بکشند.

گفته می شود عمق این حوضچه ۸ متر است که ۳ متراول دهانه و در ۵ متر بقیه لجن همراه روغن صنعتی و گاز متان وجود دارد. به روایت محمد تقی نعمت بخش، دو کارگر به نامهای سعید خانی پور و جاسب حلاف، که در حادثه دو ماه در این کارخانه کشته شدند، نکات ایمنی را رعایت نکرده بودند. وی امروز به خبرآنلاین گفت: "نرده بام جوشکاری شده در این اتاقک تعبیه شده و نباید به آنجا چاله مرگ گفت."

چاله مرگ، نامی است که کارگران این کارخانه روی اتاقک دفع فاضلاب، گذاشته اند. آنها می گویند مدیران کارخانه برای کاهش هزینه های خود، تجهیزات ایمنی در اختیار کارگران نمی گذارند و آنها را مجبور می کنند برای تمیز کردن فاضلاب، به عمق این اتاقک وارد شوند. این کارگران با انتشار نامه ای به خبرگزاریها، اعلام کرده اند مقصر این حوادث، مدیران کارخانه فولاد کاویان هستند. آنها می گویند به کارگران این بخش، تنها چکمه و دستکش داده می شود و آنها اطلاعی از فشار و مقدار آب و لجن متراکم شده در سرتاسر لوله و خطر مرگی که گاز متان می‌تواند برایشان ایجاد کند؛ ندارند و دچار حادثه می‌شوند.

کارگران در نامه خود نوشته اند در زمان روی دادن این حادثه، یکی از بستگان سعید خانی پور که درحال فیلم گرفتن با موبایل بود مورد سوال حراست قرار گرفت و مسئولان حراست کارخانه، تمام موبایل ها را جمع کردند.

اکنون نعمت بخش، از مدیران فولاد کاویان، تمام این مسایل را تکذیب می کند: "ما از فوت کارگران در این رویداد متاسفیم. حالا هم با استفاده از پمپ تخلیه، فاضلابها خارج می شود و مسایلی که در نامه گفته شده، غرض ورزی است."

این مسئول در ادامه می گوید: "به کارگران ماسکهای معمولی داده شده بود، ولی ماسکهای ضدگاز نداشتند."

اخراج کارگران صحت ندارد

در ایمیلی که این روزها منتشر شده، تاکید شده است تعدادی از کارگران به دلیل نرفتن به داخل این حوضچه، از کار اخراج شده اند. نعمت بخش، این موضوع را هم تکذیب می کند.

او در پاسخ می گوید: "این که گفته می شود ما کسی را به خاطر تمیز نکردن این اتاقک، اخراج کرده ایم دروغ محض است. در 5 سال گذشته، هیچ کارگری از شرکت به این دلیل اخراج نشده، آنهایی که استثنائا از کار اخراج شده اند، مسایل دیگری مانند مواد مخدر و یا سرقت داشته اند."

با این وجود احمدی مسئول بخش خدمات این شرکت در مصاحبه با خبرگزاری مهر با عادی قلمداد کردن این اتفاقات در کارخانه ها گفته بود: "در طول 35 سال از راه اندازی شرکت، تنها دو سه مورد از این اتفاقات داشته ایم درحالی که در معادن و یا شرکتهای فولادسازی دیگر هر روز یک نفر کشته می شود!"

این خبرگزاری به نقل از یک کارگر در شرکت فولاد کاویان نوشته بود: "متاسفانه کارگران بخش حوضچه این شرکت بینوایانی هستند که به دلیل ناآگاهی و درآمد کم حاضرند هر خطری را به جان بخرند. مواردی مانند مرگ سعید خانی پور تا به حال چندین بار اتفاق افتاده و هر لحظه کارمندان بخش حوضچه در خطر مرگ و خفگی هستند."

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




test sdf sd fsdf  image test sdf sd fsdf 1401/05/29

tsdf sdf sdf sdf

امتیاز:
تعداد بازدید: 0

فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! image فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! 1399/04/26

دقایقی پیش به شکل مرموزی حساب‌های کاربری توییتر اپل، ایلان ماسک، بیل گیتس، بایننس و... هک شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7555

حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر image حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر 1399/04/11

مرکز پزشکی سینا واقع در خیابان شریعتی تهران، شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ دچار آتش سوزی و انفجار شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6500

تهران بار دیگر لرزید image تهران بار دیگر لرزید 1399/03/07

لحظاتی قبل زلزله تهران را لرزاند و در نقاطی از شهر این زلزله حس شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7283

۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز  image ۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز 1397/06/31

معاون سیاسی استانداری خوزستان درباره آخرین وضعیت حادثه تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: تروریست ها 4 نفر بودند که در پی این حادثه 10 نفر شهید شدند و 21 نفر هم مجروح شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8339

 طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت image طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت 1397/06/28

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز از فوت دو نفر بر اثر طوفان شب سه‌شنبه 27 شهریور در البرز خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8202

وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران image وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران 1397/06/24

مردی که برای فروش ارز مجازی (بیت کوین) به شکنجه گاهی در مشهد کشانده شده بود، برای فرار از چنگ افراد مسلح، دست به جنایت زد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8858

تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج  image تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج 1397/04/20

تصادف مرگبار تانکر حامل سوخت با یک اتوبوس در سنندج موجب کشته شدن ۱۳تن و زخمی شدن ۹ تن دیگر شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8711

راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت image راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت 1397/03/12

طی گزارش های اخیر یک راننده‌ اوبر به مسافرش شلیک کرده و او را به ضرب گلوله به قتل رسانده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8867

تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم image تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم 1397/03/08

مسئولان آموزش و پرورش منطقه دو شهر تهران ضمن تایید تجاوز گروهی به دانش آموزان یک مدرسه در غرب تهران از مراجع قضایی خواستند نسبت به این پرونده ورود کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 9230