خدمات سایت


  • مسیر جاری:

متن کامل خبر

آخرین وضعیت گیرنده اولین پیوند صورت در آمریکا / گزارش تصویری از روند بهبود بیمار

آرشیو
کانی هر روز مجموعه ای از 11 قرص و دیگر داروها را مصرف می کند تا سیستم ایمنی بدنش را در برابر صورتی که دریافت کرده، ضعیف نگه دارد....
1390/07/05 02:01:01 ق.ظ

اولین فردی که در آمریکا مورد پیوند کامل صورت قرار گرفته است، پس از سه سال بهبود قابل توجهی پیدا کرده و می گوید صورتی که اکنون در اختیار دارد، صورت او نیست اما از داشتنش بسیار خوشحال است.

به گزارش خبرگزاری مهر، "کانی کالپ" پیش از اینکه جراحی پیوند صورت در سال 2008 بر روی او انجام شود لبها، گونه ها، بینی، یکی از چشمها و دهان خود را در اثر حمله وحشیانه و شلیک مستقیم همسرش به صورت او، از دست داده بود.

"کانی" که اکنون 48 سال سن دارد اولین فردی است که تحت جراحی کامل صورت قرار گرفت، پس از سالها و در پی آزادی همسرش از حبسی هفت ساله به اتهام از بین بردن صورت کانی، می گوید تصویر لحظه ای که همسرش به صورت او شلیک کرده هرگز از ذهنش پاک نمی شود. در پی این حمله وحشیانه صورت کانی دچار آسیب دیدگی بسیار شدیدی شده و وی بینایی خود را تقریبا از دست داد.

پس از این حادثه دردناک، کانی در بیمارستان بستری شد و جراحان تلاش کردند آسیبهای ناشی از این شکلیک را ترمیم کنند. "چاد گوردون" یکی از هشت جراحی که در جراحی بزرگ پیوند صورت کانی حضور داشت می گوید: مشکلی که برای ترمیم صورت کانی وجود داشت یافتن اهدا کننده زنی در گره سنی و گروه خونی او در منطقه ای بود که کانی سکونت داشت، از این رو احتمال یافتن گزینه ای با چنین شرایطی بسیار دشوار بود.

در نهایت در 10 دسامبر 2008 تیم جراحان در نهایت ناباوری یک اهدا کننده پیدا کردند، زنی که در اثر حمله قلبی جان خود را از دست داده بود توانست شانسی که کانی برای چهار سال انتظارش را کشیده بود را به او هدیه کند. گوردون به کانی اخطار داده بود که این جراحی می تواند منجر به مرگ او شود اما کانی که به معجزه زنده ماندنش پس از شلیک مرگبار امید بسته بود خطر جراحی را پذیرفت.

جراحان بخش آسیب دیده صورت کانی را به کلی تخلیه کردند و سپس بخش مورد نیاز صورت اهدا کننده را که با استفاده از یک الگوی پلاستیکی به دست آورده بودند را جایگزین بخش آسیب دیده صورت کانی کردند. طی این جراحی استخوانهای گونه، فک بالایی، سقف دهان، بخشی از حدقه چشم و دندانها جایگزین بخشهای آسیب دیده صورت کانی شدند.

پایان موفقیت آمیز این جراحی شرایط زندگی کانی را بهبود داد اما او می دانست که باید تا پایان زندگی خود با مشکلات بزرگ جسمی و روحی دست و پنجه نرم کند. او می گوید: من هر روز باید با خاطرات تلخی که تجربه کرده ام زندگی کنم. پس از پیوند همه فکر می کنند که حال من بهتر شده و همه چیز رو به راه است، امیدوارم بتوانم به جهان نشان دهم که از بین رفتن صورت تنها معضل افرادی مانند من نیست.

اکنون پرستاری به صورت هفتگی سه بار صورت کانی را معاینه می کند تا از سلامت آن مطمئن شده و وضعیت سیستم ایمنی بدن او را کنترل کند. کانی هر روز مجموعه ای از 11 قرص و دیگر داروها را مصرف می کند تا سیستم ایمنی بدنش را در برابر صورتی که دریافت کرده، ضعیف نگه دارد. در حال حاضر تنها چشم چپ او دید بسیار محدودی دارد اما با استفاده از چند ابزار پیشرفته می تواند بسیاری از کارهای روزمره اش را انجام دهد. از جمله این ابزارها یک جعبه داروی سخنگو، ساعت سخنگو، اسکنر لباس برای اعلام رنگ لباسها است.

انجام یک سری از حرکات هنوز بری کانی بسیار دشوار است اما او انجام چنین کارهایی را به اهداف آینده خود تبدیل کرده است، مسواک زدن، نوشیدن مایعات از طریق نی و لبخند زدن از جمله این حرکات هستند. کانی می گوید: شنیده ام که برای لبخند زدن به ماهیچه های کمتری نیاز است تا اخم کردن، به همین دلیل نمی توانم درک کنم که چرا بیشتر مردم همیشه اخم کرده اند، آنها باید لبخند بزنند زیرا انرژی کمتری از آنها می گیرد.

بر اساس گزارش دیلی میل، کانی همچنین در فعالیتهای اجتماعی مشارکت دارد تا بتواند به عنوان یک سفیر ذهنیت انسانها را درباره اهدای عضو، عملی که زندگی او را متحول ساخته، بهبود ببخشد.

منبع : مهر نیوز
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




محققان فرانسوی: مصرف بلندمدت داروهای هورمونی زنان احتمالاً می‌تواند خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهد image محققان فرانسوی: مصرف بلندمدت داروهای هورمونی زنان احتمالاً می‌تواند خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهد 1403/01/09

مصرف برخی از داروهای هورمونی رایج ضدبارداری به مدت یک سال یا بیشتر، با افزایش خطر ابتلا به تومور مغزی مرتبط است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8

ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 35

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد image شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد 1402/12/02

ایلان ماسک از موفقیت اولین آزمایش انسانی نورالینک خبر داد و اعلام کرد به‌لطف تراشه این شرکت، بیمار نوعی توانایی ابرانسانی پیدا کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 70

اولین داروی سلول‌درمانی سرطان پوست ملانوما توسط FDA آمریکا تأیید شد image اولین داروی سلول‌درمانی سرطان پوست ملانوما توسط FDA آمریکا تأیید شد 1402/11/29

این دارو Amtagvi نام دارد و بر پایه سلول‌های سیستم ایمنی بیمار عمل می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! image سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! 1402/11/24

یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی‌تبار ناسا به همکارانش در ایستگاه فضایی بین‌المللی قورمه سبزی تعارف کرد و ظاهرا آن‌ها هم طرفدار این غذا شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 57

ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد image ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد 1402/11/15

پلیس نیویورک سرانجام رباتی را که قرار بود به نظارت در مترو شهر بپردازد، بازنشسته کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

این دستگاه عجیب، از هوا آب می‌گیرد image این دستگاه عجیب، از هوا آب می‌گیرد 1402/10/19

کمپانی Genesis System در خلال رویداد CES 2024 از یک دستگاه عجیب رونمایی کرد که قادر است از رطوبت هوا آب تولید کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 169

در روزهای آلوده ایران، ۴۰ درصد از کل برق آمریکا بدون انتشار هرگونه آلاینده تأمین می‌شود image در روزهای آلوده ایران، ۴۰ درصد از کل برق آمریکا بدون انتشار هرگونه آلاینده تأمین می‌شود 1402/10/11

در روزهایی که ما شاهد آلودگی وحشتناک هوا در شهرهای مختلف کشورمان هستیم آمریکا اعلام کرد که ۴۰ درصد از کل برق خود را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 201