خدمات سایت


متن کامل خبر

راه اندازی ایمیل ایرانی چاپار

آرشیو
این ایمیل بومی برای محیط فارسی و با هدف حمایت از خط و زبان فارسی در محیط رایانه ای قابل استفاده بوده و دارای امکاناتی چون تقویم فارسی و تایپ راست به چپ است.
1390/07/06 06:54:23 ق.ظ

قائم مقام دبیر شورایعالی اطلاع رسانی از راه اندازی پست الکترونیکی فارسی با نام " chmail " در کشور با حمایت این شورا خبر داد و این در حالی است که کمتر از یک ماه پیش نیز سازمان فناوری اطلاعات ایران از آغاز به کار رسمی ایمیل ایرانی "ایران" خبر داده بود.

پست الکترونیک چاپار که تحت عنوان chmail قرار است سرویس‌دهی عمومی خود را از 20 آذرماه سال جاری آغاز کند امروز سه شنبه از سوی دبیرخانه شورایعالی اطلاع‌رسانی رونمایی شد.

این در حالی است که سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز اواسط شهریورماه جاری با ارسال پیام کوتاهی به برخی از مشترکان موبایل از آغاز به کار سرویس ایمیل درگاه ملی خدمات الکترونیکی ایران خبر داد و از کاربران اینترنت خواست برای ایجاد و ثبت پست الکترونیکی ایرانی به درگاه IRAN.IR مراجعه کنند که با این وجود به نظر می رسد فصل جدیدی از رقابت ایمیل های ایرانی برای جذب کاربران اینترنت در کشور و با هدف صیانت از اطلاعات الکترونیکی مبادله شده در کشور در حال رقم خوردن است.

استفاده از Chmail بدون نیاز به اعلام هویت

شورایعالی اطلاع رسانی در راستای پاسخگویی به نیازمندی کشور در حوزه ارتباطات سایبری و همچنین صیانت از اطلاعات الکترونیکی مبادله شده در کشور، خبر از سرویس‌دهی پست الکترونیک چاپار با آدرس chmail.ir از 20 آذر ماه به عموم مردم داد که برای ارائه این سرویس هیچگونه مدارکی برای اعلام هویت افراد لازم نیست و سرویس به صورت رایگان ارائه می‌شود.

این ایمیل بومی برای محیط فارسی و با هدف حمایت از خط و زبان فارسی در محیط رایانه ای قابل استفاده بوده و دارای امکاناتی چون تقویم فارسی و تایپ راست به چپ است.

حجت ‌الاسلام سعید سالاریان، قائم مقام دبیر شورایعالی اطلاع‌رسانی امروز در نشست خبری هدف از ارائه این پست الکترونیک فارسی را ایجاد دانش فنی در حوزه سرویس ‌دهی گسترده در کشور و ایجاد فضایی برای صیانت از اطلاعات الکترونیکی مبادله شده عنوان کرد و گفت: در حوزه ارائه سرویس‌های گسترده مانند پست الکترونیک و موتور جستجو و اصولا هر نوع سرویس عمومی نباید تنها به یک محصول اکتفا کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از تکنولوژی‌ها در این بخش باید براساس نیازمندی کشور تولید شود ادامه داد: این قبیل تکنولوژی ها در دنیا قابل خریداری نیست بلکه نتیجه یک سرمایه ‌گذاری و کار میان مدت و یا بلند مدت و البته با نگاه خاص به نیروی انسانی متخصص است.

سالاریان با بیان اینکه شورایعالی اطلاع‌رسانی در حوزه راهبردی با سه نگاه ویژه روبرو است خاطرنشان کرد: یکی از این نگاهها ارائه سرویس گسترده در کشور با توجه به مخاطبان بسیار گسترده در جامعه است براین اساس باید در کشور سرویس‌دهندگان مختلف تشکیل و مورد حمایت قرار گیرند.

قائم مقام دبیر شورایعالی اطلاع‌رسانی با اشاره به اینکه یک وزارتخانه، نهاد و یا یک بخش به تنهایی نمی تواند جوابگوی نیاز حوزه فناوری اطلاعات باشد، افزود: نگاه دیگر در این حوزه، مربوط به تولید و بومی‌سازی دانش‌های خاص نرم‌افزاری و در صورت امکان سخت‌افزاری در لایه‌های گسترده است که براین اساس تلاش این است که بتوان این دانش‌ها را در سطح کشور پس از مدتی منتشر کرد و به سمت تشکیل گروه‌های تولید دانش و جامعه‌های دانشی رفت.

خداحافظی با پست های الکترونیکی قفل شکسته و ناامن

سالاریان با تاکید بر اینکه در حوزه فناوری اطلاعات نیاز به حمایت از نیروهای انسانی متخصص احساس می شود، اظهار داشت: در کشور از سرویس دهنده های پست الکترونیک قفل شکسته و ناامن در سطح انواع سازمان‌ها و نهادها استفاده می‌شود اما با ارائه ایمیل فارسی Chmail تلاش خواهیم کرد تا یک نسخه از محصولی را ارائه کنیم که در سازمان‌ها به صورت رایگان و براساس سیستم های اپن سورس - متن باز- قابل سرویس‌دهی باشد.

وی با بیان اینکه براساس مستندات کاملی که ارائه می‌شود، سازمان‌ها خود قادر به سفارشی‌سازی محصول (پست الکترونیکی فارسی) خواهند بود، تصریح کرد که این مشکل امنیتی در کشور بسیار مهم است و متاسفانه کسی بدان توجه نمی کند.

یک میلیون کاربر اینترنت عضو Chmail می شوند

سالاریان با بیان اینکه جامعه مخاطب هدف پروژه ایمیل فارسی چاپار در فاز اول یک میلیون کاربر و در فاز دوم 1.5 میلیون کاربر است، اضافه کرد: این ایمیل ایرانی فضای یک گیگابایت و امکان پیوست فایل 20 مگابایت را داراست.

وی گفت: همزمان با ارائه سرویس پست الکترونیک، با توجه به نیازمندی عموم مردم به دسترسی برخط به اطلاعات موجود در صندوق پست الکترونیک خود، برای اولین بار نرم‌افزار Mail Client با قابلیت نصب بر روی انواع سیستم‌عامل همزمان با شروع سرویس‌دهی عمومی این ایمیل به صورت رایگان به مردم ارائه می شود.

به گزارش مهر، نرم‌افزار میل کلاینت در زمان‌هایی که فرد امکان دسترسی به اینترنت و یا اینترانت را ندارد و قصد دارد از منابع صندوق پست الکترونیک خود استفاده کند، کاربرد دارد.

همچنین بر روی آدرس chmail.ir امکان دیدن تصاویر بخش‌های مختلف سرویس پست الکترونیک مهیا شده که طی روزهای آینده با راه‌اندازی سامانه چاپار (chaapaar.ir) امکان رصد بخش‌های مختلف سرویس برای کاربرانی که آدرس پست الکترونیک خود را در این سامانه وارد کرده‌اند، مهیا می‌شود.

سامانه chaapaar.ir در حقیقت پورتال دسترسی به انواع خدمات ارتباطی محسوب می‌شود که تنها یکی از این خدمات سرویس پست ‌الکترونیک است که با آدرس اختصاری chmail.ir قابل دسترسی خواهد بود.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 20

واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد image واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد 1403/01/28

واتساپ میزبان قابلیت جدیدی شده است تا بتوانید به‌راحتی هر‌کدام از چت‌ها را پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 28

وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد image وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد 1403/01/26

این حافظه 368 ترابایتی که داخل جعبه عرضه می‌شود، به یک پردازنده 12 هسته‌ای مجهز شده است و تقریباً 13 کیلوگرم وزن دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند image کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند 1403/01/26

شایعات مربوط به اخراج نیروی‌ کار در تسلا، موجی از نگرانی را در میان کارمندان این خودروساز به‌راه انداخته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد image هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد 1403/01/26

برخی از مدل‌های کارت‌ گرافیک RTX 4090 انویدیا همچنان از فاجعه‌ی ذوب‌شدن کانکتور پاور رنج می‌برند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت image تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت 1403/01/25

تصاویر جدید هندزفری‌های آينده‌ی ناتینگ، رنگ‌های مختلف آن‌ها را به‌نمایش می‌گذارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

ایسر از دو لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جدید رونمایی کرد image ایسر از دو لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جدید رونمایی کرد 1403/01/22

همچنین نسخه به‌روزشده لپ تاپ 16 اینچی Nitro ایسر نیز معرفی شده که می‌توان آن را با پردازنده نسل فعلی اینتل Core یا AMD خرید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

دستیار کدنویسی گوگل جمنای به «اندروید استودیو» اضافه شد image دستیار کدنویسی گوگل جمنای به «اندروید استودیو» اضافه شد 1403/01/21

گوگل دستیار کدنویسی جمنای را با قابلیت‌های کاربردی به اندروید استودیو اضافه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38