خدمات سایت


متن کامل خبر

سقوط آسانسور در خوابگاه دختران دانشگاه امیر کبیر ؛ مسئولان پاسخگو نیستند

آرشیو
خوابگاه هاي دانشگاه امير کبير در هفته هاي اخير خبرساز شدند و حادثه هاي خوابگاه هاي اين دانشگاه نقل محافل دانشجويي است.
1390/07/26 08:29:26 ق.ظ

اولين حادثه روز دوشنبه 11 مهرماه در حمام خوابگاه شهيد مرادي اين دانشگاه رخ داد و دختري دانشجو به علت گازگرفتگي ناشي از بخار اسيد جان خود را از دست داد.

اين حادثه واکنش هاي متعددي را به دنبال داشت و مسئولان دانشگاه قول پيگيري اين ماجرا را دادند اما با گذشت کمتر از دو هفته سقوط آسانسور در يکي ديگر از خوابگاه ها اعتراض دانشجويان را برانگيخت و بار ديگر نام اين دانشگاه را بر سر زبان ها انداخت. در اين حادثه که در خوابگاه دخترانه احمدي واقع در خيابان فلسطين رخ داد آسانسور خوابگاه از طبقه چهارم سقوط کرد و در حالي که چند دانشجوي دختر در آن حبس شده بودند درهاي آن براي 20 دقيقه بسته ماند.

يکي از دانشجوياني که در اين خوابگاه سکونت دارد اين وضعيت را غيرقابل تحمل مي داند و به خراسان مي گويد: از آغاز سال تحصيلي آسانسور خوابگاه چندين مرتبه دچار مشکل شد و چند نفر در آن گرفتار شدند. به همين دليل برخي ازبچه هاي اين خوابگاه از آسانسور مي ترسند. به خصوص به اين دليل که شنيده اند مدتي قبل در يکي ديگر از خوابگاه ها به دليل سقوط کابين آسانسور پاي يک دانشجو قطع شد. اين دانشجو درباره حادثه اي صحبت مي کند که در سال 87 در خوابگاه پسران رخ داد. در اين حادثه به دليل نقص فني آسانسور در ساختمان خوابگاهي 14 طبقه ، يکي از دانشجويان پسر يک پايش قطع شد و با خوش شانسي زنده ماند. بعد از اين حادثه مسئولان آسانسور را به حال خود رها و اعلام کردند در صورت وقوع هر حادثه اي مسئوليتي در قبال آن ندارند. آن ها از دانشجويان خواستند از آسانسور استفاده نکنند. اين در حالي بود که زندگي در ساختماني 14طبقه براي دانشجويان کار دشواري بود. اين دانشجو درباره حادثه اي که جمعه شب در خوابگاه دختران رخ داد مي گويد: «جمعه شب صداي مهيبي دانشجويان را به راهروي طبقه سوم کشاند. صدا آن قدر زياد بود که همه فکر کردند بخشي از سقف فرو ريخته است اما چند لحظه بعد معلوم شد آسانسور از طبقه چهارم سقوط کرده و بين طبقه سوم و چهارم متوقف شده است. چند نفر داخل کابين گرفتار و به شدت ترسيده بودند. آن زمان مسئول تاسيسات در ساختمان نبود و حدود 20 دقيقه طول کشيد تا مسئول تاسيسات خود را به آسانسور رساند و در را باز کرد. دانشجوياني که در کابين بودند وحشت زده بودند و هنوز شرايط روحي خوبي ندارند». به گفته اين دانشجو از ابتداي سال تحصيلي بارها اين اتفاق رخ داده و قول مسئولان براي رفع مشکلات خوابگاه احمدي به جايي نرسيده است. آن چنان که بعد از اين حادثه به دنبال اعتراض دانشجويان، طاهري مدير کل دانشجويي دانشگاه امير کبير در جمع دانشجويان حاضر شد و به آن ها قول داد مشکلات خوابگاه به زودي رفع مي شود.

در همين حال هاشم خاني مسئول روابط عمومي دانشگاه صنعتي امير کبير که از اين حادثه بي اطلاع بود در گفت وگو با خراسان اظهار داشت که اين ماجرا را پي گيري و نتايج آن را اعلام مي کند. از سوي ديگر طاهري، مدير کل دانشجويي دانشگاه امير کبير نيز به دليل بيماري نتوانست پاسخگو باشد و تلاش هاي خبرنگار خراسان براي گفت وگو با مجيدي، مدير کل اداري مالي دانشگاه امير کبير که گفته مي شود مسئول عقد قرارداد با پيمانکاران تاسيسات خوابگاه هاست نيز به جايي نرسيد و وي اعلام کرد حاضر به پاسخگويي در اين باره نيست.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:

نظرات ثبت شده برای این خبر

aref
(1390/07/28)
این سایت خیلی خوب است

Captcha




test sdf sd fsdf  image test sdf sd fsdf 1401/05/29

tsdf sdf sdf sdf

امتیاز:
تعداد بازدید: 0

فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! image فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! 1399/04/26

دقایقی پیش به شکل مرموزی حساب‌های کاربری توییتر اپل، ایلان ماسک، بیل گیتس، بایننس و... هک شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7546

حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر image حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر 1399/04/11

مرکز پزشکی سینا واقع در خیابان شریعتی تهران، شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ دچار آتش سوزی و انفجار شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6493

تهران بار دیگر لرزید image تهران بار دیگر لرزید 1399/03/07

لحظاتی قبل زلزله تهران را لرزاند و در نقاطی از شهر این زلزله حس شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7277

۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز  image ۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز 1397/06/31

معاون سیاسی استانداری خوزستان درباره آخرین وضعیت حادثه تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: تروریست ها 4 نفر بودند که در پی این حادثه 10 نفر شهید شدند و 21 نفر هم مجروح شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8334

 طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت image طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت 1397/06/28

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز از فوت دو نفر بر اثر طوفان شب سه‌شنبه 27 شهریور در البرز خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8198

وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران image وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران 1397/06/24

مردی که برای فروش ارز مجازی (بیت کوین) به شکنجه گاهی در مشهد کشانده شده بود، برای فرار از چنگ افراد مسلح، دست به جنایت زد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8851

تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج  image تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج 1397/04/20

تصادف مرگبار تانکر حامل سوخت با یک اتوبوس در سنندج موجب کشته شدن ۱۳تن و زخمی شدن ۹ تن دیگر شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8705

راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت image راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت 1397/03/12

طی گزارش های اخیر یک راننده‌ اوبر به مسافرش شلیک کرده و او را به ضرب گلوله به قتل رسانده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8858

تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم image تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم 1397/03/08

مسئولان آموزش و پرورش منطقه دو شهر تهران ضمن تایید تجاوز گروهی به دانش آموزان یک مدرسه در غرب تهران از مراجع قضایی خواستند نسبت به این پرونده ورود کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 9219