خدمات سایت


متن کامل خبر

جزئیات غرق شدن کشتی کوشا-۱ در خلیج فارس،۱۳نفر کشته شدند/هیچ جنازه ای پیدا نشد

آرشیو
رئیس تعمیرات زیر آب شرکت نفت فلات قاره ایران با اعلام این که در جریان غرق شدن کشتی کوشا-1 تعداد 13 نفر مفقودی کشته شده‌اند، چگونگی وقوع این حادثه را تشریح کرد.
1390/07/30 09:53:30 ق.ظ

ناصر ناصری‌نیا درباره چگونگی وقوع این حادثه گفت: در ساعت 19 پنج شنبه 28 مهر‌ماه یک فروند کشتی عملیاتی به نام کوشا-1 در 11 مایلی عسلویه به دلیل طوفانی بودن دریا غرق ‌شد. متأسفانه سرعت وقوع این حادثه به حدی زیاد بوده که فرصت هرگونه واکنش را از پرسنل کشتی گرفت و در مدت 4 دقیقه کشتی به کلی غرق شد.

وی افزود: مأموریت این کشتی کیسه‌گذاری زیر خطوط لوله تازه تأسیس فاز 12 پارس جنوبی بوده است. ناخدای کشتی سه و نیم ساعت قبل از رسیدن طوفان از وقوع آن خبردار شده بود و به سمت عسلویه حرکت کرد که متأسفانه کشتی گرفتار طوفان شد. در این میان امواج با ارتفاع 12 فوت به پهلوی کشتی برخورد می‌کردند و باعث جدا شدن و حرکت مخزن اکسیژن به سمت پاشنه کشتی شد. از سوی دیگر مقدار زیادی سیمان در پاشنه کشتی وجود داشته که در مجموع با اضافه شدن مخزن اکسیژن و ورود آب به قسمت موتور، تعادل کشتی به هم خورده و کشتی به صورت عمودی در آب فرو رفت.

وی در ادامه گفت: متأسفانه تمام این اتفاقات در مدت زمان بسیار کوتاهی رخ داده و به همین دلیل پرسنل کشتی غافل‌گیر شدند و 13 نفر از پرسنل کشتی جان خود را از دست دادند. او خاطرنشان کرد: عملیات امدادرسانی و جست‌وجوی مفقودشدگان حادثه غرق شدن کشتی کوشا-1 توسط تیم‌های امداد و نجات شرکت نفت فلات قاره ایران همچنان ادامه دارد.

ناصری‌نیا گفت: پس از اطلاع از حادثه غرق شدن کشتی کوشا-1 در 11 مایلی عسلویه، عملیات فلات قاره در سکوی رشادت متوقف و دو فروند کشتی از این سکو در فاصله 85 مایلی به محل حادثه اعزام شدند. وی افزود: عملیات جست‌وجو بر محور پیدا کردن 13 نفر مفقود شده این حادثه پی‌ریزی شد و بر این اساس غواصان این شرکت به سراغ اتاق فشار رفته و علائمی را به سمت آن ارسال کردند که متأسفانه هیچ علامتی از سوی 6 نفر افراد داخل اتاق فشار ارسال نشد. همچنین بخش‌های مختلف این کشتی توسط غواصان برای پیدا کردن 7 نفر دیگر مفقود شده در حال جست‌وجو است.

وی افزود: متأسفانه در اتاق فشار از داخل قفل شده و ورود به آن غیر ممکن است و به همین دلیل ابزار برش زیر آب به محل برده شده و عملیات برش آن برای بیرون آوردن اجساد آغاز شده است. وی با بیان اینکه، عملیات جست‌وجو تا زمانی که افراد مفقود شده پیدا شوند، ادامه خواهد یافت، گفت: شرکت نفت فلات قاره ایران، محوریت عملیات امداد، نجات و جست‌وجو را در این حادثه بر عهده دارد و کارکنان این شرکت تمام تلاش و توان خود را برای امدادرسانی و پیدا شدن آخرین فرد مفقود شده در این حادثه به کار خواهند بست.

یک فروند کشتی عملیاتی بعدازظهر روز پنج‌شنبه در آبهای خلیج فارس غرق شد که از میان 73 فردی که در آن حضور داشتند، 60 نفر پیدا شده و 13 نفر که 8 نفر آنها از خدمه خارجی این کشتی هستند، مفقود شده بودند. اعلام مرگ 13 نفر باقی‌مانده در این حادثه در حالی است که دیروز نیز اخباری مبنی بر کشته شدن این افراد منتشر شده بود، ولی مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارس به تکذیب آن‌ها پرداخته بود.

هیچ جنازه ای از شناور کوشا 1 پیدا نشد/ احتمال کشته شدن تمامی خدمه

خبرگزاری مهر نوشت: معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تاکنون هیچ جنازه ای از شناور کوشا 1 یافت نشده است، گفت: از باقیمانده خدمه کشتی که 13 نفر بودند تاکنون هیچ اثری پیدا نشده است و این احتمال که همگی غرق شده باشند بسیار زیاد است.

سعید ایزدیان درباره آخرین وضعیت مفقودین شناور مغروقه کوشا 1 اظهار داشت: در حال حاضر 2 بالگرد و یک ناجی تجسس به همراه 4 غواص مشغول جستجو برای یافتن 13 خدمه این شناور هستند که این عملیات از ساعت 6 صبح روز گذشته آغاز شده است.

وی افزود: این شناور در عمق 72 متری آب پیدا شده است و تاکنون هم هیچ جنازه ای از خدمه این کشتی یافت نشده و از 6 نفری که گفته شده در اتاق فشار شناور بوده اند هم خبری در دست نیست و غواصان هم علایم حیاتی را در اتاق فشار پیدا نکرده اند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه غواصان دسترسی به داخل اتاق فشار ندارند، بیان کرد: از باقیمانده خدمه کشتی که 35 نفر بودند تاکنون هیچ اثری پیدا نشده است و این احتمال که همگی غرق شده باشند بسیار زیاد است.

ایزدیان از تشکیل کمیته سوانح و کمیته بحران برای یافتن علت غرق شدن این شناور خبر داد و گفت: هنوز علت غرق شدن این شناور مشخص نیست زیرا این شناور از سکوهای نفتی به سمت عسلویه می رفته و سازمان بنادر اطلاعات زیادی از این شناور ندارد.

وی افزود: فقط می دانیم که این شناور 73 نفر خدمه داشته است که این تعداد زیادی برای یک شناور محسوب می شود اما از آنجاییکه از بنادر رسمی سازمان خارج نشده است فعلا نمی توان در مورد مسایل ایمنی این شناور نظر داد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: تاکنون جنازه ای یافت نشده اما گروه جستجو درخواست چند کیسه داشتند که درصورت یافتن جنازه از آن استفاده کنند که این به معنای تایید کشته شدن این افراد نیست.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




test sdf sd fsdf  image test sdf sd fsdf 1401/05/29

tsdf sdf sdf sdf

امتیاز:
تعداد بازدید: 0

فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! image فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! 1399/04/26

دقایقی پیش به شکل مرموزی حساب‌های کاربری توییتر اپل، ایلان ماسک، بیل گیتس، بایننس و... هک شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7545

حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر image حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر 1399/04/11

مرکز پزشکی سینا واقع در خیابان شریعتی تهران، شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ دچار آتش سوزی و انفجار شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6493

تهران بار دیگر لرزید image تهران بار دیگر لرزید 1399/03/07

لحظاتی قبل زلزله تهران را لرزاند و در نقاطی از شهر این زلزله حس شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7277

۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز  image ۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز 1397/06/31

معاون سیاسی استانداری خوزستان درباره آخرین وضعیت حادثه تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: تروریست ها 4 نفر بودند که در پی این حادثه 10 نفر شهید شدند و 21 نفر هم مجروح شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8333

 طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت image طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت 1397/06/28

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز از فوت دو نفر بر اثر طوفان شب سه‌شنبه 27 شهریور در البرز خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8198

وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران image وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران 1397/06/24

مردی که برای فروش ارز مجازی (بیت کوین) به شکنجه گاهی در مشهد کشانده شده بود، برای فرار از چنگ افراد مسلح، دست به جنایت زد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8849

تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج  image تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج 1397/04/20

تصادف مرگبار تانکر حامل سوخت با یک اتوبوس در سنندج موجب کشته شدن ۱۳تن و زخمی شدن ۹ تن دیگر شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8705

راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت image راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت 1397/03/12

طی گزارش های اخیر یک راننده‌ اوبر به مسافرش شلیک کرده و او را به ضرب گلوله به قتل رسانده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8858

تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم image تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم 1397/03/08

مسئولان آموزش و پرورش منطقه دو شهر تهران ضمن تایید تجاوز گروهی به دانش آموزان یک مدرسه در غرب تهران از مراجع قضایی خواستند نسبت به این پرونده ورود کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 9219