خدمات سایت


متن کامل خبر

انفجار خبر ساز تهران وحرف و حدیث هایش

آرشیو
مردمی که هنوز سردرگم منشا این صدا و لرزش بودند از انفجار پمپ گاز تا زمین لرزه را احتمال دادند
1390/08/21 12:40:40 ب.ظ

ساعت یک و نیم امروز ظهر صدا ولرزش انفجار مهیبی در غرب تهران تا شیشه های خانه های شمیرانی ها را لرزاند ،این انفجار بزرگ از دقایق اول خبر ساز شد .

مردمی که هنوز سردرگم منشا این صدا و لرزش بودند از انفجار پمپ گاز تا زمین لرزه را احتمال دادند ،کم کم منشا انفجار مشخص شد غرب تهران و اطراف کرج هنوز ساعتی نگذشته بود که محل انفجار مشخص شد انبار مهمات در بیگدنه ملارد؛ حسین گروسی، نماینده شهریار و شهر قدس به خبرگزاری خانه ملت گفت این دو انفجار مربوط به زاغه مهمات پادگان بیدگنه در حوالی ملارد شهریار بوده است.

نماینده شهریار و شهر قدس درباره این انفجارها توضیح داد: "انفجار امروز در پادگان نظامی در روستای «بیدگنه» از توابع شهرستان ملارد در استان البرز بوده است. هنوز برآورد دقیقی از تلفات جانی و خسارت‌های مالی این حادثه در دسترس نیست؛ کمیته بحران برای رسیدگی به علت‌های این حادثه تشکیل شده است."

شاهدان عینی به خبرآنلاین گفتند شدت انفجار به حدی بود که شیشه‌های ساختمان دانشگاه شهر قدس فرو ریخته و دود غلیظ و سفیدی آسمان را فرا گرفته است. همچنین به گفته این شاهدان، دود برخاسته به آسمان از دو محل دور از هم مشاهده می‌شود و صدای دو انفجار با فاصله کمتر از یک دقیقه شنیده شده است.

بلافاصله سپاه پاسداران در اطلاعیه ای اعلام کرد که مقارن ظهر امروز انفجاری در یکی از زاغه های نگهداری مهمات متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوالی تهران رخ داد.

مدیر روابط عمومی هلال احمر هم از اعزام سه تیم سگهای زنده یاب همراه با تجهیزات امدادی به محل انفجار خبر داد. پویا حاجیان در مورد انفجار زاغه مهماتی در شهر ملارد گفت: پس از وقوع حادثه سه تیم زنده یاب (سگهای زنده یاب) همراه با سه دستگاه آمبولانس و گروههای امدادی به سمت محل حادثه اعزام شدند.اگرچه که بعد از مدتی هلال احمر اعلام کرد که تنها به 6 امدادگر اجازه ورود به منطقه داده شده است .

از طرفی آتش نشانی هم برای مهار آتش به منطقه اعزام شد مأموران آتش نشانی ملارد، صفادشت، شهریار تمام نیروهای خود را به این محل اعزام کردند تا بتوانند زبانه‌های آتش حاصل از انفجار امروز را مهار کنند.

ساعتی بعد سپاه پاسداران دلیل این انفجار را جابه جایی مهمات عنوان کرد و در حالی که بعضی از رسانه های خارجی این انفجار را به آزمایشات هسته ای ربط می دادند مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران با اعلام اینکه 15 نفر از کارکنان رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اثر جابجایی مهمات در یکی از پادگانهای سپاه در اطراف تهران به شهادت رسیده اند، گفت:این انفجار ربطی به آزمایش هسته ای که برخی از رسانه های بیگانه آن را مطرح کرده اند، ندارد.

سردار رمضان شریف مسئول اداره روابط عمومی و انتشارات سپاه پاسداران با بیان این مطلب گفت: بر اثر این حادثه عده‌ای نیز مجروح شده‌اند که حال برخی از آنها بسیار وخیم است. وی همچنین در خصوص شایعات مطرح شده از سوی برخی رسانه های خارجی مبنی بر جابجایی کلاهک های موشکی در این پادگان سپاه، گفت: اصلا این انفجار ربطی به آزمایش هسته ای که برخی از رسانه های بیگانه آن را مطرح کرده اند، ندارد.

در همین حین تعداد کشته شدگان و مجروحان افزایش یافت رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: عملیات شناسایی پیکر شهدا ملارد آغاز شده است.

محمود مظفر افزود: بالگردهای امداد و نجات نیز در حال به زمین نشستن در محل وقوع حادثه در این پادگان نظامی هستند تا مجروحان حادثه دیده را به سرعت به بیمارستان انتقال دهند. وی با بیان اینکه این بالگردها مجروحان حادثه دیده را به بیمارستان بقیه الله در تهران اعزام می کنند، گفت: بخشی دیگر از این مجروحان از طریق نیروهای هلال احمر به بیمارستان تامین اجتماعی شهریار منتقل می شوند.

وی افزود: اکنون نیروهای واکنش سریع سازمان امداد و نجات هلال احمر به محوطه انفجار وارد شده اند و مشغول نجات مصدومان و شناسایی اجساد هستند.

درحالی که روابط عمومی سپاه پاسداران از وخامت حال مصدومان انفجار در یکی از پادگان های این نیروی نظامی خبر می دهد، رییس هلال احمر از احتمال انفجارهای دیگر گفته است.به گفته محمود مظفر، احتمال انفجار مجدد می رود.

او در گفتگو با مهر از بحرانی بودن شرایط پادگان خبر داده است و گفته: دود غلیظ مانع نجات آسیب دیدگان شده است. خیابانهای اطراف پادگان توسط مسئولان مربوطه بسته شده تا عملیات امداد و نجات بهتر انجام شود ولی تنها 6 نفر از امدادگران توانستند مجوز داخل شدن پادگان را اخذ کنند. هیچ اطلاعات دیگری در دسترس نیست ولی احتمال انفجار دیگری می رود. اورژانس تهران هم در خارج از پادگان مستقر شده و نتوانست داخل پادگان شود. آمار مصدومین و مجروحینی که هلال احمر به خارج از پادگان منتقل کرد تنها 10 نفر بوده است.

این در حالی است که هنوز مسئولان پادگان نظامی هیچ درخواستی برای حضور سازمان پزشکی قانونی کشور نداشته اند.

تا ساعتی پیش، آمار کشته های انفجار پادگان سپاهدر ملارد، 15 نفر بود. اکنون اما روابط عمومی سپاه این آمار را به 27 نفر افزایش داده است.مسئول روابط عمومی سپاه، از به شهادت رسیدن 27 پرسنل سازمان جهاد خودکفایی سپاه و مجروح شدن 16 نفر در انفجار امروز خبر داد.

سردار شریف که با بخش خبری شبکه پنج صدا و سیما گفت‌وگو می‌کرد، با تسلیت به خانواده شهدا و اشاره به این‌که این انفجار به دلیل خروج مواد منفجره از زاغه برای فعالیتی دیگر به وقوع پیوسته است، خاطر نشان کرد که حال برخی از مجروحان این حادثه وخیم است.

پیش از این اورژانس کشور خبر داده بود 23 مجروح این انفجار به بیمارستان های کرج منتقل شده اند.

سردار شریف با بیان این‌که مجموعه ایثارگران سازمان جهاد خودکفایی به خانواده‌های حادثه دیدگان در این زمینه اطلاع رسانی خواهند کرد، تاکید کرد: خانواده حادثه دیدگان نباید به شایعات و آمار عجیب و غریبی که اعلام می‌شود، توجه کنند و اطلاع رسانی لازم از سوی سپاه به آنان انجام خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از بررسی انفجار پادگان نظامی در روستای 'بیدگنه' در نشست فردای این کمیسیون خبر داد. اسماعیل کوثری در گفت وگو با خبرآنلاین در خصوص آخرین اطلاعاتش از انفجار در زاغه مهمات در پادگان شهرستان شهریار با بیان اینکه این انفجار در دست بررسی است، برخی شایعات درباره خرابکاری در این حادثه را منتفی دانست و گفت: چنین خبری صحت ندارد و تکذیب می شود.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 168

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 140

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 335

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 325

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 368

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 335

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 207