خدمات سایت


متن کامل خبر

کاهش سهمیه سوخت وانت بارها

آرشیو
به رانندگانی که از این تسهیلات استفاده کرده اند توصیه می کنیم نسبت به بازپرداخت تسهیلات خود در زمان مقرر اقدام کنند چرا که در غیر این صورت کارت سوخت آنها به مدت یکسال مسدود می شود...
1390/09/06 06:21:31 ق.ظ

سخنگو و مدیر ستاد حمل و نقل و سوخت کشور با اشاره به آغاز دوگانه سوز کردن یکصد هزار وانت بار عمومی از شرایط ثبت نام این طرح اطلاع رسانی کرد و گفت: با اجرای این طرح سهمیه سوخت بنزین این خودروها درصدی کاهش می یابد.

حسین هاشمی در خصوص دوگانه سوز کردن یکصدهزار وانت بار عمومی تا پایان سال اظهار کرد: تاکنون از مجموع یک میلیون و 950 هزار دستگاه وانت بار عمومی یک میلیون و 300 هزار دستگاه وانت بار در سامانه وانت بارهای عمومی ثبت نام کرده اند.

وی درخصوص شرایط ثبت نام یکصد هزار وانت بار عمومی گفت: خودروهایی که در طرح شناسایی وانت بارهای فعال ثبت نام کرده اند و حداکثر عمر 10 سال دارند و فعال هستند می توانند با مراجعه به سامانه WWW.sapco.ir و تکمیل فرم ثبت نام و یا مراجعه حضوری به یکی از کارگاه های تبدیل در هر شهر که در سایت مذکور نام آنها درج شده است به تبدیل خودروی خود اقدام کنند.

سخنگوی ستاد حمل و نقل و سوخت کشور با بیان اینکه زمان ثبت نام این طرح از روز چهارشنبه 9 آذرماه جاری به مدت 2هفته آغاز می شود، تصریح کرد: هزینه ثبت نام رایگان است و تجهیزات به صورت بلاعوض واگذار می شود همچنین با توجه به حضور جدی دولت در این طرح هزینه نصب این تجهیزات متناسب با نوع خودرو بین 70 تا 80 هزار تومان است.

هاشمی با بیان اینکه در صورت نیاز مهلت ثبت نام تمدید می شود، ادامه داد: در صورت ابهام بودن شرایط ثبت نام و داشتن سئوال متقاضیان می توانند با شماره های 22777646-22947557-22588979 یا شماره پیامک 3000020 تماس حاصل کنند.

سخنگو و مدیر ستاد حمل و نقل و سوخت کشور در پاسخ به پرسش خبرنگار پانا مبنی بر اینکه آیا با ثبت نام در این سامانه و دوگانه سوز شدن خودروها سهمیه بنزین این وانت بارها کاهش می یابد، گفت: این طرح در راستای درخواست مالکان وانت بارهای عمومی به دلیل مقرون به صرفه بودن کارت سوخت بنزین اجرایی می شود اما قطعا درصدی از سوخت وانت بارهایی که دو گانه شوند کاسته می شود.

وی در باره مشکلات موجود و صف های طولانی جایگاه های CNG و اضافه کردن هزار دستگاه وانت بار به این صف ها به پانا پاسخ داد: در راستای اجرای این طرح قرار است جایگاه های فعال CNG از هزار و 800 جایگاه به 2 هزار و 500 جایگاه افزایش یابد و از آنجا که سهم تهران در این افزایش سهم 30 درصدی است نگرانی برای تأمین سوخت این وانت بارها نداریم اگرچه این صف ها مختص استان تهران است و در سایر شهرها و شهرستان ها چنین مشکلی را نداریم.

هاشمی با بیان اینکه 90 درصد تاکسی ها و 50 درصد خودروهای آژانس از سال 84 تاکنون دوگانه سوز شده اند، گفت: برای دوگانه سوز کردن بیش از یک میلیون خودرو از سال 84 تاکنون هزار میلیارد تومان دولت بودجه اعتبار کرده است همچنین برای راه اندازی جایگاه های CNG نیز یک هزار و 600 میلیارد تومان هزینه کرده است.

سخنگو و مدیر ستاد حمل و نقل و سوخت کشور با بیان اینکه براساس این سیاست روزانه 18 میلیون لیتر بنزین صرفه جویی می شود، گفت: در حال حاضر بیش از 28 میلیون خودروی دوگانه سوز کارگاهی و کارخانه ای در کشور فعالیت می کنند در همین راستا به زودی سامانه جامع خودروهای دوگانه سوز با همکاری وزارت نفت راه اندازی می شود.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر حذف سهمیه بنزین خودروهای پرمصرف تصریح کرد: اخیرا طرحی را برای دریافت عوارض و ارایه مشوق به خودروهای پرمصرف طراحی شده است که این طرح در حال نهایی شدن است و به زودی اعلام می شود.

وی ادامه داد: طرح دوگانه سوز کردن خودروها از سال 79 شروع شد اما از سال 84 براساس مصوبه مجلس دولت مکلف شد تا 250 هزار خودرو را دوگانه سوز کند و با توجه به این که دومین خودروساز تولید خودروهای پایه سوز نیز مجوز فعالیت گرفته است امیدواریم روند توسعه این خودروها افزایش یابد.

هاشمی با بیان اینکه خودروهای CNG و LPG سهم 25 درصدی از خودروهای کشور را دارند، گفت: 70 درصد متعلق به خودروهای بنزینی و دیزلی و 5 درصد نیز به خودروهای الکترونیکی اختصاص یافته است که باید تا برنامه پنج سال محقق شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته 450 هزار نفر از رانندگان حمل و نقل در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تسهیلات اعتباری سوخت را دریافت کرده اند، گفت: به رانندگانی که از این تسهیلات استفاده کرده اند توصیه می کنیم نسبت به بازپرداخت تسهیلات خود در زمان مقرر اقدام کنند چرا که در غیر این صورت کارت سوخت آنها به مدت یکسال مسدود می شود.

وی در پاسخ بر اینکه چه تعداد از این رانندگان اقساط خود را پرداخت نکرده اند، گفت: آمار دقیقی نداریم تا به این صورت متمرکز اعلام کنیم اما بانک لیست این افراد را به زودی در اختیار ما قرار می دهد.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 184

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 73

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ image اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ 1402/12/07

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: موضوع افزایش تعرفه باند پهن یا دیتا برای بخش ثابت و سیار بوده که در بخش سیار زودتر بارگذاری کردند اما اپراتورهای ثابت‌ بعد از اپراتورهای سیار اقدام کردند که بین ۳۰ تا ۳۴ درصد است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 63

قیمت انواع سشوار image قیمت انواع سشوار 1402/12/02

بر اساس قیمت سشوار کرونر مبلغ ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است این در حالیست که قیمت سشوار جی اچ دی مبلغ ۲۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 80