خدمات سایت


متن کامل خبر

ایران صفر - چین ۳ / شکست ناباورانه تیم ملی والیبال

آرشیو
تیم والیبال ایران امروز در هشتمین مسابقه خود در جام جهانی از ساعت 9:30 به مصاف چین، تیم انتهای جدول رفت.
1390/09/08 04:08:48 ق.ظ

تیم ملی والیبال ایران در کمال ناباوری به چین باخت.

تیم ملی والیبال ایران که توانست از 7 مسابقه خود 5 بازی برابر تیم‌های ژاپن، صربستان، لهستان، آرژانتین و مصر را با پیروزی پشت سر بگذارد و 2 دیدار برابر کوبا و آمریکا را واگذار کرده بود، امروز در هشتمین مسابقه خود در جام جهانی از ساعت 9:30 به مصاف چین، تیم انتهای جدول رفت.

این بازی در حالی برگزار شد که پیش از این تیم ایران با 12 امتیاز در مکان ششم قرار داشت و چین هم با کسب یک امتیاز در انتهای جدول جای گرفته بود. این بازی را شاگردان ولاسکو با حساب 3 بر صفر به چین واگذار کردند تا 3 امتیازی که همگان فکر می‌کردند برای ایران است پشت سد محکمی به‌نام چین جا بماند.

در گیم نخست این بازی شاگردان ولاسکو پایین تر از حد انتظار ظاهر شدند و از همان ابتدا از حریف خود عقب افتادند. شاگردان جیانان نمایش خوبی از خود نشان دادند و با رسیدن به امتیاز 13 بر 10 به سود خود، ولاسکو را مجبور کردند تا درخواست وقت استراحت فنی بکند، اما در ادامه هم این چینی‌ها بودند که به امتیاز 16 رسیدند و به وقت استراحت رفتند.

روند رو به رشد چینی‌ها با اشتباهات بازیکنان ایران ادامه پیدا کرد تا اینکه موفق شدند به امتیاز 21 بر 15 برسند و بازهم ولاسکو مجبور شود وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد کند.

ولاسکو برای برگشت به بازی دو تعویضه‌های خود را انجام داد و مهدوی و غفور را جایگزین بازارگرد و حسینی کرد، اما این جایجایی‌ها هم تاثیر نداشت و در پایان چینی‌ها با سرویس خوبی که در امتیاز 25 زدند موفق شدند این گیم را به سود خود رقم بزنند تا شاگردان ولاسکو بازهم گیم نخست را به حریف واگذار کنند؛ اتفاقی که غیر از بازی با مصر در تمام دیدارهای گذشته هم رخ داد.

گیم دوم را ولاسکو با ترکیب نادی، ظریف، فیاضی، حسینی، زرینی و بازارگرد آغاز کرد.

امیر غفور پس از اینکه بازارگرد امتیاز 4 را به چینی‌ها داد جایگزین وی شد. بازیکنان ایران اشتباهات زیادی را نسبت به بازی‌ها گذشته داشتند و شاید حریف را دست‌کم گرفته بودند و چینی‌ها هم به خوبی از این فرصت استفاده کردند و اختلاف امتیاز را به 2 رساندند و بازی را 6 بر 4 به سود خود کردند. اشتباهات بازیکنان ایران در این گیم بسیار ساده انجام می‌شد و همین عوامل موجب شد تا چینی‌ها با رسیدن به امتیاز 8 بر 6 تیم‌ها را روانه وقت استراحت فنی کنند.

نظری افشار پس از وقت استراحت وارد زمین شد. مهدوی جایگزین حسینی شد، درحالی که تیم ایران 10 بر 6 از حریف خود عقب بود. فاصله امتیازها به 5 رسید و چینی‌ها با حساب 12 بر 7 از ایران پیش افتادند و موضوع موجب شد تا ولاسکو درخواست وقت استراحت فنی کند، چراکه از شرایط بازی بازیکنان راضی نبود.

از دست دادن سرویس‌های مکرر توسط بازیکنان مختلف اعتراض ولاسکو را هم به همراه داشت؛ بازیکنان سعی می‌کردند تا با سرویس‌های پرشی امتیاز کسب کنند، اما توپ‌شان به خارج از زمین می‌رفت. چینی‌ها به خوبی از فرصت‌ها استفاده کردند و توانستند نتیجه را 16 بر 10 به سود خود کنند.

پس از بازگشت تیم‌ها به زمین ایرانی‌ها 3 امتیاز کسب کردند و جیانان مجبور شد برای حفظ فاصله وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد کند.

بازی 21 بر 16 به سود چینی‌ها شد تا باردیگر ولاسکو درخواست وقت استراحت فنی کند، اما هیچکدام از این موارد کارساز نبود و چینی‌ها پشت هم امتیاز می‌گرفتند و بازیکنان ایران هم دست از اشتباهات خود برنداشتند و در پایان هم بازی را با حساب 25 بر 19 به چینی‌ها تقدیم کردیم!

گیم سوم را چینی‌ها با انگیزه بالا آغاز کردند و به فکر کسب نخستین پیروزی خود در جام‌جهانی بودند. پاس‌های سرعتی و کوتاه چینی‌ها در ابتدای این گیم بلای جان تیم ایران شده بود. انگیزه چینی‌ها فراتر از آن چیزی بود که به نظر می‌رسید و آنها با زدن سرویس‌های پرشی و محکم موفق شدند بازی را به 5 بر 2 به سود خود برسانند تا ولاسکو بازهم برای چندمین بار مجبور شود درخواست وقت استراحت فنی کند. غفور امتیازات زیادی را در حمله از دست می‌داد و بازهم ولاسکو با اطمینان به وی از حضور غفور استفاده می‌کرد؛ بازیکنی که به نظر می‌رسید نسبت به بازی‌های گذشته جنگندگی و روحیه کافی را ندارد.

بازی 8 بر 4 به سود چین شد و تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. نگرانی از شکست برابر چین بازیکنان را آزار می‌داد و به نظر می رسید با استرس و فشار برابر حریف خود بازی می‌کنند. درحالی که به نظر می‌رسید غفور به بازی برگشته است بازیکنان ایران در زدن سرویس کم‌دقتی می‌کردند و توپ‌ها را به تور می‌زدند.

پاسور چینی‌ها عملکرد بسیار خوبی داشت و به خوبی مهاجمان خود را با تک دفاع مواجه می‌کرد. دفاع ایران در این گیم مهاجم حریف را بهتر شناسایی می‌کرد، اما نمی‌توانست مقابل آن ایستادگی کند و توپ پس از برخورد به دست دفاع به خارج از زمین می‌رفت. دفاع چینی‌ها در این گیم بسیار بهتر شد در پایان بازی را با حساب 25 بر 17به سود خود رقم زدند.

با این نتیجه سومین شکست 3 بر صفر تیم ایران در جام جهانی برابر چین رقم خورد تا چینی‌های نخستین 3 امتیاز این دوره از مسابقات را برابر ایران کسب کنند. با این بازی ایران همچنان 12 امتیازی باقی‌ماند و چین 4 امتیازی شد.

بازی بعدی ایران ساعت 5:30 روز جمعه برابر برزیل خواهد بود.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1159

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 756

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2516

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2876

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2962

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3109

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3011

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4042