خدمات سایت


متن کامل خبر

فرودگاه مهرآباد تعطیل می شود

آرشیو
غیر از اینها دسترسی به فرودگاه امام هنوز هم سخت است؛ متروی این فرودگاه همچنان در مرحله بودجه گیری است و فعالیت عمرانی قابل توجهی نداشته است...
1390/09/09 06:56:12 ق.ظ

علی محمد شاعری درابن باره گفته است: "بر اساس طرح جدید جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرها وزارت راه و شهرسازی موظف شده است تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد را تا پایان برنامه پنجم توسعه به فرودگاه امام خمینی(ره) منتقل کند و فرودگاه مهرآباد صرفا برای عملیات اورژانسی و شرایط اضطرار به کار می‌رود."

اکنون فرودگاه مهرآباد برای پروازهای داخلی، پروازهای دیپلماتیک، اروژانسی، پرواز حجاج و مواردی از این دست استفاده می شود و عمده پروازهای بین المللی به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل شده است.

انتقال تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام در حالی مطرح می شود که بسیار گفته شده فرودگاه امام فعلا ظرفیت پروازهای بیشتر را ندارد. چه اینکه در روایت پرواز حماسه ساز بوئینگ ایران ایر که چندی پیش در صدر رسانه ها عنوان شد، هواپیما برای فرود اضطراری به فرودگاه مهرآباد برگشت؛ چون امکانات این فرودگاه بیش از فرودگاه امام است و البته فرودگاه امام تنها یک باند فرود و پرواز دارد.

غیر از اینها دسترسی به فرودگاه امام هنوز هم سخت است؛ متروی این فرودگاه همچنان در مرحله بودجه گیری است و فعالیت عمرانی قابل توجهی نداشته است.

این نشان می دهد فرودگاه امام هنوز قابلیت پذیرفتن پروازهای داخلی را ندارد. هرچند که مدیران این فرودگاه می گویند پروژه های عمرانی آن به سرعت پیش می رود.

برنامه های آتی برای مبارزه با آلودگی هوای تهران

اما علی محمد شاعری، معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست همچنین با اشاره به جزئیات طرح جامع کاهش آلودگی هوا به ایسنا گفت: این طرح یک طرح مدیریتی است و چندان اعتباری نیست اما تمام دستگاه‌ها را موظف می‌کند تا اقداماتی را جهت کاهش آلایندگی هوا به کار بندند.

به گفته او طبق این طرح ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور موظف شده تا خودروهای با عمر بیش از 20 سال و موتورسیکلت‌های با عمر بیشتر از هفت سال را ظرف سه سال آینده از رده خارج و با خودروهای نو جایگزین کند: تعداد مراکز معاینه فنی به سه برابر تعداد فعلی می‌رسد و حمل و نقل عمومی هم از حدود 25 درصد فعلی به 75 درصد افزایش می‌یابد.

شاعری همچنین با اشاره به وظایف وزارت صنایع گفت: این وزارتخانه موظف شده تولید خودرو و موتورسیکلت را مطابق استاندارد یورو4 و یورو3 انجام دهد و وزارت نفت هم بر اساس طرح وظیفه دارد سوخت تولیدی داخل را با استاندارد یورو4 عرضه کند.شهرداری‌ها هم وظیفه دارند سرانه فضای سبز را با به سرانه استاندارد پیش‌بینی شده ارتقاء دهند.

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ سوالی مبنی بر ضمانت اجرایی این طرح گفت: این طرح پس از تصویب در هیات دولت، لازم‌الاجراست.

به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 168

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 140

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 335

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 325

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 368

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 335

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 207