خدمات سایت


متن کامل خبر

دايي:فوتبال ما درگير حسد و کم بيني است

آرشیو
علي دايي درباره حضور در مراسم انتخاب بهترين‌هاي فوتبال جهان، اظهار کرد: اين مراسم مطابق هر سال برگزار شد و برترين‌هاي فوتبال جهان در آن انتخاب شدند.
1390/10/21 09:13:09 ق.ظ

وي که به عنوان يکي از اعضاي کميته فوتبال فيفا در انتخاب بهترين بازيکن جهان حق راي داشت و راي خود را به ليونل مسي اختصاص داده بود، درباره انتخاب اين بازيکن به عنوان بهترين بازيکن جهان گفت: کساني که براي انتخاب بهترين بازيکن حق راي داشتند، مي‌توانستند نام 21 بازيکن را بر طبق اولويت انتخاب کنند و من اين کار را چند ماه پيش و از طريق ايميل انجام دادم. راي اول من ليونل مسي بود. اين بازيکن به حق خودش رسيد چرا که او واقعا بهترين بازيکن دنياست. او اکنون با کسب اين عنوان، يک رکورد از خود به جاي گذاشت و سومين سال پياپي بهترين بازيکن جهان شد.

آقاي گل فوتبال جهان در ادامه درباره مراسم گالا افزود: اين مراسم دو سال است که توسط فرانس فوتبال و فيفا به صورت مشترک برگزار مي‌شود و امسال در اين مراسم خبري از انتخاب برترين‌هاي فوتسال نبود. ضمن اينکه آنچه در مراسم امسال تازگي داشت، اين بود که ژاپني‌ها سه مرتبه بر روي سن رفتند. سهم آن‌ها از برترين‌هاي فوتبال جهان، بهترين بازيکن زن، بهترين سرمربي فوتبال بانوان و بهترين فدراسيون فوتبال بود. همچنين در مراسم امسال علاوه بر 5 زباني که هر سال مراسم به آن‌ها ترجمه مي‌شود، به زبان ژاپني نيز ترجمه شد.

وي در ادامه و در پاسخ به اين سوال که کسب اين عناوين توسط فوتبال ژاپن برايش حسرت‌آور بوده است يا تعجب‌آور؟ گفت: چرا بايد از اين اتفاق حسرت بخورم؟ من از اينکه يک کشور آسيايي به چنين عناويني دست يافته است خوشحالم. هرچه کشورهاي آسيايي بتوانند به چنين عناويني دست پيدا کنند، به سود فوتبال ايران نيز هست. کسب اين گونه عناوين توسط آسيايي‌ها باعث مي‌شود که دنيا به فوتبال اين قاره بهاي بيشتري دهد و فوتبال ما نيز مي‌تواند از اين مسئله استفاده کند. مي‌دانيد که فوتبال ژاپن در سال‌هاي اخير بسيار پيشرفت کرده است.

دايي در ادامه با مقايسه فوتبال ژاپن و ايران، خاطرنشان کرد: ژاپني‌ها براي پيشرفت برنامه‌ريزي کرده‌اند و براي اجراي برنامه‌هايشان دست به دست هم دادند. آن‌ها شبانه‌روز زحمت مي‌کشند و به فوتبال‌شان سيستم، برنامه و هدف داده‌اند. آن‌ها به هر هدفي که مي‌رسند، به هدف ديگر فکر مي‌کنند اما فوتبال ايران درگير بغض، حسد و کم بيني است. در اين جا اين گونه جا افتاده است که چشم ديدن يکديگر را نداشته باشيم و هدف مشخصي هم نداشته باشيم، وگرنه فوتبال ما چيزي از فوتبال ژاپن کم ندارد. ما بايد عقايد مختلف را با هم يکي کنيم و در راستاي پيشرفت فوتبال حرکت کنيم.

سرمربي راه آهن در ادامه و در پاسخ به اين سوال که آيا در حاشيه مراسم گالا با بزرگان فوتبال دنيا درباره فوتبال ايران صحبت کرده است يا خير؟ گفت: تمام اعضاي فيفا و بسياري از بزرگان فوتبال دنيا در آن مراسم حضور داشتند. بايد بگويم تا دلتان بخواهد آدم‌هاي بزرگ فوتبال آنجا بودند که برخي از آن‌ها مسئولان رده بالاي فيفا بودند. من بسياري از آن‌ها را به واسطه حضور در کميته فوتبال فيفا و برخي بزرگان را در ديدارهاي تشريفاتي و مراسم‌هاي مختلف مي‌شناختم. اما ديدارهاي من با اين افراد در مراسم گالا، در حد ملاقات و خوش و بش بود و تبديل به ملاقات رسمي نشد. ضمن اينکه در آن مراسم موقعيت و فضاي مناسبي نيز براي اين گونه‌ صحبت‌ها نبود.

دايي در ادامه و در واکنش به اين سوال که نظرش درباره اينکه پس از باخت راه آهن به ملوان برخي از غيبت او در بازي ايراد گرفته و گفته‌اند چرا دايي به مراسم گالا رفته است؟ گفت: من از اينکه اين گونه حرف‌ها مطرح مي‌شوند متاسفم. من سال‌هاست که به اين مراسم دعوت مي‌شوم و افتخار مي‌کنم که به عنوان يک ايراني به اين جايگاه رسيده‌ام. اين موفقيت هم مرهون زحمات هم‌بازي‌ها، مربيان، رسانه‌ها و مردم است که در سخت‌ترين شرايط من را حمايت کردند. همچنين بايد بگويم در کميته فوتبال فيفا 25 تن از بزرگ‌ترين‌هاي فوتبال دنيا، حضور دارند و سوال من اين است که اگر من به اين مراسم نمي‌رفتم و جايگاهم را در اين کميته از دست مي‌دادم، آيا کسي ناراحت نمي‌شد؟ علاوه بر اين‌ها مديرعامل باشگاه راه آهن به محض آنکه متوجه شد من به اين مراسم دعوت شده‌ام به من اصرار کرد که اين فرصت را از دست ندهم. من فکر مي‌کنم اگر راه آهن، ملوان را شکست مي‌داد، اين صحبت‌ها مطرح نمي‌شد.

دايي درباره ديدار تيمش برابر ملوان هم گفت: هنوز فيلم بازي را نديده‌ام چون در کلاس توجيهي مربي‌گري حضور پيدا کرده بودم، گزارش‌هايي به من رسيده است که مي‌گويد ملوان تنها يک فرصت داشته است و بازيکنان ما بازي را کاملا در اختيار داشتند، البته اين حرف توجيه مناسبي براي شکست ما نيست و در واقع هوش بالاي حريف را نشان مي‌دهد که از تک موقعيت‌شان استفاده کرده‌اند. ما بايد کار خود را انجام دهيم و امتيازهاي لازم را کسب کنيم.

سرمربي راه آهن در حضورش در جلسه کميته فوتبال فيفا که احتمالا در ماه مارس برگزار مي‌شود، خبر داد.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1159

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 756

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2518

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2877

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2963

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3110

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3012

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4042