خدمات سایت


متن کامل خبر

قاتل: پریسا ایرانی، مهدورالدم بود، کشتمش

آرشیو
وکیل مدافع در پاسخ قاضی گفت: شنیده‌ها و تماس‌های مکرر مقتوله با افراد نامحرم و آرایش کردن مقتوله بهترین دلیل مهدورالدم مقتوله بوده است.
1390/11/16 07:42:23 ق.ظ

قاتل پریسا ایرانی اعترافات تکان‌دهنده خود را در دادگاه رشت مطرح و از ارتکاب به قتل ابراز خرسندی و رضایت کرد.

حبیب مظاهری نوربخش صبح امروز در نخستین جلسه دادگاه خود که تا ظهر ادامه داشت، ارتکاب به قتل پریسا ایرانی را پذیرفت و اظهار داشت: این زن را از روی تکلیف شرعی و دینی به قتل رساندم زیرا نمی‌توانستم فساد را تحمل کنم.

قاضی خطاب به متهم گفت: طبق قرائت کیفرخواست، شما مرتکب قتل عمد و روابط نامشروع شدید و معمولا زندانیانی که به زندان فرستاده می‌شوند تلاش می‌کنند با تعالیم زندان واقعیت‌ها را انکار کنند اما از بزرگان توصیه شده که راستگو باشید و توصیه دادگاه نیز به شما این است که راستگو باشید و واقعیت‌ها را بگویید و از آنجا که روابط نامشروع خلاف عفت عمومی است بنابراین تنها درباره نحوه به قتل رساندن مقتوله اظهارات خود را بگویید.

متهم در ادامه توضیحات خود بیان داشت: قبل از اینکه به حادثه قتل اشاره کنم می‌خواهم به خانواده مقتوله تسلیت بگویم تا نگویند مظاهری آنقدر کافر بود که به ما تسلیت نگفت.

در اینجا متهم از حاضران خواست تا برای مقتوله فاتحه بخوانند.

متهم ادامه داد: بنده و خانواده‌ام خداترس و با ایمان هستیم و نمی‌توانیم فساد در جامعه را تحمل کنیم. بنده پریسا ایرانی را با سه ضربه چاقو به قتل رساندم با این فکر که فساد را از بین ببرم زیرا وظیفه شرعی خود می‌دانستم و انگیزه من برای این قتل تنها انجام کار خداپسندانه بود.

متهم با اشاره به اینکه دو دختر و یک پسر دارد. گفت: بنده دارای املاک هستم و از این طریق با خانواده مقتوله آشنا شدم.

وی، اظهار داشت: روز حادثه پریسا ساعت حدود یک ربع به شش عصر به من زنگ زد و از من خواست تا او را به همراه مادرش که می‌گفت مریض است به درمانگاه ببرم و وقتی به او گفتم کار دارم تهدیدم کرد که اگر نروم به بنگاه می‌آید و آبروریزی می‌کند و من هم به منزل خود رفته و با خودروی خود به سراغش رفتم ولی او را تنها دیدم و گفت که مادرش رفته است. پریسا به زور و بر خلاف میلم سوار خودروی من شد و با اصرار او از رشت خارج شدیم و سپس متوجه شدم که در زمین فوتبال طالب‌آباد هستیم.

متهم ادامه داد: سه دقیقه قبل از اینکه او را با چاقو بزنم تلفن همراهش زنگ زد و او پشت تلفن در حال صحبت بود و همه‌اش می‌گفت چرا دیر کردید و من تصور کردم که پریسا چند نفر را اجیر کرده که مرا به قتل برساند.

در اینجا قاضی خطاب به متهم اظهار داشت: توسط پزشکی قانونی سلامت روان شما مورد بررسی قرار گرفت و سعی کنید حرف‌های منطقی بزنید.

متهم به قتل در ادامه اظهاراتش گفت: پریسا در خودروی من آمد و قصد داشت با حرکات ناشایست به من نزدیک شود و حتی به اعتقادات دینی من توهین کرد و من هم با سه ضربه چاقو او را به قتل رساندم و یک مفسده را از بین بردم.

قاضی گفت: قاتل سعی می‌کند خود را بیمار روانی نشان دهد تا از مجازات رهایی پیدا کند و ادعا می‌کند متهم مهرورالدم است و اگر اینگونه باشد چرا پس از اینکه او را به قتل رساندی پنهان کاری کردی و قتل را به گردن فرد دیگری انداختی و برای مقتوله مراسم گرفتی.

متهم ادامه داد: حفظ جان من برای خودم واجب بود و به همین دلیل وقتی پلیس به سراغم آمد از ترس نتوانستم حقیقت را بگویم و پنهان کردم ولی سه میلیون تومان برای مراسم مقتوله خرج کردم و همه اینها را برای رضای خدا انجام دادم.

قاضی افزود: شما چهار ماه پس از ارتکاب قتل پنهان کاری کردی. تلفن همراه شما را در خانه پدرت پیدا کردند و از این تلفن با پریسا تماس گرفته شده بود ضمن اینکه ابتدا آدم می‌کشی و سپس برای او ختم می‌گیری و اگر آن زن به زعم شما زن بدی بود چرا اینهمه برایش خرج کردی.

متهم گفت: من به تکلیف الهی خود عمل کردم و مقتوله مقداری شیشه و مشروبات الکلی مصرف کرده بود و با حرکات خود با اعصاب و روانم بازی کرد و یک لحظه تسلیم خواسته‌های دلم شدم و او را به قتل رساندم.

وکیل مدافع قاتل نیز با تسلیت به خانواده مقتول، اظهار داشت: موکل بنده فردی راستگو و صادق است و اعتقادات مذهبی دارد.

وی، با تایید حرف‌های قاتل درباره وضعیت اخلاقی مقتوله بیان داشت: با توجه به مندرجات پرونده و اظهار نظر فرماندهی نیروی انتظامی انزلی و مسئول تحقیقات پرونده و ... مقتوله از حیث وضعیت اجتماعی شرایط مطلوبی نداشت.

قاضی با تذکر به وکیل مدافع بیان داشت: از وکیل مدافع انتظار می‌رود مطالبی بگوید که خودش نیز آن را باور داشته باشد و دفاع منطقی باشد.

وکیل مدافع متهم، قتل پریسا ایرانی توسط متهم را غیرعمد خواند و افزود: موکل بنده مرتکب قتل عمد نشده و قتل در حالت خطا شدید به عمد بوده بنابراین از دادگاه انتظار می‌رود به این پرونده صرفا به ظاهر عمل به قتل نگاه نشود.

قاضی از وکیل مدافع خواست تا آخرین دفاعیات خود را از متهم داشته باشد.

وکیل مدافع نیز اظهار داشت: موکل بنده مرتکب قتل غیر عمد شده و از آنجا که احساس کرده بود مقتوله از دین خارج و مرتد شده او را به قتل رسانده است.

قاضی گفت: کدام دلیل سبب شده تا این باور در متهم ایجاد شود که مقتوله مهرورالدم است.

وکیل مدافع در پاسخ قاضی گفت: شنیده‌ها و تماس‌های مکرر مقتوله با افراد نامحرم و آرایش کردن مقتوله بهترین دلیل مهدورالدم مقتوله بوده است.

قاضی در ادامه بیان داشت: طبق اظهارات قبلی متهم، پرونده قتل به اینگونه است که متهم از پریسا ایرانی چند بار خواستگاری کرد و از آنجا که با پاسخ منفی از طرف مقتوله و خانواده‌اش مواجه می‌شود تصمیم به قتل وی می‌گیرد و با پیدا شدن تلفن همراه مدارک این قتل به دست آمده و از نظر دادگاه قتل پریسا ایرانی، عمد است.

متهم نیز در آخرین دفاعیات خود اظهار داشت: من تنها از آبروی خانواده می‌ترسم و می‌دانم که خون هیچ کس پایمال نمی‌شود و برای مجازات آماده‌ام.

ادامه این جلسه دادگاه به صورت غیرعلنی درباره رابطه نامشروع متهم با مقتوله برگزار شد.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




test sdf sd fsdf  image test sdf sd fsdf 1401/05/29

tsdf sdf sdf sdf

امتیاز:
تعداد بازدید: 0

فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! image فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! 1399/04/26

دقایقی پیش به شکل مرموزی حساب‌های کاربری توییتر اپل، ایلان ماسک، بیل گیتس، بایننس و... هک شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7560

حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر image حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر 1399/04/11

مرکز پزشکی سینا واقع در خیابان شریعتی تهران، شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ دچار آتش سوزی و انفجار شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6504

تهران بار دیگر لرزید image تهران بار دیگر لرزید 1399/03/07

لحظاتی قبل زلزله تهران را لرزاند و در نقاطی از شهر این زلزله حس شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7291

۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز  image ۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز 1397/06/31

معاون سیاسی استانداری خوزستان درباره آخرین وضعیت حادثه تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: تروریست ها 4 نفر بودند که در پی این حادثه 10 نفر شهید شدند و 21 نفر هم مجروح شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8344

 طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت image طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت 1397/06/28

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز از فوت دو نفر بر اثر طوفان شب سه‌شنبه 27 شهریور در البرز خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8206

وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران image وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران 1397/06/24

مردی که برای فروش ارز مجازی (بیت کوین) به شکنجه گاهی در مشهد کشانده شده بود، برای فرار از چنگ افراد مسلح، دست به جنایت زد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8863

تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج  image تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج 1397/04/20

تصادف مرگبار تانکر حامل سوخت با یک اتوبوس در سنندج موجب کشته شدن ۱۳تن و زخمی شدن ۹ تن دیگر شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8716

راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت image راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت 1397/03/12

طی گزارش های اخیر یک راننده‌ اوبر به مسافرش شلیک کرده و او را به ضرب گلوله به قتل رسانده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8873

تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم image تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم 1397/03/08

مسئولان آموزش و پرورش منطقه دو شهر تهران ضمن تایید تجاوز گروهی به دانش آموزان یک مدرسه در غرب تهران از مراجع قضایی خواستند نسبت به این پرونده ورود کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 9232