خدمات سایت


متن کامل خبر

حضور روزانه 300 نفر نيروی محيط زيست برای مهار آتش‌سوزی جنگل گلستان

آرشیو
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان محيط زيست با اشاره به اينكه عمليات كنترل و پاكسازي همچنان در جنگل‌هاي گلستان‌ ادامه دارد، گفت: بيش از 300 نفر در هر روز آتش‌سوزي پارك ملي گلستان به منظور مهار آتش حضور داشتند.
1389/09/02 12:27:17 ق.ظ

محمدجواد محمدي‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس درباره موقعيت آتش‌سوزي بر اساس گزارش‌هاي واصله، گفت: آتش‌سوزي در ارتفاعات مقابل صخره‌هاي گلزار، آبشارهاي گلستان و آق‌سو در داخل پارك ملي گلستان كه به لحاظ تقسيمات كشوري در استان گلستان قرار دارد، وجود داشته است.

وي درباره زمان بحراني‌ شدن آتش‌سوزي نيز گفت:‌ در نزديكي ظهر روز پنج‌شنبه 27 آبان آتش‌سوزي در شرايط بحراني قرار مي‌گيرد.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست تصريح كرد: مجموعه مديريت بحران استانداريهاي گلستان و خراسان شمالي، اداره كل حفاظت محيط زيست گلستان و خراسان شمالي همچنين هلال‌احمر گلستان و خراسان شمالي، نيروي انتظامي، مقاومت سپاه و بسيج در اين عمليات حضور داشتند.

محمدي‌زاده در ادامه افزود: فرمانداري مينودشت، كلاله و ساير فرمانداري‌هاي همجوار در استان گلستان و نيروهاي مردمي حضور فعالي در مهار آتش داشته‌اند.

وي با اشاره به برگزاري جلسات متعدد با حضور مسئولان در زمينه مهار آتش در جنگل‌هاي گلستان اظهار داشت: دو فروند بالگرد از هلال‌احمر كشور با 52 ساعت و نيم پرواز و تخليه حدود 570 سبد آب 2 هزار ليتري از روز پنج‌شنبه در منطقه فعاليت كردند. همچنين يك فروند بالگرد از سپاه در طي روزهاي يك‎شنبه و دوشنبه با 8 ساعت پرواز در عمليات مهار آتش مشاركت داشته‌اند.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در ادامه بيان كرد:‌ سه فروند بالگرد به همراه ماشين‌آلات سنگين، تانكرهاي آبرساني و سوخت، خودروهاي كمك‌دار و سواري از ارگان‌هاي مختلف همراه با موبايل‌هاي ماهوار‌ه‌هاي، ابزار اطفاي حريق، كوله‌هاي آب‌پاش، ارّه موتوري، بيل، چنگك و تبر از جمله امكاناتي بودند كه در اين عمليات مورد استفاده قرار گرفتند.

محمدي‌زاده درباره علت وقوع حادثه نيز گفت: بر اساس گزارش‌هاي واصله علت آتش‌سوزي به دليل روشن كردن آتش توسط مسافران در هفته گذشته در پارك ملي گلستان صورت گرفته كه متأسفانه به دليل عدم خاموش كردن آتش براثر وزش باد آتش به بخش‌هاي ديگر سرايت كرده است.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست اظهار داشت: با توجه به اقدامات به عمل آمده آتش‌سوزي مديريت شده و تحت كنترل است ولي همچنان عمليات كنترل و پاكسازي كماكان توسط نيروهاي حاضر در منطقه ادامه دارد.

وي در رابطه با ميزان خسارت نيز اظهار داشت: ميزان خسارت و وسعت هكتارهايي كه زير آتش سوخته‌ است هنوز مشخص نيست و همچنان موضوع تحت پيگيري دقيق است.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 76

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 174

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 146

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 341

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 332

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 376

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 345

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 210