خدمات سایت


متن کامل خبر

قاليباف: از له و لورده شدن مردم در اتوبوس شرمنده‌ام

آرشیو
قاليباف با بيان اينكه شرمنده مردم هستم كه در اتوبوس له و لورده می‌شوند، گفت: در تلاشيم تا با توسعه حمل‌ونقل عمومی بخشی از خسارات مردم را در اين زمينه جبران كنيم.
1389/09/02 03:18:10 ق.ظ

به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، محمدباقر قاليباف امروز در دهمين كنفرانس بين‌المللي مهندسي حمل‌ونقل‌و ترافيك به هفته بسيج اشاره كرد و گفت: اين هفته را به ملت عزيز مخصوصاً دريادلان بسيجي تبريك و تهنيت عرض مي‌كنم.

شهردار تهران با بيان اينكه زندگي خود را در بعد مادي و معنوي مديون شهدا هستيم، گفت: بسيج در مكتب اسلام روييد. بسيجي كه در فضاي نبوت و ولايت رشد كرد، بسيجي كه از سرچشمه فرهنگ عاشورا و كربلا سيراب شد، بسيجي كه با خورشيد انقلاب اسلامي با فرمان امام به اوج رسيد.

قاليباف همچنين در بخش ديگر سخنانش پيشاپيش عيد غدير خم را تبريك گفت و ادامه داد: خداوند در نعمت ولايت بر بندگان خود منت گذاشته است و در واقع روز غدير روز گشايش است.

شهردار تهران در بخش ديگر سخنانش با بيان اينكه بر اين باورم كه بايد به ترافيك از دو منظر نگاه كرد، گفت: يكي از اين ابعاد، نگاه تخصصي به مقوله ترافيك است كه در اين نگاه طبيعتاً گزارشي كه از مجموعه مقالات كه براي اين نشست ارسال شده بود، عمدتاً مقالات با نگاه تخصصي به حوزه مهندسي ترافيك بوده است.

قاليباف با بيان اينكه اين نگاه لازم است ولي كافي نيست اظهار داشت: مهمترين وظيفه شما همين است كه از منظر مهندسي به ترافيك نگاه كنيد ولي من بر اين باور هستم كه از منظر ديگر هم مي‌توان به موضوع ترافيك نگاه كرد.

* ترافيك به تنهايي يك موضوع تكنيكي است و تاكتيكي نيست

-------------------------------------------------------------------

وي با بيان اينكه بايد به ترافيك از نگاه جامعه محور نگريست گفت: به تعبيري موضوع ترافيك يك مسئله اجتماعي است اگر آن را يك توليد اجتماعي بدانيم پارامترهاي زيادي در آن دخيل مي‌شوند.

شهردار تهران با بيان اينكه چند سال پيش موضوعي را مورد ترافيك مطرح كردم و اعلام كردم كه سه كلمه خواستن، دانستن و توانستن را بايد به كار بگيريم گفت: من بر اين باور هستم دانستن و توانستن در حوزه رويكرد اول (نگاه مهندسي) موضوع ترافيك است كاملاً آنجا بايد به دنبال آن گشت ولي موضوع خواستن در رويكرد جامعه‌نگاري و جامعه‌ محوري به موضوع ترافيك است.

وي ادامه داد: در اين نگاه ما نيازمند يك ديد كاملاً استراتژيك و سيستمي به موضوع هستيم .

قاليباف با بيان اينكه اگر سند راهبردي درست شود كه نتوان در مراحل اجرا و براي هر لحظه و هر نياز مشخص يك مسير انتخاب شود آن سند راهبردي قابل قبول نيست گفت: با اين نگاه راهبردي و رويكرد جامعه‌نگري در دل موضوعي به نام خواستن در موضوع حمل و نقل است.

شهردار تهران اضافه كرد: ما مي‌دانيم مشكل چيست و در اين ترديد نداريم كه مي‌توانيم آن را برطرف كنيم و خواستن در رويكرد دوم است.

قاليباف با بيان اينكه موضوع ترافيك تك بعدي نيست و همه جانبه است، گفت: ترافيك به تنهايي يك موضوع تكنيكي است و تاكتيكي نيست ترافيك را بايد يك موضوع اجتماعي و يك موضوع چند وجهي بدانيم.

وي به تعطيلي چهارشنبه سوم آذر به دليل آلودگي هوا اشاره كرد و گفت: تأثيرات آن را در حوزه اقتصادي مي‌بينيم.

* ترافيك نمادي از نحوه عملكرد رابطه بين دولت‌ها و ملت هاست

-------------------------------------------------------------------------

به اعتقاد شهردار تهران ترافيك يك نمادي است از نحوه عملكرد رابطه بين دولت‌ها و ملت هاست و اين بحث كاملاً روشن و مشخص است.

وي با بيان اينكه اعلام مي‌كنند بايد انسان محور باشيم تا ماشين محور گفت: اين كار آساني نيست و شهرداري تهران در اين موضوع غريب و تنهاست.

*جوسازي‌هاي زيادي عليه من شد

-----------------------------------------

شهردار تهران با بيان اينكه چرا در مركز شهر در طول مدت 7 ساعت بيش از 1.5 ميليون نفر مراجعه مي‌كنند گفت: بنده به عنوان يك مسلمان، به عنوان يك ايراني اگر خانواده‌ام مي‌خواستن براي خريد به بازار بروند به آنها اجازه نمي‌دادم. به جز بحث آلودگي هوا، دزدان و غيره بنده به جهت اخلاقي به آنها اجازه نمي‌دادم به بازار بروند.

وي ادامه داد: تصميم گرفتم خيابان 15 خرداد را از زير پاي ماشين‌ها خارج و تبديل به محلي براي رفت و آمد عابر پياده كنم؛ ظرف 6 ماه چقدر جو سازي عليه من شد؛ فشار آورند، موضوع را سياسي و امنيتي كردند؛ ولي يك تنه ايستادم و گفتم مسئوليت كار با من است.

شهردار تهران ادامه داد: دو ماه بعد از اينكه اين خيابان را مخصوص عابرين پياده كرديم تجار و جامعه فهميدند كه كار خوبي است و درخواست كردند بسياري از خيابان‌ها را مخصوص عابرين پياده كنيم.

شهردار تهران در بخش ديگر سخنانش افزود: سياست ما اين است كه هر جا خياباني را عريض كرديم سهم حمل و نقل عمومي را بدهيم نه اينكه آن قسمت قرق ماشين‌هاي شخصي شود.

*از له و لورده شدن مردم در اتوبوس شرمنده هستم

-----------------------------------------------------------

قاليباف اضافه كرد: بنده شرمنده اين مردم هستم كه در اتوبوس‌ها له و لورده مي‌شوند.

شهردار تهران با بيان اينكه توسعه حمل و نقل عمومي با محوريت حمل و نقل ريلي در دستور كار شهرداري تهران قرار دارد، گفت: اقدامات خوبي در اين زمينه صورت گرفته و در حال حاضر سالانه 15 كيلومتر مترو در تهران احداث مي‌شود.

* كنفرانس بين‌المللي مهندسي حمل و نقل و ترافيك چندين سال تعطيل بود

-------------------------------------------------------------------------------------

شهردار تهران با حضور در جمع خبرنگاران به برگزاري دهمين كنفرانس بين‌المللي مهندسي حمل و نقل و ترافيك اشاره كرد و گفت: اين كنفرانس چندين سال تعطيل شده بود اما مدتي است، برگزار مي‌شود.

قاليباف در پاسخ به پرسش خبرنگاري مبني بر اينكه اتاق تصميم‌گيري براي مشكلات ترافيكي كجاست، گفت: به اين موضوع بارها اشاره كردم يكي از چالش‌هاي مهم در حوزه ترافيك بحث تصميم‌سازي و تصميم‌گيري‌هاست.

وي به تعطيلي فردا به دليل آلودگي هوا اشاره كرد و گفت: استانداري در اين زمينه تصميم گرفت و فردا را تعطيل اعلام كرد.

* بنده هم نمي‌دانم چه كسي بايد در موضوعات ترافيكي چاره‌انديشي كند

------------------------------------------------------------------------------------

شهردار تهران ادامه داد: ما از تعطيلي فردا به دليل آلودگي هوا استقبال مي‌كنيم ولي به اقتصاد كشور لطمه وارد مي‌شود.

وي با بيان اينكه چه كسي بايد در موضوعات ترافيكي چاره‌انديشي كند، گفت: بنده نيز نمي‌دانم.

قاليباف به نصب ايستگاه‌هايي در بخش حمل و نقل عمومي اشاره كرد و گفت: هر كس از منزل خود بيرون مي‌آيد حداكثر 350 متر كه حركت مي‌كند، بايد به يك ايستگاه‌ برسد و به شبكه حمل و نقل عمومي متصل شود.

وي ادامه داد: افراد بايد از روي اين تابلوها متوجه شوند كه زمان، قيمت و مسير چگونه است.

شهردار تهران با بيان اينكه كارهاي نرم‌افزاري در اين زمينه انجام شده است، گفت: كارهاي سخت‌افزاري انجام شده و در حال نصب تابلوها هستيم.

* قاليباف: تشريفاتي و نمايشي كار نمي‌كنم

----------------------------------------------------

قاليباف در پاسخ به پرسش خبرنگاري مبني بر اينكه خودتان و مديران شهرداري سوار اتوبوس و مترو مي‌شويد، گفت: شايد برايتان جالب باشد در شهرداري تهران در سال گذشته 3 هزار ماشين اداري را از زير پاي مديران خارج كرده و واگذار كرديم. حال اگر فردي مي‌خواهد رفت و آمد كند يا بايد از سيستم حمل و نقل عمومي و يا خودروهاي شخصي خود استفاده كند.

شهردار تهران با بيان اينكه بنده كمتر از حمل و نقل عمومي استفاده مي‌كنم، گفت: البته در بازديدهايي كه در مترو و اتوبوسراني دارم از سيستم حمل و نقل عمومي استفاده مي‌كنم البته بنده تشريفاتي و نمايشي كار نمي‌كنم ما بايد به كار مردم برسيم.

*قاليباف: سوار اتوبوس نمي‌شوم

-------------------------------------

قاليباف با بيان اينكه بنده سوار اتوبوس نمي‌شوم، گفت: من كه بيكار نيستم و نمي‌خواهم ريا كنم هر جا كه براي بازديدها بروم در صورتيكه حمل و نقل عمومي وجود داشته باشد از آن استفاده مي‌كنم در غير اينصورت از خودروي اداري استفاده مي‌كنيم.

شهردار تهران در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه شما عنوان كرديد از له و لورده شدن شهروندان در اتوبوس‌ها شرمنده هستيد براي رفع اين مشكل چه اقدامي انجام داده‌ايد، گفت: در حد و توان شهرداري اقدام كرده‌ايم به نظر بنده سهم اتوبوس‌هايكه بايد واگذار مي‌شد، نشده است و بنده در اين زمينه قصد گله‌گذاري ندارم.

وي ادامه داد: همه تلاش ما اين است كه خطوط بي‌.آر.تي و محلي را افزايش دهيم و واگن‌ها و اتوبوس‌ها را افزايش دهيم تا بتوانيم جبران خسارت مردم را در اين زمينه بكنيم.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 49

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 244

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 81

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 75

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 52