خدمات سایت


متن کامل خبر

سقوط 90 دلاری نرخ هر اونس طلا / نرخ طلا و سکه در بازار

آرشیو
نرخ ارز نیز در بازار آزاد ایران تقریبا ثابت مانده و نرخ هر دلار حول و حوش 1900 تومان ثابت مانده و در دو سه هفته اخیر نوسان قابل توجهی نداشته است...
1390/12/15 12:19:42 ب.ظ

رشد شاخص بورس های جهان و افزایش قیمت نفت به بالای 122 دلار، باعث کاهش 90 دلاری نرخ هر اونس طلا در بازار جهانی شد و نرخ طلا روز دوشنبه 15 اسفندماه به 1703 دلار رسیده است و توجه سرمایه گذاران و پس انداز کنندگان به بورس و نفت جلب شده و کمتر به طلا توجه دارند.

نرخ هر بشکه نفت سبک ایران نیز بین 122 تا 125 و نفت سنگین ایران بین 115 تا 122 دلار در هر بشکه معامله می شود

تحت تاثیر این کاهش نرخ طلا، نرخ طلا و سکه نیز در ایران کاهش یافته و با وجود افزایش تقاضا به خصوص برای ربع سکه در شب عید نوروز، نرخ سکه به حدود 800 هزار تومان، نیم سکه 394هزار تومان، ربع سکه به 208 هزار تومان و سکه یک گرمی 109 هزار تومان معامله می شود.

نرخ هر مثقال طلای 17عیار نیز 343 هزار تومان و هر گرم 18 عیار به 79 هزار تومان و هر گرم 24 عیار به 106 هزار تومان کاهش یافته است.

نرخ ارز نیز در بازار آزاد ایران تقریبا ثابت مانده و نرخ هر دلار حول و حوش 1900 تومان ثابت مانده و در دو سه هفته اخیر نوسان قابل توجهی نداشته است.

اخبار متعدد در مورد توافق ایران با کشورهای چین و روسیه و کشورهای دیگر برای جایگزینی پول های دیگر به جای دلار باعث شده که با وجود تورم و رشد نقدینگی، نرخ دلار و سایر ارزها در بازار آزاد ثابت بماند و عرضه ارز بانک مرکزی با نرخ مصوب دلار 1226 تومان باعث شده که تقاضای ارز در بازار در حالت تعادل و بدون نوسان ادامه یابد و تغییر و نوسان محسوسی را شاهد نیستیم.

در بازار ایران نیز رشد 350 واحدی شاخص بورس ایران در یک هفته اخیر و همچنین کاهش نرخ طلا در بازار جهانی باعث کاهش نرخ طلا به طور نسبی شده اما افزایش تقاضا برای شب عید به خصوص ربع سکه، نرخ تمام سکه را حول و حوش 800هزار تومان و ربع سکه را حول و حوش 210 هزار تومان حفظ کرده است

از روز چهارشنبه 10 اسفندماه تا عصر روز دوشنبه 15 اسفند 1390، نرخ هر اونس طلا در بازار جهانی از 1785 دلار تا 1695 دلار کاهش یافته و بدین ترتیب حداقل شاهد کاهش 82 دلاری هر اونس طلا در بازار جهانی هستیم و کارشناسان دلیل آن را رشد شاخص های بورس و بهبود اقتصاد جهان و رشد قیمت نفت های شناخته شده ارزیابی کرده اند که باعث شده قیمت نفت نیز به 108 تا 124 دلار افزایش یابد.

کارشناسان معتقدند که در پی انتشار اخبار مثبت در مورد بورس های بزرگ جهان، طلا روز چهارشنبه سقوط شدیدی را تجربه کرد. در بورس ایران نیز طی سه روز گذشته شاخص بورس بیش از 256 واحد رشد کرده است

این در حالی است که پیش بینی ها انتظار رشدی تا محدوده 1820 دلار در هر اونس را نیز برای قیمت طلا تخمین زده بودنداما اکنون در مرز 1700 دلار است.

اخبار رشد بورسهای بزرگ جهان منتشر شده و در همین راستا مجلس آلمان با اکثریت ارایه وام به یونان را تصویب کرد. همچنین آمار امیدوارکننده ای از فضای کسب و کار در آمریکا منتشرشد. بورس های بزرگ آسیایی نیز امروز رشد را تجریه کردند.

قیمت طلا به جز تاثیری که از فضای سرمایه گذاری در بورس های بزرگ دنیا می پذیرد به ارزش دلار در برابر یورو و سایر ارزها نیز وابسته است.

هر چند طی ماههای اخیر آشفتگی بازار ارز و قیمت دلار در بازار سیاه بیش از قیمت جهانی طلا بر قیمت سکه تاثیر گذار بوده اما پیش بینی می شود این تغییرات شدید در قیمت جهانی طلا بر قیمت سکه در معاملات فردا تاثر بگذارد.

منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 29

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 238

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 77

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ image اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ 1402/12/07

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: موضوع افزایش تعرفه باند پهن یا دیتا برای بخش ثابت و سیار بوده که در بخش سیار زودتر بارگذاری کردند اما اپراتورهای ثابت‌ بعد از اپراتورهای سیار اقدام کردند که بین ۳۰ تا ۳۴ درصد است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 102