خدمات سایت


متن کامل خبر

ارزان سفر کنیم: دبی ، شهری با دوچهره متفاوت +عکس

آرشیو
دبی یکی از شهرها و شیخ‌نشین‌های هفت‌گانهٔ امارات متحده عربی است. این شهر در جنوب ایران و در حاشیهٔ خلیج فارس و در شبه جزیره عربستان واقع شده است.
1391/01/08 04:32:47 ق.ظ

دبی یکی از شهرها و شیخ‌نشین‌های هفت‌گانهٔ امارات متحده عربی است. این شهر در جنوب ایران و در حاشیهٔ خلیج فارس و در شبه جزیره عربستان واقع شده است.

دبی بیشترین جمعیت را میان هفت شیخ‌نشین کشور امارات دارد و بعد از شهر ابوظبی بزرگ‌ترین شهر کشور امارات است.

این شیخ نشین بیشترین تلاش را درکشورهای خاورمیانه برای جذب توریست داشته است و اماکن دیدنی فراوانی دارد

دبی مال

دبی مال بزرگترین پاساژ جهان است که روبروی برج دبی ، بزرگترین برج جهان واقع شده است . روبروی درب ورودی امارت مال رقص فواره های زیبایی است که هر روز حدود ساعت 7 آغاز می شود که دیدنش خالی از لطف نیست. قسمتی از این پاساژ توسط آکواریوم های زیبا احاطه شده است. در دل این پاساژ غول پیکر منطقه سردی وجود دارد که پوشیده از برف مصنوعی است و تنها محلی است که در دبی که شما سرما را احساس می کنید . دمای این محل به راحتی به زیر صفر می رسد و شما نیاز به پوشیدن لباس گرم دارید. این مکان پیست اسکی مصنوعی دبی است که در نوع خودش بی نظیر است.

برج العرب

برج العرب نام هتلی مجلل در دوبی است. ساختمان آن 321 متر ارتفاع دارد و در جزیره‌ای مصنوعی با فاصله 280 متر از خشکی بنا شده‌است. کوچک‌ترین اتاق هتل 169 و بزرگ‌ترین اتاق آن 780 متر مربع مساحت دارند.

رقم دقیق هزینه شده برای ساختمان بنا مشخص نیست، اما گمان می‌رود بیش از 1 میلیارد دلار آمریکا باشد. برای جبران هزینه‌ها تمامی اتاق‌های هتل بایستی برای 400 سال اجاره شوند.

غالباً هتل برج العرب را «تنها هتل 7 ستاره جهان» می‌نامند اما همیشه تعداد ستاره‌های آن مورد بحث بوده است. هفت طبقه از این هتل به صورت آکواریوم در زیر دریا ساخته شده است. اجاره کوچک‌ترین اتاق این هتل شبی 6 هزار درهم است. سرو هر غذا در این هتل کمتر از 1000 درهم نیست.

سرزمین عجایب

زمانی که از پل قرهود در نزدیکی پارک کنار خور عبور می کنید، متوجه سقف هایی رنگارنگ و درخشان خواهید شد. اینجا سرزمین عجایب است. یک پارک منحصر به فرد سرگرمی. این پارک از سه بخش تشکیل شده است: خیابان اصلی، پارک سرگرمی ها و پارک آبی (SplashLand) که در هر بخش سرگرمی ها و تفریحات مختلفی ارائه می شود. تعداد بسیار زیادی از دستگاه ها و ماشین ها و وسایل بازی (چه در داخل سالن و چه در فضای باز) موجود است. اتفاقات بسیاری هم می افتد؛ از پرتاب شدن توسط یک شاتل با سرعت 130 کیلومتر در ساعت به ارتفاع 64 متری در مدت 2.5 ثانیه تا یک شترسواری آرام.

تور اتوبوس

این تور برای نخستین بار در خاورمیانه ارائه می شود. گردشگران سوار بر یک اتوبوس ابتدا گردشی در شهر دارند و سپس سوار بر همان اتوبوس وارد خور دبی می شوند و ساعتی را به گردش در این خور می پردازد.

برج خلیفه

برج خلیفه آسمان خراشی است که در دبی با 160 طبقه و ارتفاع 828 متر. به گفته سازندگان این برج ارتفاع برج خیلفه تا نوک آنتن آن به بیش از یک کیلومتر می ‌رسد هر چند تا کنون ارتفاع واقعی این برج اعلام نشده ‌است چرا که با اصرار اماراتی‌ ها طول این برج در زمان ساخت افزایش یافت و از اعلام اولیه فراتر رفت، فعلاعنوان بلندترین سازه ساخته شده به دست بشر را به خود اختصاص داده‌است. برج خلیفه در روز چهارم ژانویه 2010 گشایش یافت. این برج در خیابان شیخ زاید در دبی واقع شده و بخش‌هایی با کاربردهای تفریحی، مسکونی، تجاری و اداری دارد و بخشی از آن نیز به عنوان هتل درنظر گرفته شده‌ است. گل صحرایی اصلی ‌ترین ایده‌ ی طراحی برج دبی را به معماران آن داده ‌است. این طراحی نه تنها از نظر شکل فیزیکی نیروی وارده توسط باد در طبقات آخر را مهار می‌کند، بلکه به ساکنان هر کدام از طبقات نمایی منحصر به فرد و بدون اشراف به سوی سایر واحدها می‌ دهد ، همچنین استفاده از طاق در نمای برج نشان دهنده الهام گرفتن طراحان برج خلیفه از معماری اسلامی است.

سیتی سنتر

شعبه بسیار وسیع هایپرمارکت کارفور ، فروشگاه بزرگ ایکیا (اسباب و اثاثیه خانه)، 11 سالن سینمای ساین استار و بخش بازی کودکان به نام سرزمین جادویی ( Magic Planet ) از جمله شاخص ترین وبزرگترین بخش های این مرکز هستند.

این مرکز با زیر بنایی حدود370 هزار متر مربع و با بیش از 300فروشگاه و 13رستوران و کافی شاپ از بزرگترین و اصلی ترین مرکزخرید در دبی و خاورمیانه می باشد. بخش فروشگاهی این مرکز در سه طبقه ساخته شده است. بخش اعظمی از طبقه همکف اختصاص به پارکینگ اتومبیل ها دارد. قسمت دیگری ازهمین طبقه نیز، به فروشگاه های عرصه کننده لوازم الکترونیکی اختصاص یافته است. سایر فروشگاه های این مرکز در طبقات اول و دوم قرار دارند. البته برخی از فروشگاه های بزرگ این مرکز بدلیل وسعت بیشتر، در دو بخش متصل به هم در هردو طبقه فعالند.

باغ وحش دبی

باغ وحش دبی برای اولین بار در سال 1967 بوسیله یکی از حکام ساکن دبی بنام شیخ راشد بن مکتوم در زمینی 2 هکناری که در آن زمان نقطه پایانی شهر بود، ساخته شد.

در ابتدا حیواناتی که در این باغ وحش موجود بود محدود به چند نوع از نژادهای مختلف گربه ها ی بزرگ، میمون سوسمار برخی از خزندگان و پرندگان و سایر حیوانات اهلی و وحشی مخصوص منطقه بود اما در فاز دوم بازسازی که از سال 1986 شروع شد و تا سال 1989 به پایان رسید تغییراتی در قفس حیوانات محل نگهداری و زندگی آنها و افزایش نوع حیوانات آن از نقاط مختلف جهان بوجد امد. امروزه تعداد بسیار زیادی از انواع حیوانات مختلف در این محل نگهداری می شوند همچنین اکواریوم بزرگی برای نگهداری گونه های مختلف دریایی تعبیه شده است که بواسطه آن گونه های گوناگونی از آبزیان در آن نگهداری می شوند.

در این باغ وحش هم اکنون 230 گونه جانوری و 248 نمونه پستاندار مانند روباه شیر پلنگ شامپانزه میمون گوزن خرسهای متعدد زرافه و بعضی از گونه های در معرض خطر نگهداری می شوند.

خور دبی

خور دبی یک ورودی آب از دریا به داخل خشکی است که باعث شده تا دبی به دو بخش دیره و بردبی تقسیم شود. این خور نقش مهمی در شکل گیری اقتصاد دبی داشته است. با توجه به اهمیت آن و طبق دستور حاکم وقت دبی در سال 1954، افزایش عمق و عرض خور آغاز شد تا امکان تردد و پهلو گیری لنج ها و کشتی های کوچک و متوسط فراهم شود.

قایق هایی که در زبان محلی به آنها "ابرا" گفته می شود مردم محلی و توریست ها را از یک سمت خور به سمت دیگر منتقل می کنند. این قایق های چوبی در حدود 30 مسافر را حمل می کنند و بطور مرتب تا پاسی از شب بین دو طرف خور درحرکتند. کرایه این قایق ها 50 فلس است.

شرکت های توریستی در دبی تورهای خاصی نیز برای گردش در خور دبی ارائه می دهند. این تورها شامل یک گردش چند ساعته روی خور در داخل لنج های ستنی یا کشتی های مسافرتی کوچک است (قسمتی از عرشه لنج ها با شیشه محصور شده و سیستم های برودتی این قسمت مسافرین را از گزند هوای گرم تابستان محافظت می کند).

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :

نظرات ثبت شده برای این خبر

سامی
(1391/01/14)
پیست اسکی دبی در امارات مال قرار دارد و نه در دبی مال. لطفا تصحیح شود

Captcha




بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 28

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 237

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 77

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 73

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50