خدمات سایت


متن کامل خبر

بهترين داور حال حاضر اسپانيا/ معرفي داور ال کلاسيکو

آرشیو
آخرين باري که مالانکو ال کلاسيکو را سوت زده فينال کوپا دل ري در فصل 2010-11 بوده که رئال موفق شد بارسلونا را با يک گل شکست دهد.
1391/02/02 09:19:04 ق.ظ

به گزارش گل آلبرتو اوندیانو مالانکو نام خانوادگی پدری اش اوندیانو و نام فامیلی اش که از نام خانوادگی مادری اش گرفته شده مالانکو است.

در سایه بزرگان

اوندیانو مالانکو متولد 8/10/1973 در ناورا اسپانیاست. او که از سال 2000 وارد داوری حرفه ای شد. در سال 2004 با قضاوت در جام یوفا اولین قضاوت بین المللی را تجربه کرد و سه سال بعد و در سال 2007 هم موفق به قضاوت در جام باشگاه های اروپا شد.او با قضاوت بازی دو تیم بایر مونیخ و اسپارتاک مسکو به جمع داوران نخبه اروپا پیوست. البته ان زمان زیر سلطه داوران مطرح اسپانیایی همچون میختو گونزالس ، مدینا کانتلاخو قرار داشت.

اما با بازنشسته شدن این داوران عرصه برای مالانکو فراهم شد تا بتواند خود را به عنوان داور اول اسپانیا مطرح سازد البته نام این داور قبل از اینکه به شهرت برسد نیز در رسانه ها مطرح شد زمانی که در سال 2006 در مرحله نیمه نهایی مسابقات زیر 21 سال اروپا در یک بازی جنجالی 10 کارت زرد به بازیکنان نشان داد. اوندیانو مالانکو البته سابقه قضاوت فینال جام جهانی زیر 20 ساله های جهان میان دو تیم آرژانتین و جمهوری چک را نیز در کارنامه دارد

حضور در جام جهانی : افتخار ناتمام

مالانکو در سال 2010 به بزرگترین افتخار داوری اش نائل امد که همانا قضاوت در جام جهانی آفریقای جنوبی بود. هر چند او در آن رقابت ها نتوانست قضاوت ایده آلی از خود نشان دهد و بعد از دو بازی مرحله گروهی (آلمان-صربستان و کره جنوبی-غنا ) و یک بازی مرحله یک شانزدهم( هلند- اسلواکی ) به وطنش بازگردانده شد. اوندیانو مالانکو با وجود اینکه در سال 2012 از نفر اول لیست داوران اسپانیا تنزل پیدا کرده و جای خود را به والسکو کاربالو داده اما این شامس را داشته که جزو داوران نهایی برای یورو 2012 باشد. اما دیگر شانسی برای قضاوت در جام جهانی 2014 نخواهد داشت. چرا که کاربالو در لیست 52 نفری قرار دارد که برای قضاوت در جام جهانی گزینش شده اند.

هندوانه سر بسته

آلبرتو مالانکو یک بار گفته بود بازی مثل یک هندوانه است. شما هیچوقت نمی دانید چه اتفاقی خواهد افتاد تا وقتی آن را باز نکرده اید. حالا مالنکو باید در حالی به قضاوت ال کلاسیکو خواهد پرداخت که مانند آن هندوانه نمی داند چه اتفاقی خواهد افتاد. هر چند او سابقه قضاوت چندین باره ال کلایکو را دارد اما باز هم نمی تواند مطمئن باشد که در این بازی اشتباه نمی کند.

نیمی از انگلیس نیمی از اسپانیا

سبک قضاوت او ترکیبی از انگلیسی – اسپانیایی است. چرا که او سعی می کند با کنترل بازی اغلب با بازیکنان درگیر به صحبت بپردازد و آنان را آرام کند. کاری که بیشتر از داوران انگلیسی شاهد هستیم.هر چند او گاهی مجبور می شود به سبک داوران اسپانیایی از کارت زرد خود نیز استفاده کند. آمار 7 کارت زرد در هر بازی نشان می دهد که داور دست به جیبی است و ابایی ندارد کارت هایش را حراج کند.

مالانکو البته سابقه قضاوت کردن در لیگ های آسیایی را نیز دارد. او در چندین بازی حساس لیگ های عربستان و قطر به این کشورها آمد و سوت زد. او سابقه قضاوت داربی روسیه بین زسکا مسکو و اسپارتارک را نیز در کارنامه دارد آخرین باری که مالانکو ال کلاسیکو را سوت زده مربوط می شود به فینال کوپا دل ری در فصل 2010-11 که رئال موفق شد بارسلون را با یک گل شکست دهد.

مالنکو در ان بازی 8 بار از کارت زرد استفاده کرد و یک بار نیز از کارت قرمز. او در سال 2004 اولین قضاوتش را برای این دو تیم انجام داد. در بازی سوپر کلاسیکو که بارسا موفق شد با یک گل رئال را ببرد

منبع : ورزش 3
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1190

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 796

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2566

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2917

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3018

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3182

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3051

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4080

تصویری از فرهاد مجیدی در روز تلخ وداع با پدر image تصویری از فرهاد مجیدی در روز تلخ وداع با پدر 1397/04/30

بازیکن سابق استقلال در سوگ پدر نشسته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3593

رکوردی که با دیدار ایران- مراکش شکسته شد  image رکوردی که با دیدار ایران- مراکش شکسته شد 1397/03/27

ورزش سه نوشت:جدال با مراکش نه تنها یک برد شیرین و سه امتیاز ارزشمند برای ایران به ارمغان داشت بلکه بسیاری از رکوردهای ملی را نیز تغییر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3712