خدمات سایت


متن کامل خبر

حمله مرد پرادو سوار به خودروی اورژانس اجتماعی

آرشیو
تامين نبودن امنيت ماموران اورژانس اجتماعي در حالست كه آنها در اغلب در معرض برخورد با آسب ديدگان اجتماعي و افراد پرخاشجو هستند بدون اينكه هيچ گونه...
1391/02/12 01:27:24 ق.ظ

فرهاد عبادي مددكار اورژانس اجتماعي شهرستان ورامين هيچ‌گاه تصور نمي‌كرد صبح شنبه هنگامي كه با خودروي اورژانس اجتماعي عازم محل ماموريت بود چوب‌دستي و ضربه‌هاي چاقو مرد غريبه پرادوسوار انتظارش را مي‌كشند.

به گزارش ايسنا، اكبري ـ راننده ماشين اورژانس اجتماعي ورامين حادثه را اينگونه روايت مي‌كند:"ساعت 8:30 روز شنبه 9 ارديبهشت ماه در مسير عزيمت به ماموريت بوديم و فرد شرور شروع به فحاشي كرد و سپس مسير حركت ما را سد كرد و ابتدا با چوب و سپس با چاقو به ما حمله‌ور شد و هنگامي كه مددكار اورژانس چوب را از او گرفت 7 ضربه چاقو بر بدن او وارد كرد.

وارد حياط اداره بهزيستي شهرستان ورامين مي شويم پيش از هرچيز خودروي اورژانس در حالي به استقبالمان مي‌آيند كه بيش از هرچيز ديگري جاي چوب دستي مرد غريبه بر روي شيشه‌ها و بدنه‌اش به چشم مي‌آيد.

ضارب داراي سوابق كيفري خاص است كه به تازگي و با قيد سند آزاد شده است

بهروز هيودي ـ رييس اداره بهزيستي شهرستان ورامين اظهار كرد: مخاطرات اورژانس اجتماعي در سراسر كشور مشابه است اما در شهرستان‌هاي حاشيه‌نشين به خصوص شهرستان‌هاي حاشيه‌نشين استان تهران به دليل مهاجرپذير بودن اين خطر بيشتر است.

وي در ادامه با اشاره به شرور حمله‌ور شده به ماموران اورژانس اجتماعي گفت: وي فردي داراي سوابق كيفري خاص است كه به تازگي و با قيد سند آزاد شده است و هنوز دليل حمله وي مشخص نيست اما آنچه براي ما محرز شده است اين است كه اين فرد از نظر رواني حالت طبيعي نداشته است.

هيودي در ادامه از صدور حكم جلب اين فرد توسط دادستان و حكم دادستان براي پيگيري اين موضوع خبر داد.

رييس اداره بهزيستي شهرستان ورامين در ادامه با اشاره به كوچك بودن شهرستان ورامين اظهاركرد: به اين دليل ماموران ما همواره در خطر شناساي وآزار افراد كودك آزار و همسر آزار و ديگر آسيب ديدگان‌هاي اجتماعي كه در پرونده آنها دخيل كرده‌اند هستند و ماموران اورژانس ورامين همواره در معرض آسيب جدي قرار دارند.

بسيار پيش آمده كه خانواده‌ها سرنگ خوني را به سمت ما پرتاب كرده و حمله‌ور مي‌شوند

براي عيادت از مددكار آسيب ديده راهي شهرري مي‌شويم. فرهاد عبادي در بستر بيماري است و همسرش به استقبالمان مي آيد و عبادي درباره اتفاقي كه برايش رخ داده گفت: ساعت 8:30 صبح بود كه به قصد انجام ماموريت به سمت كارخانه قند حركت كرديم پس از توقف خودروي اورژانس صداي برخورد شي را با پنجره‌هاي خودرو مي‌شنيدم با مشاهده خرد شدن شيشه‌ها تصميم به خروج از خودرو گرفتم.

وي ادامه داد: به محض خارج شدن از خودرو فرد مهاجم با چوب دستي‌اش به من ضربه سختي را وارد كرد و سپس چوب دستي‌اش را از او گرفتم و بعد با چاقو به من حمله‌ور شد و 7 ضربه چاقو به من وارد كرد و سپس با همكاري هم محلي‌هايش سوار خودرو پرادو‌اش شد و متواري شد و من تنها توانستم شماره پلاك ماشينش را يادداشت كنم.

اين مددكار اورژانس اجتماعي در ادامه با اشاره به حوادثي كه پيش از اين برايش اتفاق افتاده است عنوان كرد: هنگامي كه براي گرفتن كودكان از خانواده‌هاي نابسامان كودك آزار مي‌رويم خانواده‌ها بسيار مقاومت مي‌كنند و بسيار پيش آمده كه سرنگ خوني را به سمت ما پرتاب كرده يا حمله ور مي‌شوند.

عبادي در ادامه تاكيد كرد: لازم است در ماموريت‌ها، ماموران نيروي انتظامي خودروي اورژانس را همراهي كنند يا اينكه مددكاران و ماموران اورژانس آموزش دفاع شخصي دريافت كنند.

وي در ادامه با بيان اينكه همكار خانم ما در روز حادثه در مرخصي به سر مي‌برد گفت: بايد بگويم در مرخصي بودن همكار خانم ما موهبت الهي بود در غير اين صورت مشخص نبود چه بلايي بر سر او مي‌آمد.

اين مددكار با بيان اينكه فرد شرور «سهيل- الف» نام داشته گفت: او جزو خانواده‌هاي وراميني‌هاست كه در توزيع مواد مخدر دست دارند و خانواده‌اش از زمين داران قديمي ورامين هستند و در حال حاضر كارواش و تعميرگاه دارند و تقريبا اهالي شهر خانواده او را مي‌شناسند و بايد نيروي انتظامي اقدام عملي براي برخورد با اين اشرار انجام دهد.

مددكار مجروح شده استخدام شركتي است

مددكار مجروح شده حقوق و بيمه آنچناني ندارد

همسر آقاي عبادي مددكار مصدوم شده اورژانس اجتماعي با بيان اينكه همسر من استخدام شركتي سازمان بهزيستي است گفت: او نه حقوق و نه بيمه آنچناني دارد و حقوقش هم با فاصله‌هاي زماني طولاني مدت پرداخت مي‌شود و اين در حالي است كه از امنيت كافي هم برخوردار نيست.

وي افزود: مشخص نيست ضربه‌هايي كه به همسر من وارد شده است چه عوارضي داشته باشد و حتي احتمال سرايت هپاتيت و ايدز نيز وجود داشته و خواستار انجام اقدام عملي براي ساماندهي شرايط همسرم و همكارانش از سوي مسئولان سازمان بهزيستي هستم.

تامين نبودن امنيت ماموران اورژانس اجتماعي در حالست كه آنها در اغلب در معرض برخورد با آسب ديدگان اجتماعي و افراد پرخاشجو هستند بدون اينكه هيچ گونه آموزش دفاع شخصي دريافت كنند يا وسيله دفاعي داشته باشند.

ضارب داراي سابقه و پرونده هاي قضايي متعددي است

تامين امنيت كاركنان اورژانس اجتماعي بسيار حائز اهميت است

حبيب‌الله مسعودي فريد ـ مديركل امور آسيب ديدگان اجتماعي سازمان بهزيستي ـ با بيان اينكه ماموران اورژانس با واكنش‌هايي روبرو هستند كه امنيت آنها را به خطر مي‌اندازد اظهار كرد: حادثه رخ داده براي مددجويان اورژانس اجتماعي ورامين از اين قبيل است.

وي افزود: در اين حادثه خودروي اورژانس اجتماعي مورد حمله فردي شرور قرار گرفته است و در طي اين حمله مددكار اورژانس اجتماعي مورد ضرب و شتم با چوب و چاقو قرار گرفته و 9 ضربه چاقو بر بدن او وارد شده است.

مسعودي فريد ادامه داد: علت اين كار فرد شرور هنوز مشخص نشده است و وي در حال حاضر متواري است اما فردي سابقه‌دار و داراي پرونده‌هاي قضايي متعددي است.

وي در ادامه با تاكيد بر اينكه تامين امنيت كاركنان اورژانس اجتماعي بسيار حائز اهميت است، گفت: اگر سازمان بهزيستي نتواند امنيت ماموران اورژانس را در برخورد با مواردي مختلف از اين قبيل تامين كند در واقع نتوانسته به وظيفه حاكميتي خود عمل كند و اين موضوع را تا آخر پيگيري مي‌كنيم.

وي در ادامه از پيگيري‌هاي نيروي انتظامي و وزارت اطلاعات در اين زمينه خبر داد و گفت: روز گذشته در كميسيون تخصصي هيات دولت آيين نامه ساماندهي اورژانس اجتماعي مورد بررسي قرار گرفت و يكي از موارد پررنگ در اين آيين نامه تامين امنيت ماموران اورژانس اجتماعي است.

مدير كل امور آسيب ديدگان اجتماعي سازمان بهزيستي در ادامه خاطرنشان كرد: با تصويب اين آيين نامه ماموران اورژانس قادر خواهند بود از وسايل حفاظت فردي استفاده كنند و آموزش‌هاي لازم براي برخورد با مراجعان پرخاشگر به آنان داده مي‌شود تا ديگر شاهد حوادثي اين چنيني نباشيم.

مسعودي فريد در ادامه با برشمرد تفاوت‌هاي ميان اورژانس اجتماعي و اورژانس كشور عنوان كرد: مراجعان اورژانس 115 داوطلبانه اين كار را انجام مي‌دهند اما اين در حالي است كه مراجعان 123 اغلب دچار آسيب‌هاي اجتماعي هستند و داراي تعارضات متعددي هستند.

وي در ادامه با تاكيد بر لزوم تعجيل در تصويب لايحه حمايت از كودكان و نوجوانان خاطرنشان كرد: در اين لايحه در زمينه تامين امنيت و حفاظت ماموران اورژانس تدابير لازم انديشيده شده است و اين اتفاق سبب شده تا با سرعت و شدت بيشتري پيگير تصويب اين لايحه باشيم.

اورژانس اجتماعي نياز به حمايت‌هاي قانوني روشن‌تر و شفافتري دارد

مجيد ارجمندي ـ مديركل اورژانس اجتماعي سراسر كشور هم در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: تاكنون به نوعي با چراغ خاموش حركت مي‌كرديم و سعي در حل آسيب‌هاي اجتماعي داشتيم و اين در حالي بود كه پيش از اين هم مواردي متعدد از اين قبيل براي ماموران اورژانس اتفاق افتاده بود اما شدت اين اتفاق ما را بر آن داشت تا راهكاري جدي براي تامين امنيت ماموران اورژانس بينديشيم.

وي در ادامه اظهار كرد: در طي چند سالي كه اورژانس شروع به كار كرده با توجه به فرهنگ سنتي مردم همواره سعي در تغيير نگرش‌ها داشتيم و اين تغيير نگرش‌ها را از مسئولان شروع كرديم و سعي در تسري آن به تمام آحاد جامعه داشتيم اما در واقع بايد گفت اين اقدامات كافي نبودند.

وي افزود: اورژانس اجتماعي كه خدمات رايگان 24 ساعته اراه مي‌دهد و در جهت ساماندهي آسيب‌هاي اجتماعي فعاليت مي‌كند نياز به حمايت‌هاي قانوني روشن‌تر و شفاف‌تري دارد.

وي افزود: ماموران اورژانس با وجود تمام سختي‌هاي كار در گرما و سرما در حال پيگيري آسيب‌هاي اجتماعي هستند و بايد مواد قانوني لازم براي حمايت آنها وجود داشته باشد تا بتوانند با فراغ بال به گروه‌هاي هدف خود خدمت‌رساني كنند.

مدير كل اورژانس اجتماعي كشور در پايان اظهار اميدواري كرد با تصويب آيين‌نامه ساماندهي اورژانس اجتماعي در هيات دولت مواد قانوني كافي براي تامين امنيت ماموران اورژانس تامين گردد.

منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 75

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 174

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 146

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 341

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 332

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 376

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 345

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 210