خدمات سایت


متن کامل خبر

کنفرانس 2012 طراحان اپل/ معرفی ۴ محصول استثنایی اپل

آرشیو
کنفرانس طراحان جهانی اپل امسال با استقبال بی‌سابقه طراحان همراه بود و همه دوست داشتند ببینند کدام یک از پیش‌بینی‌ها درست از آب درمی‌آید.
1391/03/28 10:26:38 ق.ظ

از آنجا که اپل در کنفرانس D در سه هفته گذشته، وعده وعیدهای بسیاری در مورد محصولات انقلابی که در این کنفرانس معرفی خواهد کرد، داده بود، همه مشتاقانه منتظر شروع شدن برنامه بودند.
بلیت‌های این مراسم در عرض یک ساعت و 43 دقیقه به فروش رفت که یک رکورد جدید را نشان می‌دهد. جالب است بدانید کسانی که در این کنفرانس شرکت کرده و هزینه‌ای را بابت آن پرداخته بودند (1600 دلار)، ژاکت‌های مشکی را دریافت کرده بودند که پشت آن عدد 12 نوشته شده بود و به قول طراحان می‌شد در جیب‌هایش دو آی‌پد جا داد.

قبل از ورود تیم کوک، مدیر اجرایی جدید اپل روی صحنه، آهنگی پخش شد که دیگر شباهتی به آهنگ‌های بیتلز و دیلان و بعدا کلد پلی که در زمان استیو جابز پخش می‌شد، نداشت. مراسم شروع شد و تصویری از نرم‌افزار سیری روی صفحه نمایش آمد. سیری سلام کرد و گفت: «به WWCD خوش آمدید. من سیری هستم؛ دستیار مجازی شما.

امروز جمع را سرگرم خواهم کرد». سیری سپس با مسخره کردن نام کد نسخه‌های آندرویید گوگل، صفحه‌ای را نشان داد که در آن نام کدهای این سیستم‌عامل نشان داده می‌شد و بعد از چند تای اولی، اپل بقیه را به طرز مسخره‌ای ادامه داده بود. این نام کدها عبارت بودند از: بستنی حصیری، آب‌نبات پاستیل، ماست یخ‌زده (Froyo)، پای لیمو، کیک کوچک!
بعد سیری شروع به شوخی با سامسونگ کرد و گفت: «من منتظر محصول جدید سامسونگم. نه تلفنش، بلکه یخچال فریزرش»! بعد ویدیویی از شاهکار آی‌پد در نواختن آهنگ پخش شد. دوباره سیری شروع به صحبت کرد و گفت: «همه‌تان را دوست دارم. برایم خیلی سخت است که احساساتم را نشان دهم. چون هنوز احساسات برایم کدگذاری نشده است».
آمارهای تیم کوک در مورد اپل و محصولاتش

بعد از آن تیم کوک روی صحنه آمد و به همه خوش آمد و صبح‌بخیر گفت. کوک اعلام کرد که این کنفرانس بیست و سومین کنفرانس WWDC اپل است. کوک با اشاره به اینکه یکهزار مهندس اپل در این کنفرانس شرکت کردند گفت: «هفته بسیار خوبی را برای طراحان برنامه‌ریزی کرده‌ایم. کسانی که در این کنفرانس شرکت کرده‌اند از بیش از 60 کشور جهان آمده‌اند و قرار است که در 112 جلسه و 125 آزمایشگاه شرکت کنند».
کوک سپس آماری درباره فروشگاه آنلاین اپلکیکیشن‌هایش یعنی AppStore داد و گفت که هم‌اکنون بیش از 400 میلیون حساب کاربری در این فروشگاه وجود دارد. این فروشگاه شمل 650 هزار اپلیکیشن است که 225 هزار تای آنها مخصوص آی‌پد طراحی شده است. همچنین بیش از 30 میلیارد بار اپلیکیشن‌های این فروشگاه آنلاین دانلود شده‌اند و طراحان بیش از 5 میلیارد دلار از طریق این فروشگاه به جیب زده‌اند. کوک گفت که قرار است که 32 کشور جدید نیز به فروشگاه اپلیکیشن این شرکت بپیوندند و در مجموع 155 کشور عضو آن شوند.
بعد از این صحبت‌ها، ویدیویی پخش شد که در آن فرد نابینایی با کمک آیفون راه خود را در جنگل پیدا می‌کند. کوک با اشاره به این ویدیو گفت: مردم از سرتاسر جهان به من ایمیل زده‌اند و معتقدند که این گوشی زندگی آنها را دگرگون کرده است. اینها همه نشان می‌دهند که دستگاه‌ها و اپلیکیشن‌های ما تحولی را در زندگی مردم ایجاد کرده است. بعد از آن نوبت به یک ویدیوی دیگر شد. در این ویدیو یک کلاس در بمبئی به تصویر کشیده شده بود که دانش‌آموزان با اپلیکیشن‌های کالبد شکافی و از طریق آی‌پد آموزش می‌دیدند. بعد تصویر روی معلم کلاس می‌رود و او می‌گوید: «پیش از این، آموزش آناتومی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما به حساب می‌آمد، اما با استفاده از آی‌پد همه چیز تغییر کرده است». بعد طراح این اپلیکیشن در تصویر می‌آمد و می‌گوید: این اپلیکیشن‌ در بسیاری از مکان‌ها از دانشگاه گرفته تا مدارس هند در حال استفاده است. تیم کوک بعد از نمایش این ویدیوها از تمامی طراحانی که چنین اپلیکیشن‌های کاربردی طراحی کرده‌اند، قدردانی کرد.
مک بوک ایر
فیلیپ شیلر، مدیر ارشد بازاریابی جهانی اپل روی صحنه آمد و با مک‌بوک ایر شروع کرد. او گفت: «مک‌بوک ایر یک نوت‌بوک انقلابی است که همه سعی می‌کنند از آن تقلید کنند، اما به نظر می‌رسد که این کار که اصلا کار ساده‌ای نیست». شیلر در مورد مشخصات مک‌بوک‌ایر جدید گفت که این نوت‌بوک با پردازنده نسل سوم اینتل یعنی IvyBridge عرضه خواهد شد. پردازشگر آن دو هسته‌ای دو گیگاهرتزی Core i7 گرافیکش 60 درصد سریع‌تر و سرعت پردازش 500 مگابایت در ثانیه است. همانطور که پیش‌بینی می‌شد، مک‌بوک‌های جدید به همراه پورت USB 3.0 ارایه خواهند شد. اندازه مک‌بوک ایرهای جدید همان 11 و 13 اینچ خواهد بود. و با همان رزولوشن قدیم وارد بازار خواهند شد. قیمت مدل 11 اینچی 999 دلار و 1099 دلار خواهد بود. در حالی که این قیمت برای مدل 13 اینچی 1199 دلار و 1499 دلار است.

مک‌بوک پرو

پردازنده گرافیکی مک‌بوک پرو 15 اینچی Kepler از نوع GeForce GT650M و با یک گیگابایت حافظه گرافیکی خواهد بود. مدل 13 اینچی هم با گرافیک اینتل HD 4000 به روز شده است. شیلر گفت: «حال می‌خواهیم در مورد نسخه جدید مک‌بوک پرو صحبت کنیم». در همین زمان تصویر کامپیوتری که روی آن پارچه کشیده شده بود، به نمایش درآمد. پارچه روی آن به کناری رفت و شیلر گفت: «به نسل بعدی مک‌بوک پرو خوش آمد بگویید»! او گفت که این لپ‌تاپ بهترین صفحه نمایش را خواهد داشت و حتی از انگشت هم باریک‌تر خواهد بود؛ چیزی شبیه آی‌پد لپ‌تاپ!
در واقع، مدل جدید یک چهارم مدل قبلی مک‌بوک پرو ضخامت دارد! یعنی 18 میلی‌متر و تنها 2 کیلوگرم وزن دارد و یک طراحی ساختار شکن دارد. بهترین ویژگی این لپ‌تاپ نمایشگر رتینای آن با رزولوشن 2880× 1800 است. این نمایشگر 4/15 اینچی بیش از 5184000 پیکسل را در خود جای داده است. باتری این لپ‌تاپ تا 7 ساعت و یا 30 روز در حالت استند بای شارژ نگه می‌دارد.

سیستم‌عامل OS X

شیلر گفت که هم‌اکنون 66 میلیون کاربر مک در جهان وجود دارد که این مقدار سه برابر پنج سال پیش است. علاوه بر این، هم‌اکنون 125 میلیون کاربر سرویس رایانش ابری اپل یعنی آی‌کلاود وجود دارد. شیلر گفت که آی‌کلاود را از این پس در ایمیل، گیم سنتر، آی‌مسیج، آدرس بوک، تقویم، فیس‌تایم، آی‌تیونز، نرم‌افزار یادداشت و نرم‌افزار یاد آور خواهید داشت. امکان مهم بعدی این سیستم‌عامل امکان استفاده از نرم‌افزار سیری یا دیکته گویی است. ضمنا توییتر هم به صورت پیش‌فرض به این سیستم عامل اضافه شده است تا از همه جا امکان به اشتراک‌گذاری وجود داشته باشد. یکی از قابلیت‌های جالب این سیستم‌عامل فناوری جدید Power Nap است. امکانی که وقتی مک‌بوک‌تان در خواب است خودش را آپدیت می‌کند! علاوه بر این، یکهزار و 700 رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API) در آن وجود خواهد داشت که برای خریداران مک‌بوک‌های جدید رایگان است.

iOS 6

برای معرفی سیستم‌عامل iOS جدید، اسکات فورستال، مدیر ارشد نرم‌افزار iOS اپل وارد شد. او گفت که 365 میلیون دستگاه مبتنی بر iOS تا ماه مارس فروخته شده است که 80 درصد آنها نسخه 5 هستند. همچنین تاکنون 10 میلیارد توییت از طریق iOS 5 ارسال شده است. او در مقام مقایسه با آندرویید گفت: اکنون 80 درصد کاربران ما آخرین نسخه را دارند، در حالی که آمار برای آندرویید 7 درصد است. او ادعا کرد که بیش از 75 درصد مشتریان از سیستم‌عامل اپل راضی‌اند و این درحالی است که این عدد برای آندرویید 50 درصد است. او گفت: امروز خوشحالیم که iOS 6 را با 200 امکان جدیدمعرفی کنیم. در پنج سال گذشته ما هر سال یک نسخه از iOS را منتشر کرده‌ایم و امسال هم نوبت نسخه 6 است. او همچنین گفت که سیری در 8 ماه گذشته مشغول یادگیری و پیشرفت بوده است. فورستال برای آزمایش یک سوال از سیری در مورد نتیجه یک بازی پرسید و نتیجه را دریافت کرد. بعد نام دو ورزشکار را گفت و از سیری پرسید که چه کسی قد بلندتر است و سیری جواب داد. اطلاعات رستوران‌ها، مکان‌ها و رزرو میز جزو امکانات جدید سیری است.

امکان جدید این سیستم‌عامل Eyes Free است. اپل با همکاری BMW و جنرال موتورز و مرسدس بنز، تویوتا و چند خودرو ساز دیگر کلیدی را روی فرمان ماشین‌های مدل جدید تعبیه خواهد کرد که از طریق آن، خودرو می‌تواند با سیری کار کند و دیگر نیاز به نگاه کردن به صفحه موبایل وجود ندارد. امکان جدید بعدی: «مزاحم نشوید» است! که می‌توانید دستگاه را به گونه‌ای تنظیم کنید که در بازه زمانی مشخص هیچ پیامی دریافت نکنید و یا حتی نمایشگر خاموش بماند. اگر جایی هستید که نمی‌توانید جواب دهید، می‌توانید سریعا پیامک‌های از پیش آماده را بفرستید یا از iOS بخواهید که به شما یادآوری کند تا با فرد تماس بگیرید. امکان جدید بعدی برای کمک به افراد نابینا و ناتوان است که Guided Access نام دارد. با این امکان می‌توان دستگاه را فقط روی یک اپلیکیشن فقل کرد تا افراد با ناتوانایی‌های مختلف در کارکرد با سیستم‌عامل دچار مشکل نشوند. همانطور که پیش‌بینی می‌شد اپل می‌خواهد در iOS 6 برنامه گوگل مپز را حذف کند و برای آن جایگزینی نیز تعیین کرده است. اپل به این سیستم‌عامل امکان مسیریابی صفحه به صفحه اضافه کرده است. امکانی که تاکنون بر روی iOS به صورت پیش‌فرض وجود نداشته است. این امکان به گونه‌ای کار می‌کند که اگر به طور مثال در ترافیک گیر کرده‌اید، یک مسیر بهتر برای شما پیدا می‌کند. این اپلیکیشن با سیری هم کار می‌کند. می توانید از سیری بپرسید که من کجا می‌توانم بنزین بزنم و سیری نزدیک‌ترین مسیر برای رسیدن به پمپ بنزین را به شما نشان خواهد داد.

دوباره تیم کوک و جمع‌بندی

تیم کوک دوباره به صحنه می‌آید تا کنفرانس طراحان امسال اپل را جمع‌بندی کند. او گفت که مک‌بوک‌های جدید، سیستم عامل مک جدید و iOS 6 محصولاتی بودند که در این کنفرانس معرفی شدند.تیم کوک با اعتماد به نفس بالایی گفت: «فقط اپل می‌تواند سخت‌افزارهای فوق‌العاده و نرم‌افزارهای منحصر به فرد تولید کند. ما به تمامی محصولاتمان می‌بالیم. آنها نمونه‌های عالی از آن چیزی هستند که اپل به بهترین نحو ممکن طراحی کرده است. در نهایت، چیزی که باعث می‌شود مردم برای کار در اپل و با اپل به اینجا بیایند، ایجاد محصولاتی برای توانمندسازی مردم است. برای اینکه کارهای متفاوتی انجام دهند. محصولاتی که ما می‌سازیم، با اپلیکیشن‌هایی که شما می‌سازید، ادغام می‌شوند و اساسا جهان را متحول می‌کنند».


منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 5

اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید image اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید 1403/02/08

برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که اپل آیدی آن‌ها به‌طور ناگهانی قفل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8

باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد image باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد 1403/02/05

برخی کاربران نسخه‌ی iOS یوتیوب موزیک با باگ آزاردهنده‌ای در این برنامه مواجه شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 28

مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

هشدار وزارت راه به پلتفرم‌‌ها: بخش املاک دیوار و شیپور مسدود می‌شود image هشدار وزارت راه به پلتفرم‌‌ها: بخش املاک دیوار و شیپور مسدود می‌شود 1403/02/04

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از انسداد پلتفرم‌های دیوار و شیپور در صورت عدم افزودن وب‌سرویس احراز هویت خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 35

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد image اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد 1403/02/02

ظاهراً اپل در حال احیای یکی از اسپیکرهای نمادین و معروف برند بیتس است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود image نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود 1403/02/02

گوگل چت قرار است با نرم‌افزارهای مایکروسافت تیمز و اسلک ارتباط برقرار کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 27