خدمات سایت


متن کامل خبر

رونمایی گوگل از اندروید نسخه ۴.۱: جیلی بیلی

آرشیو
بر طبق آمار تاکنون ۴۰۰ میلیون اندروید فعال شده است و هر روز یک میلیون هم به آن اضافه می شود....
1391/04/08 02:58:53 ق.ظ


به نظر همین دیروز بود که همه برای ارایه بستنی حصیری (ICS) هیجان زده بودند و سر و دست می شکستند. حالا حدود یک سال گذشته است و گرچه هنوز هم ابزارهای زیادی به ICS مجهز نشده اند، اما آمارهای کلی بسیار برای گوگل خوشحال کننده است. بر طبق آمار تاکنون ۴۰۰ میلیون اندروید فعال شده است و هر روز یک میلیون هم به آن اضافه می شود. این در مقابل آمار سال قبل که ۱۰۰ میلیون بود، پیشرفت بزرگی محسوب می شود. با کمی تقسیم به عدد ۱۲ فعال سازی در هر ثانیه می رسیم.
حالا نسخه بعدی از راه رسیده است. گرچه جیلی بیلی نام «جدیدترین نسخه اندروید» را یدک می کشد اما آن تغییر فراوانی که از نان زنجبیلی به بستنی حصیری را شاهد بودیم را، در نسخه جدید نمی بینیم.
یکی از بزرگترین امکانات آن، پروژه Butter (کره) است: تلاشی قابل توجه برای بهبود کارایی و سرعت سیستم عامل و رفع مشکل لگ در نسخه های قبلی. پروژه باتر اجازه می دهد تا پردازنده و گرافیک بتوانند موازی با هم کار کنند و دیگر لازم نیست برای انجام کارها منتظر یکدیگر بمانند. اکنون تمامی سیستم با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه کار می کند. به علت همین تفاوت چند میلی ثانیه ای، شما روانی بیشتری را نسبت به ICS حس می کنید. گرافیک بافر سه گانه دارد و انیمیشن ها سریع تر و روان تر خواهند بود. سرعت عکس العمل به دستورات لمسی نیز بهتر شده است.
صفحه اصلی نیز تغییراتی کرده است. امکانات جذابی برای تعیین اندازه ویجت ها فراهم شده است. شما دیگر لازم نیست ابتدا برای هر ویجت جا باز کنید و سپس اندازه ویجت را برای آن محل تنظیم کنید. زیرا اکنون ویجت ها سایر آیکون ها را خود به خود به اطراف می رانند و جای خودشان را باز می کنند. علاوه بر این آیکون اپلیکیشن ها و ویجت ها با کشیدن و انداختن شان به کنار صفحه نمایش، حذف می شوند.
مورد عالی بعد، امکان استفاده از دستورات صوتی در حالت آفلاین است. حالا دیگر می توان در حالت Airplaine (آفلاین) با تپ روی میکروفون و صحبت کردن، یک پیام در موبایل نوشت. فعلا سیستم صوتی فقط برای زبان انگلیسی است و امکاناتی برای کاربران روشندل نیز ارایه شده است.
علاوه بر این کیبورد نیز تغییرات مثبتی داشته. ۱۸ کیبورد جدید شامل زبان های فارسی، عربی و هندی نیز اضافه شده اند.

اپیکیشن دوربین، در ICS تغییرات مثبت فراوانی داشت و حالا در نسخه ۴.۱ بهتر هم شده است. محیط گالری با محیط دوربین یکی شده و به سرعت می توانید عکس های گرفته شده را ببینید و بین آنها حرکت کنید. پاک کردن عکس ها به سادگی کشیدن و پرت کردن آنها به کنار صفحه نمایش است (انگار که عکس را از داخل موبایل به بیرون بیاندازید). نگران پاک کردن اشتباه عکس ها نیز نباشید، با تپ روی دکمه Undo آنها بر می گردند.


NFC نیز آپدیت شده است. Google Beam هم بهبود یافته و امکان به اشتراک گذاری عکس ها و ویدیوها را فراهم کرده است. امکان tap-to-air برای ابزارهای بلوتوث فراهم شده. کاربران از طریق بلوتوث با تپ کردن عکس ها می توانند آنها را بین ابزارها جابجا و منتقل کنند.

تغییر دیگر، بهبود جستجوی صوتی است. اکنون آب و هوا، اطلاعات ویکی پدیا، رستوران ها در ظاهری زیبا ارایه می شوند. صدای موبایل نیز واقعی تر و شبیه به انسان شده. از طرف دیگر نتایج جستجو نیز دقیق تر و با کمک اطلاعات و تاریخچه وبگردی و جستجوی های پیشین مرتب خواهند شد. گوگل در کنفرانس چند دمو برای پیدا کردن رستوران های اطراف، چگونگی هماهنگی بین قرارهای ملاقات و زمان پرواز و … نشان داد.


در آخر، زمان عرضه این سیستم عامل میانه ژولای (اواخر تیرماه) و ابتدا برای گلکسی نکسوس، نکسوس اس و موتورولا زوم خواهد بود. SDK برای توسعه دهندگان هم از همین امروز ارایه خواهد شد.

به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل آغاز به کار کرد image نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل آغاز به کار کرد 1403/02/09

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، موسوم به ایران اکسپو ۲۰۲۴ توسط رئیس جمهور افتتاح شد. ایرانسل نیز در این رویداد حضوری پررنگ و جدی دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور image مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور 1403/02/09

علیرضا نادعلی از سنگ‌اندازی مافیای خودرو در مسیر واردات خودروهای برقی به کشور خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت image عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت 1403/02/09

نقص سیستم ایمنی در نهایت باعث شد تا مرد هلندی پس از ماه‌ها مبارزه با کووید-۱۹ و بارها بستری‌شدن در بیمارستان، جان خود را از دست بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

گوگل خواستار رد شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه کسب‌وکار تبلیغات خود شد image گوگل خواستار رد شکایت وزارت دادگستری آمریکا علیه کسب‌وکار تبلیغات خود شد 1403/02/09

گوگل اعتقاد دارد که وزارت دادگستری شواهدی مبنی بر عملکرد ضدرقابتی کسب‌وکار آن‌ها ارائه نکرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید image اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید 1403/02/08

برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که اپل آیدی آن‌ها به‌طور ناگهانی قفل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 59

باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد image باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد 1403/02/05

برخی کاربران نسخه‌ی iOS یوتیوب موزیک با باگ آزاردهنده‌ای در این برنامه مواجه شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 75

مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

هشدار وزارت راه به پلتفرم‌‌ها: بخش املاک دیوار و شیپور مسدود می‌شود image هشدار وزارت راه به پلتفرم‌‌ها: بخش املاک دیوار و شیپور مسدود می‌شود 1403/02/04

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از انسداد پلتفرم‌های دیوار و شیپور در صورت عدم افزودن وب‌سرویس احراز هویت خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52