خدمات سایت


متن کامل خبر

قیمت پژو ۲۰۶ ترمز برید/ جدول جدید قیمت انواع خودرو در بازار

آرشیو
برخی از مدل‌های پژو 206 با کاهش عرضه مواجه شده است، اما خودروساز قصد دارد به موازات کاهش عرضه 206 با عرضه رانا کمبود تولید را جبران کند....
1391/04/10 02:27:10 ق.ظ

نوسانات پیاپی دلار در بازار، اقبال مردم را به خرید خودروهای وارداتی کاهش داده و در عوض، بخت و اقبال به خودروسازان داخلی رو کرده است در حالی که قیمت برخی خودروهای داخلی همچون پژو 206 ترمز بریده است.

با آغاز رسمی تعطیلات تابستانی در کشور و رو آوردن بسیاری از مردم به انجام سفرهای تابستانی، بازار خرید و فروش خودرو نیز داغ است. برخی رو به خرید خودرو آورده‌اند و برخی دیگر نیز ترجیح می‌دهند که به خاطر داشتن یک سفر بی دردسر، خودروی خود را تعویض کرده و خودرویی نو یا مدل بالاتر برای خود دست و پا کنند.

همین امر سبب شده است که تقاضا برای خرید خودرو نسبت به ماههای گذشته، افزایش یابد اما تنها اینکه برخی قصد خرید یا تعویض خودروی خود را داشته باشند، کافی نیست، بلکه باید تمامی شرایط را سنجید تا بتوان در بازار خودرو، یک خرید خوب داشت.

سکته معامله خودروهای وارداتی در بازار

این افزایش تقاضا البته در حالی از سوی برخی از مردم به بازار وارد شده که نوسانات نرخ دلار در ماههای گذشته، بازار خودروهای وارداتی را با سکته مواجه کرده است و دیگر خرید یک خودروی وارداتی به دلیل اختلاف قیمتی که با خودروی داخلی پیدا کرده است، چندان به صرف نیست.

این در شرایطی است که در گذشته نه چندان دور، اختلاف اندک قیمت خودروهای وارداتی با توجه به کیفیتشان، نسبت به خودروهای تولید داخلی این انگیزه را تشدید می‌کرد که خریداران به سمت خرید خودورهای وارداتی سوق یابند و به خرید برندهای خارجی خودرو در بازار داخلی رو آورند.

اما نوسانات نرخ ارز، این کارکرد خودروهای وارداتی را کم رنگ کرد و حال این مشتریان هستند که به دلیل بالا رفتن فزاینده قیمت خودروهای وارداتی، ترجیح می‌دهند که برای خرید، به خودروهای تولید داخلی رو آورند.

باز هم بخت با خودروسازان  

این اقبال مردم به خرید خودروهای تولید داخلی، با سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی مصادف و این تغییر رویکرد مردم در خرید خودروهای تولید داخلی، به نفع خودروسازان شده است؛ در حالی که برخی از خودروسازان صاحب نام، این را به خوبی متوجه شده‌اند و تولید خودروهای جدید را در بازار سرعت بخشیده‌اند.

این در شرایطی است که تولید خودروهای جدید، همراه با راه‌اندازی خط‌های تولید جدید نبوده است؛ بلکه خودروسازان از خطوط موجود خود برای تولید خودروهای تازه‌وارد استفاده کرده‎اند. نمونه آن نیز، خودرو 206 است که از جمله خودروهایی به شمار می‌رود که سهم مناسبی در بازار ایران دارد.

هم اکنون تولید خودروی 206 متوقف نشده، اما میزان تولید به اندازه‌ای کاهش یافته است که اثرات آن به خوبی در بازار مشهود است.

قیمت 206 ترمز برید

بررسی‌های میدانی خبرنگار ما نشان از این دارد که قیمت خودرو پژو 206 صندوقدار در بازار 17 میلیون و 800 هزار تومان و 206 تیپ 5 نیز، 21 میلیون و 500 هزار تومان است، این درحالی است که این قیمت در درب کارخانه 14 میلیون و 569 هزار تومان و 18 میلیون و 215 هزار تومان است.

همچنین، کمیاب شدن 206 در بازار و کاهش تولید آن، سبب شده است که بازار سیاهی شکل گیرد و دلالانی مثل همیشه وارد بازار شوند تا رهبری قیمتها را به عهده گیرند.

این در شرایطی است که محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید که تولید 206 متوقف نشده است، بلکه بخشی از خط تولید این خودرو، به تولید رانا اختصاص یافته است.

راهکارهای جبران کمبود 206

وی اظهار داشت: برخی از مدل‌های پژو 206 با کاهش عرضه مواجه شده است، اما خودروساز قصد دارد به موازات کاهش عرضه 206 با عرضه رانا کمبود تولید را جبران کند.

این در حالی است که مطابق برنامه‌ریزی‌ها، تا نیمه دوم سال جاری، تولید پژو 206 و رانا به چرخه طبیعی باز می‌گردد.

جدول قیمت انواع خودروهای داخلی و خارجی

افزایش قیمت دلار در بازار آزاد در روزهای گذشته سبب شده است تا قیمت برخی از انواع خودروهای وارداتی با افزایش مواجه شود. این در شرایطی است که بازار خودرو به دلیل کاهش تقاضا، با رکودی هم مواجه شده بود، اما هم اکنون باز هم به دلیل افزایش قیمت دلار، گویا قرار است که قیمت برخی از انواع خودروهای وارداتی، افزایش قیمت را تجربه کنند.

نام خودرو قیمت در بازار
سمند SE 14 میلیون و 570 هزار تومان
پژو 207 23 میلیون و 750 هزار تومان
پژو 206 V8 20 میلیون و 800 هزار تومان
پژو 405 15 میلیون و 100 هزار تومان
مزدا3 61 میلیون و 500 هزار تومان
مگان 41 میلیون و 500 هزار تومان
پراید 132 10 میلیون و 400 هزار تومان
سانگ یانگ رکستون 81 میلیون و 200 هزار تومان
هیوندایی سوناتا 79 میلیون و 500 هزار تومان
کیا سراتو 57 میلیون و 300 هزار تومان
ام وی ام X33 33 میلیون و 100 هزار تومان
منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور image مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور 1403/02/09

علیرضا نادعلی از سنگ‌اندازی مافیای خودرو در مسیر واردات خودروهای برقی به کشور خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت image عفونت کووید مردی هلندی آن‌قدر طولانی بود که ویروس درون او به گونه‌ای جدید تکامل یافت 1403/02/09

نقص سیستم ایمنی در نهایت باعث شد تا مرد هلندی پس از ماه‌ها مبارزه با کووید-۱۹ و بارها بستری‌شدن در بیمارستان، جان خود را از دست بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 49

تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024 معرفی شد؛ قدرتی عظیم برای کوچک‌ترین محصول تسلا image تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024 معرفی شد؛ قدرتی عظیم برای کوچک‌ترین محصول تسلا 1403/02/05

رسانه‌های خودرویی جهان، این روزها مشغول بررسی نسخه جدید سدان برقی آمریکایی یعنی تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024 هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 75

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران image قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران 1403/02/03

شهرداری تهران برای تحقق اهداف بلندمدت خود جهت ورود تاکسی‌های برقی به ناوگان تاکسیرانی پایتخت، قرادادی ارزشمند با شرکت مدیران خودرو منعقد کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

تسلا با هدف جبران کاهش فروش، قیمت برخی خودروها را کاهش داد image تسلا با هدف جبران کاهش فروش، قیمت برخی خودروها را کاهش داد 1403/02/03

تسلا قیمت برخی خودروهای خود را در تعدادی از بازارهای بزرگ ازجمله ایالات متحده، چین و آلمان کاهش داده است. این شرکت به‌دلیل کاهش تقاضا و فروش در سه ماهه اول 2024، تصمیم گرفته است ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 27

نسل جدید شورولت تریل بلیزر، شاسی بلند جذاب آمریکایی معرفی شد image نسل جدید شورولت تریل بلیزر، شاسی بلند جذاب آمریکایی معرفی شد 1403/02/02

نسخه جدید خودرو شاسی بلند آمریکایی شورولت تریل بلیزر با الهام از طراحی پیکاپ سایز متوسط و محبوب کلرادو ساخته شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند image OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند 1403/02/01

در ۲۵ آوریل و همزمان با نمایشگاه بین المللی خودرو پکن، از سبک جدیدی از هارمونی نوآوری در خانواده سریNew Energy رونمایی خواهد شد، محصولی که می تواند نُت جدیدی در سمفونی "محصول جدید + فن آوری نو+ اکوسیستم پویا" باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم image وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم 1403/01/29

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 57