خدمات سایت


متن کامل خبر

در سالگرد بازی ايران - استراليا ؛ والدير ويرا : هنوز هم نمی‌دانم چرا بعد از بازی برکنار شدم

آرشیو
مربی برزیلی تنها چند ماه پس از حضور در تهران، به نیمکت تیم ملی رسید و افتخار صعود به جام جهانی را در کارنامه مربیگری خود به ثبت رساند.
1389/09/08 02:54:15 ب.ظ

برای خیلی از علاقه مندان به فوتبال جالب است بدانند که "والدیر ویرا" چگونه وارد ایران شد. این مربی برزیلی تنها چند ماه پس از حضور در تهران، به نیمکت تیم ملی رسید و افتخار صعود به جام جهانی را در کارنامه مربیگری خود به ثبت رساند.

این مربی که هم اکنون در کشور بحرین مشغول مربیگری است، در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار ورزشی برنا در سالگرد دیدار حماسی از بازی ایران و استرالیا سخن گفت.

* والدیر ویرا چگونه وارد فوتبال ایران شد؟

- پیش از اینکه به ایران بیایم، مربیگری تیم ملی فوتبال کاستاریکا را بر عهده داشتم. در دیداری دوستانه که میان کاستاریکا و کانادا برگزار شد، با مسعودی که دبیر اتحادیه فوتبال کانادا بود، آشنا شدم. مسعودی مرا به مانوسی فر معرفی کرد و از طریق وی، به تیم امید ایران رسیدم.

* و پس از حضور در ایران به نیمکت تیم ملی نیز رسیدید.

- خاطرم هست در آن مقطع، تیم ملی ایران نتایج خوبی نمی گرفت و به همین دلیل هم مسوولان فدراسیون فوتبال ایران مرا به تیم بزرگسالان بردند.

* پس از حضور شما در تیم ملی ایران به ژاپن باختیم و در بازی رفت با استرالیا هم به تساوی رسیدیم. با این شرایط انتظار داشتید ایران جواز حضور در جام جهانی فرانسه را کسب کند؟

- بله، به سه دلیل امیدوار بودم؛ اول اینکه ما در تهران از این تیم بهتر بودیم و می دانستم که استرالیا در ملبورن نسبت به ما بیشتر زیر فشار است. دلیل دوم این بود که کریم باقری و رضا شاهرودی به تیم برگشته بودند تا اعتماد به نفس ملی پوشان بالا رود و دلیل سوم اینکه من روانشناس خوبی بودم و به‌راحتی می توانستم با قلب بازیکنانم ارتباط برقرار کنم. حالا وقتش است که بگویم بازیکنانم واقعا قهرمان بودند.

* چه شد که در نیمه دوم بازی باخته را با تساوی عوض کردیم؟

- بازیکنان استرالیا پس از گلی که زدند، سرد شده بودند. از سوی دیگر بازیکنان ما وقت داشتند که با خونسردی بازی را ادامه دهند، چرا که به واقع ما چیزی برای از دست دادن نداشتیم.

* داستان آن سیگار معروف والدیر ویرا که پس از به ثمر رسیدن گل دوم ایران به زمین انداخته شد، چه بود؟

- بعد از گل خداداد عزیزی سیگاری روشن کردم، اما انتظار نداشتم که دوربین های تلویزیونی به سمتم بیایند. به همین دلیل ته سیگارم را به روی زمین انداختم، چرا که نمی خواستم کودکان از تلویزیون تصویر سیگار کشیدن مرا ببینند.

پس از چند لحظه فکر کردم که دوربین به سمت زمین چرخیده است، به همین دلیل سیگارم را از روی زمین برداشتم. اما دوربین ها باز هم این صحنه را شکار کردند. از اینکه سیگار والدیر ویرا در بازی با استرالیا هنوز از ذهن ایرانی ها خارج نشده، برایم ناراحت کننده است.

* دلیل برکناری شما آن هم چند ماه مانده به آغاز جام جهانی چه بود؟

- واقعا نمی دانم و هرگز نتوانستم به پاسخ این پرسش برسم.

* پس از تیم ملی ایران، والدیر ویرا در چه تیم هایی مربیگری کرد؟

- ابتدا به عمان رفتم و مربیگری این تیم را پذیرفتم. همچنین مربیگری باشگاه های بزرگی چون راخا کازابلانکا، العربی کویت و ساپریسا کاستاریکا را بر عهده گرفتم. هم اکنون نیز در یکی از باشگاه های بحرین مربیگری می کنم.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:

نظرات ثبت شده برای این خبر

داود
(1396/08/12)
جانشین آقای ویرا چه کسی بود در تیم ملی ایران با اوچه برخوردی شد وبعد از اوچه کسی سکان رابدست گرفت

Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1178

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 777

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2553

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2906

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3002

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3161

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3035

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4064