خدمات سایت


متن کامل خبر

شکایت از ایران ایر به خاطر تأخیر 7 ساعته با بدترین شرایط مسافران

آرشیو
جمعی از مسافران پرواز شماره 655 هواپيمايی ايران اير (هما) به مقصد دبی با ارسال شكواييه به خبرگزاری ايلنا، خواستار رسيدگی مسوولان اين شركت هواپيمايی به دليل آنچه آنها تاخير 7 ساعته بدون توضيح خواندند، شدند....
1389/09/09 11:36:07 ب.ظ

در این شكواییه كه به امضای حدود 300 مسافر این پرواز رسیده آمده است: «شب 28 آبان 1389 برای خیلی‌ها شاید روزی عادی بود، اما برای حدود 300 مسافر پرواز شماره 655 ایران ایر به مقصد دبی روزی تلخ و از طرفی بیاد ماندنی بود. پس از آنكه پاسپورت مسافران مهر خروج از كشور خورد و همه به سالن ترانزیت رفتند، دیگر برزخ آغاز شد.»

براساس قانون وقتی گذرنامه‌ها مهر می‌خورد به این معناست كه از كشور قانونا خارج شده‌اید در حالی كه مسافران این پرواز هنوز در خاك ایران بودند. پرواز قرار بود، ساعت 18:10 انجام شود، اما ناگهان تابلوهای نمایشگر ساعت پرواز را 23 به نمایش گذاشت، در حالی كه گروهی از مسافران این پرواز، پرواز دیگری از دبی به مقصد دیگری در ساعات بعدی داشتند و گروهی هم در فرودگاه دبی منتظرشان بوند. حتی یك نفر داور مسابقات آسیایی در میان مسافران بود. مسافرانی هم با كودكان خردسال حتی 6 ماهه، معلولین و بیمارانی كه روی ویلچر حركت داده می‌شدند در این پرواز بودند.

مسافران نگران به تنها كانتر اطلاعات مراجعه كردند. مسئول كانتر اطلاع داد كه به زودی از سوی شركت هواپیمایی ایران ایر نماینده‌ای در جمع مسافران حضور پیدا می‌كند و دلیل تاخیر را توضیح می‌دهد، اما تا نیم ساعت خبری نمی‌شود. بعد دختر خانمی كه خود را فقط "یك كارمند عادی ایران ایر" می‌نامید در جمع مسافران حاضر شده و از تاخیر اظهار بی‌اطلاعی كرد! بعد از چند دقیقه یك "كارمند عادی" دیگر آمد. برخی از مسافران درخواست لغو بلیط پروازشان را كردند كه قرار شد، آن كارمند عادی پیگیری كند.

یك ساعت دیگر هم گذشت. آقایی كه حاضر به اعلام سمتش در ایران ایر نبود، آمد و در پاسخ پیگیری مسافران متقاضی لغو بلیط، اظهار بی‌اطلاعی كرد. برخوردی كاملا حق به جانب داشت و تاخیر را عادی عنوان كرد، اما جالب این بود كه او حاضر به عذرخواهی از طرف ایران ایر نبود. مسافران ناراحت و عصبی شدند و بدتر از همه، بلاتكلیف.

بعد از مدتی شخصی دیگری در جمع مسافران حاضر شد و قول پیگیری خواسته‌های مسافران را داد. مقرر شد تا شام گرم ظرف یك ساعت در اختیار مسافران قرار بگیرد و موضوع درخواست برخی مسافران برای لغو بلیط‌شان و درخواست‌های دیگر مسافران پیگیری شود. همچنین مسافران درخواست كردند سالن محل استراحت بیزنس كلاس برای استفاده مسافران باز شود، اما او موضوع را منوط به كسب مجوز كرد.

بیش از یك ساعت و نیم بعد، به‌جای شام گرم، شامی كاملا سرد توزیع شد! و در عین حال از لغو بلیط متقاضیان خبری نشد. به هم كسی اجازه داده نشد به سالن قبلی مراجعه كند. به برخی از مسافران هم كه از سالن ترانزیت خارج شده بودند اجازه ورود مجدد به سالن داده نمی‌شد و به این ترتیب تعدادی از مسافران در سالن ترانزیت و عده دیگری بین سالن ترانزیت و محل كنترل پاسپورت ماندند.

مادری با فرزند 8 ماهه نمی‌داند فرزندش را كجا بخواباند. سالن بیزنس كلاس برای استفاده مسافران هنوز باز نشده است. نمازخانه نیز گنجایش مسافران سرگردان را ندارد. مسافران خارجی از همه سرگردان‌تر و نگران‌ترند. تاخیر به ساعت 24 شب افتاد. صدای اعتراض مسافران را كسی نمی‌شنید. سرانجام پرواز ساعت 1 بامداد به مقصد دبی پرواز كرد و مسافران نیمه شب شنبه شب به دبی رسیدند، در حالی كه اغلب سرگردان و خسته بدنبال جایی برای اقامت می‌گشتند.

در پایان نامه مسافران این پرواز چند سئوال از مسوولان سازمان هواپیمایی كشوری و شركت هواپیمایی ایران ایر به این شرح مطرح شده است:

«سوالاتی كه مسوولین اگر لطف كنند باید برای آنها پاسخی درخور بدهند از این قرارند:

1-تاخیر از نظر سازمان هواپیمایی كشور یعنی چند ساعت؟

2-در موارد تاخیر آیا نماینده خط هوایی مزبور اساسا ملزم به عذرخواهی از مسافران و تامین نیازها و حل مشكلات آنها است یا خیر؟

3-آیا هواپیمایی ایران ایر كه از باسابقه‌ترین خطوط هوایی خاورمیانه است دستورالعمل مشخصی برای اینگونه موارد دارد؟ و آیا زمینه اطلاع مسافران از حقوق خود را در این زمینه فراهم كرده است؟

4-در جایی كه تعدادی غرفه برای فروش محصولات شركت‌ها به مسافرین عزیز در سالن ترانزیت وجود دارد و تعدادی نیز در حال ساخت هستند چرا از تخصیص چند غرفه برای استراحت مسافران سرگردان به‌وی‍ژه كودكان و سالخوردگان خودداری شده است؟

5-چرا تا نیم ساعت قبل از پرواز موضوع تاخیر هنوز اعلام نشده بود؟

6-پاسخگوی وقت تلف شده مسافران كیست؟»

گفتنی است كه امضای حدود 300 مسافر این پرواز كه شكواییه یاد شده را امضا كردند در خبرگزاری محفوظ است.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:

نظرات ثبت شده برای این خبر

عاطفه
(1390/07/16)
7 ساعت تاخیر واسه ایران ایر چیزی نیست .من و مادرو 17 با ایران ایر 17 ساعت تاخیر تهران به دانمارک داشتیم که در هواپیا مهماندار اعلام کرد 25 درصد نرخ بلیط برگشت بازگردادنده میشود ولی ما هرچی پیگیری کردیم گفتند اصلا همچین چیزی نیست.خلاصه با دروغ سر همه رو شیره مالیدند.

Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 60

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 86

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 75

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 180

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 151

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 347

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 340

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 391

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 353

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 217