خدمات سایت


متن کامل خبر

مصاحبه تند و جنجالی کاپیتان پرسپولیس / رهبری‌فرد: پروین قبلاً عابدزاده را اخراج می‌کرد، الان شده هیچ‌کاره

آرشیو
بهروز رهبری‌فرد هنوز هم وقتی مصاحبه می‌کند دوست دارد حرف‌های جنجالی بزند.
1391/06/02 06:26:13 ق.ظ

«بهروز رهبری‌فرد» این‌بار در مصاحبه خود صحبت‌هایی در مورد علی پروین، مانوئل ژوزه و علی کریمی داشته. او گفت از صبح تا شب دعا می‌کند استقلال هم مثل پرسپولیس زمین بخورد و...
بدون هیچ توضیح اضافه‌ای، مصاحبه جنجالی رهبری‌فرد را بخوانید:
*چه خبر آقابهروز؟!
خدا را شکر با پیروزی‌های پرسپولیس در این هفته‌ها سرمان را بالا می‌گیریم و برای عالم و آدم کری می‌خوانیم! من موبایلم را نگه داشته‌ام تا بروم به دفتر رویانیان و پیامک‌هایی که به من رسیده را برایش بخوانم. به خدا قسم هوادارانی که شماره تماس مرا دارند، از همه جای ایران تماس گرفته‌اند و اظهار ناراحتی کرده‌اند. طرف پیامک فرستاده دارم سکته می‌کنم تو را به خدا قسم شما کاری انجام بدهید. یک نفر دیگر نوشته تا ساعت 3 بامداد در پارک گریه می‌کرده از دست این پرسپولیس. یکی از دوستانم از یاسوج هم زنگ زد و گفت از بس به خاطر باخت مقابل داماش ناراحت بود که پسرش را کتک زد! مردم بی‌گناه، این همه از تیم انتظار دارند آن‌وقت کسی عین خیالش هم نیست.
*شما از کجا می‌دانید عین خیال‌شان نیست؟
قسم می‌خورم همین‌طور است. اگر به مردم فکر می‌کردند، این‌طور در زمین راه نمی‌رفتند و برای کسب یک امتیاز جان می‌دادند. اگر یک یا دو بازی را می‌باختند، می‌گفتیم اتفاق است اما الان دیگر همه چیز فرق کرده. من از روزنامه خبرورزشی انتظار دارم از این به بعد پرسپولیس در هر بازی به پیروزی رسید، تیتر بزنید: «پرسپولیس شگفتی‌ساز شد!»
*ولی نمی‌توانیم با این کار با احساسات هواداران بازی کنیم!
به جای شما، هستند کسانی که با احساسات هواداران بازی ‌کنند. آنهایی که در استادیوم خانگی‌شان دو، سه گل می‌خورند اما مقابل داماش خویشتنداری کرده و فقط یک گل خوردند. البته اگر داماش کمی دقت می‌کرد، پرسپولیس را با 4 گل می‌برد.
*چرا پرسپولیس کارش به اینجا کشید؟
بازیکن ندارند، مدیریت نمی‌شوند، مربی ندارند و فقط پول می‌گیرند. همین الان بروند مهدی هاشمی‌نسب، یحیی گل‌محمدی، علی انصاریان و نادر محمدخانی را بیاورند و با دو جلسه تمرین بگذارند جلوی استقلال. من تضمین می‌دهم دفاع پرسپولیس با این یاران در 10 بازی حتی یک گل هم نمی‌خورد. اگر دروازه تیم باز شد، من رسماً اعتراف خواهم کرد چیزی از فوتبال نمی‌فهمم.
*اما پرسپولیسی‌ها مدعی هستند ما هنگام ضدحمله گل می‌خوریم؛ یعنی در اوج حمله هستیم که دروازه‌مان باز می‌شود.
اگر این‌طور است، چرا گل نمی‌زنند؟ یک طرف ضدحمله این است که تیم حمله می‌کند و حمله کردن با هدف گلزنی است دیگر. شما به من بگویید پرسپولیس که به قول آقایان در ضدحمله گل می‌خورد، چرا در همان هنگام که در حمله است،‌ قبل از ضدحمله گل نمی‌زند؟! این چه توجیهی است؟ کادرفنی تیم مشکل دارد.
*چه مشکلی؟
آقای مانوئل که تمام مدت نشسته روی نیمکت، تیم گل می‌خورد به کنار زمین می‌رود و با دست‌هایش کارهایی انجام می‌دهد که انگار همه چیز تقصیر بازیکنان است. محسن عاشوری هم همین بود. در تمام مدت دست به سینه لب‌ خط می‌ایستاد و بازی را نگاه می‌کرد اما ببینید امید هرندی، سرمربی داماش چه تلاشی در کنار خط داشت. او برای پاسکاری بازیکنانش هم بال‌بال می‌زد چون می‌خواست برنده باشد. به هیچ بازیکنی هم توهین نکرد فقط انگیزه داشت. به قول عابدینی، پرسپولیس روح پیروزی را از دست داده است.
*بازیکنان کنونی که می‌گویند مگر فصل قبل تیم چه بود که امروز از آنها انتظار درخشش دارند؟ شما این را قبول می‌کنید؟
به هیچ‌‌عنوان. فصل قبل پرسپولیس اين همه ملی‌پوش نداشت و حالا میلیاردها تومان خرج کرده و شما را آورده تا تیم را متحول کنید. خیر سرشان مثلاً بازیکن ملی هستند. من از سامان آقازمانی نمی‌توانم توقع داشته باشم چون فوتبالش در همین حد است اما 8 ملی‌پوش دیگر چه؟ مردم نباید از این بازیکنان بخواهند برای تیم نقش ستاره را بازی کنند؟ آنهایی که توسط کارلوس کروش به تیم‌ملی دعوت شده‌اند، نباید در پرسپولیس عالی باشند؟ اگر این بازیکنان نتوانند پرسپولیس را از بحران خارج کنند، پس هوادار بی‌گناه تیم باید از چه کسی برد و پیروزی بخواهد؟ اگر حرفم بد است، بگویید.
*موضوع دیگري که در پرسپولیس می‌بینیم، تغییرات تاکتیکی و سیستمی در تیم است. فکر می‌کنید این تعداد تغییر توجیهی دارد؟
خیر. تیم با 1-4-1-4 به زمین می‌آید، نیم ساعت بعد می‌شود 2-4-4 و بعد 1-3-2-4 و در انتها 3-3-4. برایم سؤال است چرا یک مربی مثل مانوئل که ادعای حرفه‌ای‌گری دارد، باید از تغییر سیستم خوشش بیاید؟‌يادم می‌آید زمان استانکو ما در آزادی با سیستم 3-4-3 بازی می‌کردیم و بیرون از خانه 1-6-3. وقتی استانکو آمد، پنجم یا ششم جدول بودیم اما در آخر فصل به قهرمانی رسیدیم. از طرف دیگر مانوئل فوتبال ما را نمی‌شناسد و نمی‌داند در مغز اکثر بازیکنان ایرانی سیستم و تاکتیک فرو نمی‌رود! خودم یک روزی بازیکن و با نسل طلایی فوتبال ایران همراه بودم و می‌دانم بازیکن ایرانی به طور کلی نمی‌داند سیستم چیست. داخل زمین که می‌رود، کار خودش را می‌کند و بی‌خیال سیستم و تاکتیک می‌شود.
*یعنی نباید از پرسپولیس و مربی پرتغالی‌اش انتظار داشت با این تاکتیک‌ها تیمش را جلو ببرد؟
همه چیز که مربی نیست. مانوئل 50درصد مقصر است، باقی تقصیرات از بازیکنان است که نمی‌خواهند تغییر کنند. علی پروین زمان ما در رختکن قبل از هر بازی می‌گفت 7، 8 نفر از شماها بازیکن تیم‌ملی هستید، من خجالت می‌کشم به شما بگویم چطور باید بازی کنید. او روی توانایی بازیکنان و خلاقیت هافبک‌ها و مهاجمان حساب باز می‌کرد اما الان هیچ خلاقیتی نمی‌بینیم. اصلاً فکر کنیم مانوئل هیچی از فوتبال نمی‌داند، یعنی بازیکنی که یک میلیارد تومان پول گرفته نباید در زمین بازی تکانی به خودش بدهد؟ اینجا پرسپولیس است، نه یک تیم لیگ دویی.
*نکته دیگر شرایط پرسپولیس پس از دریافت گل است. چرا تیم با یک گل خورده به‌هم می‌ریزد و برای جبران تلاش نمی‌کند؟
بله، متأسفانه این هم یکی از دردهای پرسپولیس است که بعد از گل خورده، خود را بازنده فرض می‌کند. صبای قم را دیدید؟ گل دوم را زد، می‌توانست باز هم گل بزند یا همین داماش که بعد از گل، سه موقعیت عالی داشت. این مشکل کاملاً روحی و روانی است و همه ایران هم می‌دانند.
*آقابهروز! پرسپولیس اگر می‌خواست ببازد، بهتر نبود مصطفی دنیزلی را حفظ می‌کرد تا حداقل روی نیمکت یک مربی محبوب داشته باشد؟
بله، صددرصد. آقامصطفی واقعاً محبوب و دوست داشتنی بود. از طرف دیگر چرا حالا که می‌خواهند بازنده باشند، یک مربی ایرانی را بالای سر تیم نمی‌گذارند؟ به خدا قسم پیشکسوتان می‌خواهند مجانی سرمربی پرسپولیس باشند. تصور کنید روی نیمکت تیم کادرفنی با حضور فرشاد پیوس، حمید درخشان، محمد پنجعلی و مربیان دیگر باشد. شما فکر می‌کنید کارنامه‌شان بدتر از مانوئل می‌شود؟ اگر چنین کاری انجام دهیم، سال بعد یک قلعه‌نویی هم برای پرسپولیس می‌سازیم.
*به نظر شما چرا علی کریمی تا این حد دچار افت شده؟
اتفاقاً جدیداً با علی صحبت کردم و می‌دانم اصلاً از شرایط تیم راضی نیست. شاید راضی نباشد که من این حرف‌ها را بزنم ولی به من گفت دعا مي‌کنم در این تیم نیمکت‌نشین شوم. علی کریمی از عدم وجود رفاقت در پرسپولیس گلایه داشت و می‌گفت سر میز شام انگار همه با هم غریبه هستند. صدایی از کسی درنمی‌آید. رفاقت در تیم نیست و به همین خاطر هر بازیکنی هم جای کریمی بود، انگیزه‌هایش را از دست می‌داد. یادتان نرود کریمی مقابل تونس چه نمایش خوبی از خود نشان داد ولی حالا شرایطش فرق کرده است. من ایراد را از مربی تیم می‌دانم که نتوانسته شرایط روحی بازیکنان را بهبود بخشد وگرنه چرا ستاره‌ای مثل کریمی باید به این روز و حال بیفتد؟ الان شما مهدوی‌کیا را ببینید که چه برخوردی با او می‌شود. مهدوی‌کیا یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است که کارنامه‌اش همه چیز را نشان می‌دهد. یعنی مهدوی‌کیا از این بازیکنان بدتر است؟ من که باور نمی‌کنم. او در دربی گذشته توانست ناجی سرخپوشان باشد ولی حالا در لیست 18 نفره هم حضور ندارد. یک‌سری از بازیکنان جدید پرسپولیس به جای اینکه قدر جایگاه خود را بدانند در این تیم به «کریم شیره‌ای» بدل شده‌اند. من نمی‌خواهم با این اصطلاحات کسی را از خودم برنجانم، فقط می‌خواهم به امثال سیدجلال حسینی بگویم ما یادمان نمی‌رود تو چه مدافع خوبی بودی ولی چه شده که در پرسپولیس افت کرده‌ای؟ یا آقای انصاری‌فرد عزیز، مگر تو فصل قبل آقای گل نشدی؟ مگر فصل دهم یکی از بهترین گلزنان لیگ نبودی؟ حواست هست که راه را اشتباه نروی؟ می‌خواهم به مهرداد پولادی بگویم آن هافبک - مدافع چپ آسیایی پرسپولیس که بی نهایت عالی و فوق‌العاده کار می‌کرد،‌ امروز کجاست؟ حسین ماهینی چرا یک بازی خوب است و یک بازی بد؟ چه بلایی سر محمد قاضی آمده که نمی‌تواند به ترکیب اصلی پرسپولیس برسد؟ مگر او برای درخشش بیشتر به پرسپولیس نیامده بود؟
*آقابهروز!‌شما یکی از آنهایی بودید که به مانوئل رأی دادید تا سرمربی پرسپولیس شود. حالا به نظرتان این مربی چطور کار کرده؟
عملکردش که مشخص است اما بدتر اینکه شنیده‌ام آدم پرخاشگری است و به خاطر این شکست‌ها، یقه بازیکنان را می‌گیرد. شنیده‌ام او عصبانی و شاکی است و نمی‌گذارد بازیکنان با او حرف بزنند و دردشان را بگویند. مربی ایرانی اگر بود، حرف بازیکنان را می‌شنید ولی امروز ببینید مانوئل چه بر سر بازیکنان آورده که هیچ‌کس با او راحت نیست.
*راستی شما متوجه نقش علی پروین در پرسپولیس شده‌اید؟
واقعاً از رفتارهای پروین تعجب می‌کنم. یادم می‌آید روزی با پاس تهران بازی داشتیم و شرایط خیلی سخت بود. ناصر ابراهیمی داشت حرف می‌زد، یکدفعه علی پروین حرف‌هایش را قطع کرد و به احمدرضا عابدزاده و حمید استیلی گفت: شما دو نفر به چه حقی تو رختکن آدامس می‌جوید؟ پروین امان نداد که این دو نفر حرف بزنند، هر دو را از رختکن بیرون کرد ولی حالا کارش به جایی رسیده که مدام از همه‌چیز تعریف و تمجید می‌کند. او به نظر من حالا نقش کشکی را بازی می‌کند که خودش یک روزی چنین نامی را روی پست مدیرفنی گذاشت! آقای پروین، مردم از شما انتظار دارند یک مصاحبه جنجالی علیه بعضی‌ها کنید و اشکالات را بگویید. یک عمر مردم پروین را این‌طور شناختند، نه اینکه برود این طرف و آن‌طرف تا از آدم‌های دیگر تعریف کند. یعنی پروین نمی‌داند در تیم چه می‌گذرد؟ نمی‌داند ژوزه دارد راه را اشتباه می‌رود؟ مگر عضویت در کمیته فنی پرسپولیس چقدر ارزش دارد که پروین قید همه چیز را نمی‌زند تا درس خوبی به بعضی‌ها بدهد؟ او همین حالا باید مصاحبه جنجالی انجام بدهد تا دل مردم با این کار او خنک شود و بعد ایرادات را بگوید. اگر از فردا پروین را نخواستند که چه بهتر، حداقل می‌تواند جایگاهش در بین هواداران را محکم‌تر کند. پروین دیگر می‌خواهد به چه چیزی در این فوتبال برسد؟ شهرت، محبوبیت، قهرمانی، کاپیتانی و سرمربیگری تیم‌ملی و پرسپولیس، پول‌های کلان، خانه و ویلای آنچنانی و... دیگر چه می‌خواهد؟ یعنی با حضور در پست عضو کمیته فنی راضی می‌شود؟ پروین باید دلش برای مردم بسوزد نه مسئولان یا مانوئل.
*باشگاه اعلام کرده سه بازیکن کم‌کاری کرده‌اند و از سوی دیگر می‌شنویم علی کریمی را دعوت کرده‌اند به باشگاه تا با او صحبت کنند. این رفتارها را قبول دارید؟
نه به هیچ‌عنوان. اگر قرار است فردی بازیکنان کم‌کار را بازخواست کند، مانوئل است. من فکر نمی‌کنم به مشاوران رویانیان مربوط باشد که چه کسی کم‌کاری می‌کند یا پرکاری! درست است مانوئل اصلاً خوب کار نکرده ولی این‌طور هم نیست که او را هیچ‌کاره بدانیم. از طرفی، به نظرم تا به حال هیچ‌کدام از 28 نفر لیست پرسپولیس خوب نبوده‌اند و جالب نیست ما از بین این همه بازیکن ناموفق بگردیم و سه نخاله را پیدا کنیم! همه باید جریمه و بازخواست شوند.
*نظرتان در مورد دربی چیست؟
بازی سختی پیش‌رو داریم اما من الکی دلم را خوش می‌کنم و می‌گویم تیم ضعیف‌تر در دربی همیشه بهتر کار کرده، هرچند در سال‌های اخیر این موضوع اصلاً در دربی‌ها به کار نیامده است.
*البته استقلال هم شرایط خوبی ندارد.
بله، متأسفانه استقلال با آن همه تبلیغ و آوردن امیر قلعه‌نویی و جواد نکونام تا به حال اصلاً خوب کار نکرده ولی آنها روند خوبی در بازی‌هایشان دارند و من از این می‌ترسم که استقلال خودش را خیلی زود بالا بکشد، به همین دلیل باید دعایمان این باشد که استقلال زمینگیر شود. در دربی هم اسیر اتفاقات باشد و سه امتیاز را بدهد به پرسپولیس!
*به طور کلی شما به مانوئل امیدی دارید که تیم را متحول کند؟
من اگر جای رویانیان بودم، دو روز قبل بلیت یک‌طرفه سفر به پرتغال را برای ژوزه می‌گرفتم و او را رد می‌کردم تا برود پی کارش! او در مصر و کشورهایی که لیگ پویایی ندارند، 500 قهرمانی دیگر می‌تواند به‌دست آورد ولی به درد پرسپولیس نمی‌خورد. من می‌گویم مربی ایرانی بیاورند و قال قضیه را بکنند. پیوس، پنجعلی، پیروانی، درخشان یا...
*اسم علی دایی را نبردید.
علی دایی یک مربی نامدار است اما چون سابقه زیادی در پرسپولیس ندارد، نمی‌توانم به او رأی بدهم. دایی باید روزی به پرسپولیس بیاید که بشود قلعه‌نویی پرسپولیس.
*دربی را پیش‌بینی می‌کنید؟
برای استقلالی‌ها پیش‌بینی آسان‌تر است چون فکر می‌کنند پرسپولیس را می‌برند ولی ما هم امیدواریم این بازیکنان چندمیلیاردتومانی از خواب غفلت بیدار شوند.
*ماجرای دعوای سرپرست پرسپولیس با عابدینی را...
عابدینی خیلی مردانگی کرد که جواب این آقا را در برنامه 90 نداد وگرنه می‌توانست حرف‌‌هایی بزند که برخی‌ها کاسه و کوزه‌شان را جمع کنند و از پرسپولیس بروند. به نظرم هرکسی نباید خودش را با عابدینی یکی بداند چون چنین چیزی در فوتبال ما شدنی نیست.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1186

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 786

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2560

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2913

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3012

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3170

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3044

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4073