خدمات سایت


متن کامل خبر

دلایل جمع اوری فیلم «گشت ارشاد» از مغازه ها/ سهیلی در سود و زیان با ما شریک است / فیلم در هیچ مغازه‌ای نیست

آرشیو
علی اسدزاده، مدیرعامل موسسه تصویر گستر پاسارگاد عنوان کرد سعید سهیلی کارگردان «گشت ارشاد» برای پخش این فیلم با این موسسه شریک است.
1391/06/20 03:20:27 ق.ظ

فیلم «گشت ارشاد» به کارگردانی سعید سهیلی که نوروز 91 روی پرده سینماها رفت و بعد از اکران 20 روزه به دلیل فشار برخی گروه‌ها، از روی پرده سینماها پایین آمد، 13 شهریور توسط موسسه تصویر گستر پاسارگاد وارد شبکه نمایش خانگی شد.
 این فیلم که به همراه پشت صحنه، پایان‌بندی دیگر و همچنان صحنه‌های حذف شده در سوپرمارکت‌ها و مغازه‌ها عرضه شد، نتوانست در شبکه نمایش خانگی هم با آرامش خاطر فروش کند.
 شنبه 18 شهریور جابر انصاری دبیر حمایت و صیانت از محصولات فرهنگی اعلام کرد این فیلم تا پایان یکشنبه 19 شهریور از تمام مغازه‌ها جمع‌آوری می‌شود و عنوان کردپس از بازبینی نسخه منتشر شده از «گشت ارشاد» مشاهده گردید تخلفاتی در تهیه بسته نهایی آن فیلم در ضمایم و محتوای اثر وجود دارد که منجر به تصمیم‌گیری در خصوص جمع‌آوری نسخه‌های توزیع شده در تهران و شهرستان‌ها شد.
اما سعید سهیلی که از چنین وضعیتی به شدت اعلام نارضایتی می‌کرد خبر داد بهتر است دبیر حمایت و صیانت از محصولات فرهنگی زحمت نکشند، به دلیل آنکه مدیر عامل موسسه‌ی «تصویرگستر پاسارگاد» این زحمت را کشیده است و خودشان تمام نسخه‌های «گشت ارشاد» را جمع کرده‌اند.
برای روشن شدن موضوع و اختلاف میان پخش کننده و کارگردان فیلم «گشت ارشاد» با علی اسدزاده، مدیرعامل موسسه تصویر گستر پاسارگاد که بیش از پانزده سال است در تولید و توزیع محصولات شبکه خانگی فعالیت می کند، گفت‌وگو کردیم.
مشکل «گشت ارشاد» برای حضور در شبکه نمایش خانگی از کجا شروع شد؟ شما پروانه نمایش به صورت رسمی داشتید؟
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای عرضه فیلم «گشت ارشاد» به موسسه تصویر گستر پاسارگاد پروانه نمایش داده بود و ما با مجوز رسمی این فیلم را عرضه کردیم.
پس شما چه تخلفی داشتید؟
ما تخلفی نداشتیم. مشکلی که ارشاد به این فیلم دارد ضمائم آن است. البته این ضمائم هم همراه به نسخه فیلم برای گرفتن مجوز به ارشاد ارائه دادیم اما می‌گویند این ضمائم را ندیده‌اند. اما جالب اینجاست که در شهرستان‌ها ما فیلم را بدون ضمائم عرضه کرده‌ایم و در آنجا هم فیلم را جمع آوری می‌کنند.
منظور از ضمائم دقیقا کدام بخش‌هاست؟
ما علاوه بر پشت صحنه فیلم، پایان دیگری هم برای فیلم گذاشته‌ایم که در حشنواره فیلم فجر هم نمایش داده نشده است. البته من فکر می‌کنم مشکل اصلی ارشاد بخش صحنه‌های حذف شده است که منظور ما را از قرار دادن این صحنه‌ها بد متوجه شده‌اند. این صحنه‌ها بخش‌های حذف شده توسط اداره نظارت و ارزشیابی نیست بلکه صحنه‌های حذف شده‌ای است که کارگردان از آن‌ها در تدوین استفاده نکرده است و مشکل خاصی هم ندارد.
در حال حاضر چه کسی مسئول جمع‌آوری نسخه‌‌های «گشت ارشاد» است؟ ظاهرا شما گفته بودید خودتان برای جمع کردن دست به کار می‌شوید.
من نمی‌دانم دقیقا چه کسی مقصر است و فشارهایی که برای جمع‌آوری این فیلم وارد می‌شود از کجاست. اما خوب ما خودمان دست به کار شدیم و آقای جابر انصاری دبیر ستاد حمایت و صیانت از محصولات فرهنگی از ما خوداستند کمک کنیم تا هر چه زودتر این فیلم از بازار جمع شود و ما هم از تمام سوپرمارکت‌ها و مغازه‌ها آن را جمع کردیم.
شما که می‌گویید تخلفی نداشتید و پروانه نمایش «گشت ارشاد» را به همراه ضمائم گرفته بودید، پس چرا خودتان برای جمع کردن نسخه‌های فیلم اقدام کردید؟
من شخص حقیقی نیستم که هر کاری بخواهم انجام بدهم من یک شخصیت حقوقی‌ام و اگر همکاری نکنم ممکن است دیگر نتوانم فیلمی را در موسسه تصویر گستر پاسارگاد عرضه کنم. روز 13 شهریور که «گشت ارشاد» وارد شبکه نمایش خانگی شد، 14 شهریور نامه رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمد که طبق همان حکمی که این فیلم مجوز عرضه در نمایش خانگی را گرفته است، پروانه نمایش آن لغو شده است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت آثار از ما خواستند تا هر چه سریعتر نسخه‌های این فیلم را جمع‌آوری کنیم. موسسه هم با توجه به اینکه برای پروانه نمایش گرفتن فیلم بعدی به مشکل برنخورد اقدام کرد.
مشکل سعید سهیلی کارگردان «گشت ارشاد» با موسسه تصویر گستر پاسارگاد و شخص شما چیست؟
ما از روز اول طبق تفاهم نامه‌ای که با آقای سهیلی داشتیم قرار شد ایشان هم در سود و زیان این فیلم شریک باشد. در حال حاضر با توجه به شرایط پیش آمده من و ایشان با هم متضرر هستیم. تازه من بیشتر ضرر کردم چرا که هزینه تبلیغات و پوستر و بسته‌های دی‌وی‌دی و بروشور فیلم هم با من بود. بیشتر از هر بخشی من ضرر کرده‌ام. سوپر مارکت‌ها که اگر 100 نسخه در اختیار داشتند و 50 نسخه را هم فروختند، گفتند عین 100 نسخه مانده است و ما پول همه نسخه‌ها را بهشان برگرداندیم.
با توجه به همکاری که شما برای جمع‌آوری نسخه‌ها داشتید خسارتی به شما داده نمی‌شود؟
گفته‌اند خسارت می‌دهند اما پول تبلیغات و پوستر فیلم جزو هزینه‌های تولید است.
بالاخره مشکل آقای سهیلی با شما چیست؟
واقعا نمی‌دانم. من که نمی‌خواستم نسخه‌های این فیلم جمع شود. خوب ایشان هم شریک است. امیدوارم با کمک مردم و با کپی نکردن فیلم بتوانیم فیلم را بدون ضمائم آن در شبکه نمایش خاگی عرضه کنیم.
الان در هیچ سوپرمارکتی این فیلم موجود نیست؟
ادعا می‌کنم از همه سوپرمارکت‌ها فیلم را جمع کرده‌ایم مگر هفت، هشت درصد آن‌ها که یا صاحب مغازه نبود و یا رسیدهایشان را نداشتند.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 75

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 174

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 146

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 341

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 332

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 376

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 345

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 210