خدمات سایت


متن کامل خبر

توقف کاهش توليد و چگونگی قيمت خودرو از مهر ماه

آرشیو
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از توقف روند كاهش تولید خودرو از مهرماه امسال خبر داد...
1391/06/25 06:36:53 ق.ظ

محسن صالحی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار كرد: برای رفع مشكلات فعلی صنعت خودرو تمهیداتی اندیشیده شده تا در نیمه دوم امسال روند تولید خودرو به روند عادی آن بازگردد.

وی با بیان اینكه محدودیت‌هایی كه در صنعت خودرو وجود داشت، به مرور ایجاد شده و به مرور نیز در حال برطرف شدن است، خاطرنشان كرد: طبق تمهیدات صورت گرفته در مهر ماه امسال نباید كاهش تولید خودرو داشته باشیم؛ به‌گونه‌ای كه تولید مهر 1391 برابر با تولید مهر سال 1390 خواهد بود.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به اینكه آیا با توقف روند كاهش تولید خودرو، شاهد آغاز روند رشد تولید نیز خواهیم بود؟ اظهار كرد: به هر حال روند تولید خودرو به حالت عادی بازخواهد گشت. البته ممكن است تولید مجموع سال 1391 كمتر از مجموع سال 1390 باشد، زیرا جبران تمام كاهش تولید نیمه اول در نیمه دوم سال دشوار است.

صالحی‌نیا در خصوص تاثیر توقف روند كاهش تولید بر قیمت خودرو در بازار، اظهار كرد: بخشی از افزایش قیمت برخی از خودروها در بازار ناشی از كاهش عرضه این محصولات است كه با برنامه‌ریزی صورت گرفته و رشد تولید قیمت این خودروها در بازار نیز كاهش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در همین زمینه گفته است:پیش‌بینی می‌شود با روند در پیش گرفته شده از سوی خودروسازان روند كاهشی تولید خودرو كاهش یابد و برآوردها این است كه در مهر و آبان روال عادی تولید خودرو از سر گرفته شود.

زضا فاطمی‌امین گفت: در زمینه خودرو پرداخت مطالبات بهتر شده و خودروسازان به این سمت رفته‌اند كه مدت پرداخت طلب معوق قطعه‌سازان را كاهش دهند.

دبیر كارگروه پایش تولید تاكید كرد: تدابیر دیگری هم در زمینه مشكلات مربوط به خودروسازان لازم است كه از سوی بانك مركزی پیگیری شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هم‌اكنون به دلیل مصرف زیاد فولاد در كشور سالانه نزدیك به 7 میلیون تن فولاد وارد می‌شود كه پیش‌بینی می‌كنیم با طرحهای در حال احداث از سوی شركت ایمیدرو و بخش خصوصی سال آینده كل تولید فولاد در داخل كشور انجام شود.

او با بیان این‌كه فولاد هم در تولید و هم در مصرف یك شاخص صنعتی محسوب می‌شود، اظهاركرد: در این شاخص طی ماههای مرداد و شهریور افزایش تولید را شاهد بودیم و این نشان از فعال بودن صنایع پایین دستی و مصرف‌كنندگان و نیاز به تولید بیشتر فولاد دارد.

به گزارش ایسنا تازه‌ترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت از كاهش 38 درصدی تولید انواع خودرو در كشور در پنج ماهه نخست سال جاری حكایت دارد.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم image وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم 1403/01/29

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 12

رانندگان تازه‌کار تنها مقصر چهار درصد از تصادفات رانندگی کشور هستند image رانندگان تازه‌کار تنها مقصر چهار درصد از تصادفات رانندگی کشور هستند 1403/01/28

«سردار سید تیمور حسینی»، رئیس پلیس راهور فراجا آمار قابل‌توجهی از تصادفات رانندگی کشور طی نوروز 1403 منتشر کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 19

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

هفت خودروی جدید وارد سامانه یکپارچه خودروهای داخلی شدند image هفت خودروی جدید وارد سامانه یکپارچه خودروهای داخلی شدند 1403/01/25

طی روزهای پایانی هفته گذشته، هفت خودروی جدید در سامانه یکپارچه خودروهای داخلی بارگذاری شدند که فروش آن‌ها به‌زودی آغاز می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 36

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

هواوی احتمالاً 23 فروردین‌ماه از خودرو و کامپیوترهای جدید خود رونمایی می‌کند image هواوی احتمالاً 23 فروردین‌ماه از خودرو و کامپیوترهای جدید خود رونمایی می‌کند 1403/01/20

هواوی ظاهراً قصد دارد در تاریخ ۲۳ فروردین‌ماه (۱۱ آوریل)‌ از محصولات جدید خود ازجمله خودروی جدید و کامپیوترهای شخصی رونمایی کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

واردات خودروهای لوکس به کشور در زمان ممنوعیت واردات image واردات خودروهای لوکس به کشور در زمان ممنوعیت واردات 1403/01/19

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دلیل اصلی کندی واردات خودرو، نبود ارز نیست، بلکه علت اصلی، مافیای پشت واردات خودرو است، کسانی که واردات خودروی لوکس انجام می‌دهند و با واردات خودروهای معمولی مورد نیاز جامعه مخالف هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 28

لیست قیمت محصولات مدیران خودرو برای فروردین‌ماه 1403 اعلام شد image لیست قیمت محصولات مدیران خودرو برای فروردین‌ماه 1403 اعلام شد 1403/01/19

در لیست قیمت محصولات مدیران خودرو برای سال جدید، بهای خودروها افزایش محدودی را نسبت به قبل تجربه کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 25