خدمات سایت


  • مسیر جاری:

متن کامل خبر

انتقاد به قطع برنامه‌های شبکه‌های ایران از سوی ماهواره هاتبرد /حاشیه مجلس

آرشیو
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست جمعی از نمایندگان برای طرح استیضاح وزیر صنعت، خواستار مذاکره آنها با هیات رییسه شد.
1391/07/26 06:03:04 ق.ظ

مصطفی افضلی‌فرد در تذکری با بیان اینکه مقام معظم رهبری در پیامی به مسئولان قانون را فصل‌الخطاب عنوان کردند، گفت: از این رو به استناد اصل 43 قانون اساسی از وزرای راه و شهرسازی، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش و صنعت و معدن و تجارت می خواهم که نیازهای اساسی مردم را که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز می‌باشد، تامین کنند.
وی خاطرنشان کرد:‌ وظیفه‌ نظارتی مجلس و دولت برای تامین معیشت مردم از سوی رهبری مورد تاکید قرار گرفته است. ایشان فرمودند که سوء تدبیرها از جمله مواردی است که باعث به وجود آمدن مشکلات شده است و از این رو به حفظ آرامش تاکید کردند.
این عضو کمیسیون اصل 90 اظهار داشت: از وزرای مربوطه تقاضا می‌شود که مطابق قانون اساسی به وظایف خود عمل کنند و در نظر داشته باشند که منظور از کار مضاعف تنها تشکیل کمیته نیست، بلکه کیفیت نیز حائز اهمیت است.
سیدحسین نقوی حسینی نماینده ورامین نیز در تذکری با اشاره به تحریم های اخیر اتحادیه اروپا گفت: این اتحادیه در اقدامی غیرقانونی و غیردموکراتیک از شرکت هاتبرد خواسته است که 9 شبکه تلویزیونی و 34 مرکز رادیویی ایران را از پخش ماهواره ای محروم کند.
وی افزود: این درحالی است که هنوز 9 سال از قرارداد ما با هاتبرد باقیمانده است و این تحریم خلاف معاهدات و قراردادهای بین المللی است. این کشورها باید پاسخ این سیاست های یک بام و دو هوای خود را بدهند.
این نماینده مجلس خواستار پیگیری حقوق ملت ایران از مجامع بین المللی از سوی دولت شد.
همچنین محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس با اشاره به درخواست جمعی از نمایندگان برای طرح استیضاح یکی از وزرا، خواستار مذاکره آنها با هیات رییسه شد و گفت: عرف این نبوده که چند وزیر به صورت همزمان با هم استیضاح شوند.
باهنر که اداره جلسه علنی ظهر امروز را بر عهده داشت، اظهار کرد: تعدادی از همکاران طرح استیضاح یکی از وزرا را به هیات رییسه ارجاع کردند و ما از آنها خواهش کردیم در هیات رییسه در این باره مذاکره کنیم. با توجه به اینکه استیضاح دیگری در دستور کار مجلس است اگر ضرورت داشت بعد از این استیضاح، طرح استیضاح دیگر را بررسی خواهیم کرد.
گفتنی است در جلسه علنی روز یکشنبه طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی اعلام وصول شد و از سوی دیگر درخواست برخی نمایندگان برای استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در قالب طرحی در دست تدوین است.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha