خدمات سایت


متن کامل خبر

دادکان:تهران یک میلیون جمعیت داشت پرسپولیس ۱۲۰ هزار طرفدار ؛ تهران ۱۵ میلیون جمعیت دارد ، پرسپولیس ۵ هزار هوادار!

آرشیو
محمد دادکان حرف های جالبی درباره مدیریت ورزش کشور دارد
1391/08/10 10:42:15 ق.ظ

محمد دادکان ، او چون همیشه حرف های مهمی برای گفتن دارد. رئیس اسبق فدراسیون فوتبال برای دقایقی مهمان غرفه موسسه خبر بود و در این گفت و گو برای مان از فوتبال و ورزش کشور گفت. حرف هایی که خواندن شان بارها و بارها ارزش دارند.
*دکتر شرایط ورزش کشور را با توجه به اتفاقاتی که افتاده چه طور می‌بینید؟ بوی تعلیق می آید؟
اولا بگویم که خوشحالم که به غرفه شما آمدم، دوما الان با این پیامی کهioc داده که ایران را تعلیق می‌کند و انتخابات را به عقب می‌اندازد، شما به عنوان یک رسانه پر طرفدار رسالتتان این است که بخواهید این انتخابات به تعویق بیفتد، چون این انتخابات کمیته ملی‌ المپیک اگر با این موجودیت برگزار شود در آینده هر کس رئیس جمهور شود و افراد جدیدی وارد ورزش کشور شوند این انتخابات دوباره دچار چالش می شود و چقدر خوب است که IOCبداند این اتفاقات در ورزش ما میافتد و انتخابات را عقب بیاندازد که بعد از انتخابات ریاست جمهوری برگزار کنند که هر کسی‌ آمد 4 سال را بدون تنش سپری کند. شما ببینید کسی‌ که الان رئیس کمیته ملی‌ المپیک است، رئیس سازمان تربیت بدنی می‌خواهد باشد، رئیس کمیته ملی‌ المپیک می‌خواهد باشد، رئیس فدراسیون فوتبال می خواهد باشد، رئیس بومی و محلی و ورزش باستانی می خواهد باشد. شما از کجا می دانید که در آینده کسی‌ بیاید که مثل ایشان تمام همه این‌ها را نداشته باشد. بگذاریم کسی‌ که در آینده می آید خودش کنار بیاید و رئیس کمیته ملی‌ المپیک هم همان زمان انتخاب شود که دو هر دو نهاد بتوانند کنار هم کار کنند.
*می‌گویند وزیر باید بودجه بگیرد و اگر سیاسی باشد بهتر است چون مدیر‌های ورزشی نمی توانند. رئیس کمیته ملی‌ المپیک که یک نهاد کاملا ورزشی است چرا باید سیاسی باشد؟
ببخشید من با این حرف شما کاملا مخالفم که یک طوری در جامعه جا افتاده که اینها آدم‌های سیاسی هستند ، این‌ها کدامشان سیاسی اند؟ این‌ها از آدم های معمولی‌ هم به والله پائین ترند. نه وجه اجتماعی دارند و نه وجهه ورزشی. حقیقتاً این ها را بنویسید تا مردم بدانند. چرا راس کمیته ملی‌ المپیک یک قهرمان ملی‌ نباشد؟
*حداقل کسی‌ باشد که انگلیسی بلد باشد !
همه این هارا خواهشاً بنویسید که مردم بدانند چه کسانی‌ پست ها را در این مملکت می گیرند. بدهید به کسایی‌ که لیاقتش را داشته باشند. ما الان در این زمینه کسانی‌ را داریم که تحصیل کرده هستند، بدهیم به آنها. مگر الان در کشور لهستان قهرمان دو و میدانی آنها بد از خداحافظی کاندیدا کمیته ملی‌ المپیک نشد؟ حالا شما میایید این آدم‌های معمولی‌ را در ورزش قرار می‌دهید و می‌گویید این ها آدم‌های سیاسی اند و دولت به این‌ها پول می دهد، اصلا این طور نیست، مگر دولت به ما پول داد؟ من با یک سری از رفقا مثل آقای پهلوان، آقای مرتضوی و آقای دانشور در فوتبال بودیم و این فوتبال را چرخاندیم، کی‌ به ما پول داد؟ نه دولت موافق ما بود، نه کمیته ملی‌ المپیک و نه سازمان تربیت بدنی.
*2 سال آخر را می‌گویید؟
بله همان 2 سال آخر، کی‌ ما به یک قران بودجه داد؟ دولت قبلی‌ هم به ما پولی‌ نداد ولی‌ احترام ما را داشت و شرایط ما را درک می کرد و برای ما یک بازوی قوی بود ولی‌ تغییر که انجام شد همین جایگاه را هم از ما می‌خواستند بگیرند و خودشان می‌خواستند بیایند. چه اشکالی‌ دارد از ما بگیرند و بدهند به یک ادم قوی تر که به این جامعه خدمت کند. این را به شما بگویم که الان در کشور ما برنده مسئولین، مدیران و بازیکنان هستند و این مردم هستند که بازندند. مسئولین در باد پیروزی‌ها می‌خوابند و شکست هم که بخوریم می‌گویند تقصیر مدیران است و مدیران هم پول خودشان را می گیرند و شهرت خودشان را دارند، بازیکنان هم شهرت دارند و پول میلیاردی می گیرند. بازنده مردم هستند. الان برای بازی‌های پرسپولیس و استقلال 5000 تماشاگر به ورزشگاه می رود آن هم به زور. آن زمان که من بازیکن پرسپولیس بودم تهران فقط یک میلیون جمعیت داشت و برای بازی‌های ما 120 هزار نفر به ورزشگاه می آمد یعنی‌ یک هشتم جمعیت تهران. امروز تهران 15 میلیون جمعیت دارد که یک هشتم آن 2 میلیون می شود ولی‌ 5 هزار نفر به ورزشگاه می رود.چرا یک مسئول نمی آید راجع به این‌ها صحبت کند؟ جامعه را به اینجا رساندید. فساد در ورزش 20، بی‌ اخلاقی‌ 20، عدم صداقت 20، عدم درستکاری 20 است. مگر پیرو دین خدا و پیغمبر و علی‌ نیستید؟ پیامبر می‌فرماید جامعه ای باخته که حیا در آن ببازد، صداقت و درستکاری در آن بازنده باشد. شما بگوید در جامعه ورزشی امروز ما صداقت چه جایگاهی دارد؟ درستکاری کجاست؟ حیا کجاست؟ یک مدیر که 6 ماه به وررش آمده بر علیه همه پیشکسوتان صحبت می‌کند، واقعاً این به خاطر دین خدا یا مردم است؟ چه کسی‌ می‌خواهد در آینده این ه ارا جمع کند؟ هیچکس. به والله آمدن تا این فساد را در ورزش ایجاد کنند و بعد بروند تا کسی‌ نتواند این ورزش را در آینده اداره کند.
*آقای دادکان شرایط تیم ملی‌ را چطور می‌بینید؟ چون شما از کسانی‌ بودید که از تیم ملی‌ دفاع کردید.
الان هم دفاع می‌کنم و خوشحالم . باید از تیم ملی‌ کشور حمایت کرد. ما یک چیزی داریم که به ملت طراوت و نشاط میدهد که آن هم فوتبال است، حالا با کروش یا کفاشیان خوب نباشید، عرق ملی‌ که دارید. این تیم را تقویت و تشویق کنید تا به جام جهانی‌ برود که مردم خوشحال شوند نه مسئولین.
منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1190

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 796

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2566

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2917

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3018

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3182

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3051

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4080