خدمات سایت


متن کامل خبر

این ۳کلمه جادویی را در روز زیاد تکرار کنید/راز اعداد و نمادها را یاد بگیریم

آرشیو
انتشارات افکار به تازگی کتاب​های جدیدی منتشر و یا تجدید چاپ کرده است که از آن جمله می​توان به «آداب معاشرت برای همه، راه و رسم میلیونرها، تکنیک های نواختن پیانو» اشاره کرد.
1391/09/18 10:18:44 ق.ظ

«آداب معاشرت برای همه» نوشته ماری میچل و جان کور با ترجمه ژاله طاهرنسب روانه بازار نشر شده است.  این کتاب کاربردی، برخی از بهترین راهکارهای آموزشی آداب اجتماعی را به مخاطب عرضه می کند. در شرحی بر کتاب می خوانیم: «ادب چیز خوبی ست. پس چرا آن را به دیگران تقدیم نکنیم؟ کسی که حرف می زند می کارد و کسی که می شنود درو می کند! اگر دیگران بد اخم هستند، شما خوش رو باشید. هزینه یک لبخند خیلی کم تر از هزینه برق است. ولی خیلی بیش تر از آن روشنایی می بخشد. با لبخند زندگی کنید، سلام کنید، تعارف و پذیرایی کنید.
در زندگی هر یک از افراد بشر دو راه وجود دارد:  راه خوب و بد. اگر بعضی ها راه خوب را انتخاب می کنند برای آن است که راه بد بر اثر کثرت عبور ما بسته است! سه کلمه جادویی این سه کلمه جادویی را در روز چندین بار به کار برید: لطفا ً، متشکرم، ببخشید. دو کلمه شوم: در زندگی خانوادگی، شوم ترین کلمات این دو هستند: مال من ، مال تو ...
 
این ناشر همچنین کتاب «عدد، نماد، اسطوره» نوشته آرش نورآقایی را بازنشر کرده است. این کتاب با جملات بالزاک آغاز می شود که می گوید: «خداوند عددی است که به بشر ودیعه داده شده که تنها قابل درک از طریق استدلال است نه قابل تظاهر و نمایش.» در مقدمه کتاب آمده است: «... در بیشتر سنت‌ها و فرهنگ‌ها اعداد و اشکال از تقدس و شومی و همچنین کارکردهای خاصی برخوردار بوده‌اند، تا جایی که امروزه هم از اهمیت آن‌ها کاسته نشده است... در تاریخ تفکر بشر، عددشناسی و حتی ستایش اعداد هم دیده می‌شود و می‌توان گفت که طالع‌بینی، ستاره‌شناسی، کیمیاگری و علومی از این قبیل، نیز هرکدام به نوعی احتیاج به عددشناسی داشته‌اند... از طرف دیگر، وقایع بسیاری که در ماورا درک بشر اولیه قرار داشته‌اند، او را بر آن داشتند تا برای بیان اندیشه‌ها و دریافت‌هایش نظامی از علائم گوناگون ابداع کند. این علائم که به «نماد» تبدیل شده‌اند در حقیقت گویای چیزی فراتر از معنای آشکار و مستقیم خود هستند... از این رو، این کتاب سعی داشته که اعداد و اشکال را از لحاظ اسطوره‌ای و تفسیرهای نمادینی که در رابطه با آن‌ها وجود دارد مورد بررسی قرار دهد ...»
کتاب در دو بخش تدوین شده است. بخش نخست به اعداد می پردازد و درباره عدد یک، دو، چهار، پنج، شش، ده، سیزده، بیست و دو، سی و سه و... توضیح می دهد. در نخستین بخش از کتاب همچنین به اشکالی چون دایره، مثلث، مربع، هرم، صلیب و...پرداخته شده است. در دومین بخش کتاب به مواردی چون اخوان الصفا و اعداد، اعداد در تسبیح، اعداد در چاکراها، عدد هفت و هفته در قدیم، اعداد در قصه‌های پریان، اعداد در میان زرتشتیان، نقش اعداد در شمنیسم و.... توجه شده است.
نمادشناسی اسکناس یک دلاری، چهار موجود مقدس، نماد حیوانات در ابوالهول، تحقیقی پیرامون پنج روز آخر سال و جشنهای مشابه با نوروز و اتفاقات مربوط به آن از جمله موضوعاتی است که در ضمایم کتاب به آن اشاره شده است.
نویسنده این کتاب که به نقش نمادها و اعداد در زندگی بشر و رازگشایی از هرکدام می پردازد، معتقد است: «نمادها زبان مشترک انسانها از دیرترین روزگار تا به امروز بوده اند و در پیچ و خم جریانهای زندگی تا اندازه‌ای دگرگون شده اند اما با وجود این تغییرات توانسته‌اند خود را با شرایط مکان و زمان، هماهنگ کنند و همچنان به زندگی خود ادامه دهند.»
از دیدگاه نویسنده، نمادها همچون اعداد نقش مهمی در زندگی و البته ناخودآگاه انسان دارند و تفسیر این نمادها یکی از دغدغه‌های روانشناسان بزرگی همچون فروید و یونگ بوده است. از سوی دیگر اعداد فقط برای شمارش نیستند بلکه از ایام قدیم با نمادها در ارتباط تنگاتنگ بوده‌اند و تفسیر اعداد یکی از قدیمی ترین علوم در بررسی نمادها محسوب می شود، در نتیجه در این کتاب تلاش شده تا اعداد و ارقام به لحاظ اسطوره ای مورد بررسی قرار گیرند.
کتاب «راه و رسم میلیونرها» با زیر عنوان «در راه دولت و فرزانگی» نوشته مارک فیشر نیز با ترجمه شهرزاد همامی منتشر شده است. به اعتقاد ناشر نمی‌شود ادعا کرد با خواندن یک کتاب می‌توان میلیونر شد اما کتاب مناسب می‌تواند جرقه‌ای به انبار باروت استعدادها و آمادگی‌های فرد بزند تا در گرمای آن گام در راه میلیونر شدن بگذارد. آن چه در نظر اکثر مردم معجزه محسوب می شود، چیزی جز تاثیر قدرت های برتر روح نیست. این را در کارهای کوچک و بزرگ زندگیتان فراموش نکنید. به خصوص فراموش نکنید گران بهاترین گنجینه شما، توازن فکری و جسمی شماست، و هر چیزی که این توازن را برهم زند باید از زندگی حذف شود، و هر چیزی که این را نگاه می دارد یا تقویت می کند باید رشد و پرورش داده شود.
همچنین این ناشر، کتاب «تکنیک های نواختن پیانو» نوشته لیلی فیلیپ هرمان را با ترجمه علی ادیب راد منتشر کرده است. این کتاب شامل تمرین‌ها و پیشنهادهایی است که این هدف را دنبال می‌کند: آزمودن به محک تجربه، آن هم در طی زمان کافی. تمرین‌هایی که غالبا دستاورد تجربه درازمدت مولف در طول دوران آموزش و تدریس نوازندگی و نواختن هستند و می‌توانند برای نوازندگان کم تجربه و آنان که نیازمند راه‌حل‌های موثر هستند، مفید باشند.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 62

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 94

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 76

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 180

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 152

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 347

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 341

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 393

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 354

پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود image پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود 1401/08/22

نکته قابل توجه اینکه، در خانواده‌هایی با درآمد بیشتر از 123 هزار دلار، این افزایش شادی مشاهده نشده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 199