خدمات سایت


متن کامل خبر

زورگیرانی که فیلمشان منتشر شد، چگونه اعدام شدند؟ / تصاویر / حاشیه مراسم

آرشیو
پس از حدود 50 روز از زورگیری در حیابان ایرانشهر و انتشار فیلم آن، دو متهم این زورگیری در شمال پارک هنرمندان اعدام شدند.
1391/11/01 10:47:22 ق.ظ

حاشیه هایی از این اعدام منتشر کرده است که می خوانید:

علیرضا مافی‌ها و محمدعلی سروری 2 زورگیر خشن تهرانی صبح امروز در ملأعام و در حضور عده‌ای از شهروندان به دار مجازات آویخته شدند.

در ساعت 4:30 دقیقه صبح امروز اولین گروه از مأموران پلیس در محل اجرای حکم واقع در خیابان ایرانشهر نبش بهشهر حاضر شدند.

محوطه اجرای حکم اعدام از شب گذشته توسط میله‌ها و داربست‌هایی محصور شده بود تا شهروندان در پشت میله‌ها نظاره‌گر اجرای حکم باشند.

در ساعت 5:45 دقیقه صبح خوردوی حمل جسد به همراه پزشک پزشکی قانونی برای تأیید مرگ محکومان به داخل محوطه اجرای حکم وارد شد.

لحظاتی بعد در ساعت 5:50 دقیقه صبح خودروی حمل متهمان به همراه برخی مسئولان نظیر قضایی واحد اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران وارد محل شدند.

تنها 5 دقیقه بعد متهمان در میان تدابیر انتظامی از خودرو پیاده شده و به محل اجرای حکم منتقل شدند.

با فاصله اندک از زمان پیاده شدن متهمان مجریان حکم طناب‌های سفید رنگ مربوط به اجرای حکم را به جرثقیل‌ها نصب کرده و گره‌های مربوط به آن را بازبینی کردند.

در ساعت 6:02 دقیقه یکی از قاریان برای آغاز اجرای حکم آیاتی از قران مجید را برای حاضران قرائت کرد.

در ساعت 6:07 دقیقه یکی از مسئولان واحد اجرای احکام دادسرای جنایی تهران متن حکم صادره شده از سوی شعبه 15 دیوان عالی کشور را قرائت کرد.

همزمان با قرائت متن حکم صادر شده از سوی دادگاه، محکومان توسط مجریان حکم به بالای 2 جرثقیل هدایت شده و طناب دار به گردن آنها انداخته شد.

تنها لحظاتی قبل از اجرای حکم اعدام محمد علی سروری از مأموران اجرای حکم آب خواست که مأموران نیز به وی آب دادند و او هم خورد.

در ساعت 6:11 دقیقه در حالی که قرائت حکم دادگاه به پایان رسید ابتدا محمد علی سروری و تنها با فاصله یک دقیقه بعد علیرضا مافی‌ها به دار آویخته شدند.

در ساعت 6:37 دقیقه و پس از گذشت 26 دقیقه جسد زورگیران به پایین جرثقیل انتقال داده شد و پزشک پزشکی قانونی مرگ آنها را تأیید کرد.

پس از تأیید مرگ هر دو محکوم اجساد این افراد در کیسه مخصوص حمل جسد قرار داده شد و توسط خودروی حمل جسد از محوطه اعدام خارج شد.

در این میان سرهنگ خانچرلی رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و همچنین سرهنگ محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در محوطه اجرای حکم حضور داشتند.

این در حالی است که عده‌ای از بستگان و آشنایان محکومان نیز در محل اجرای حکم حضور داشتند که در زمان اجرا گریه کرده و با فریاد‌های خود محکومان را صدا می‌کردند.

همچنین نکته قابل توجه این است که تا لحظاتی قبل از اجرای حکم زمینه حضور خبرنگاران و عکاسان در محوطه اجرای حکم به سهولت فراهم نشده بود اما در این میان تعداد زیادی از عکاسان رسانه‌های مختلف در محل حضور داشتند.

با توجه به اجرای حکم در ملأعام حدود 2 هزار نفر از شهروندان در خارج از محوطه اجرای حکم حضور داشتند و از نزدیک شاهد به دار آویخته شدن متهمان بودند.

تعدادی از شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس از سرعت عمل و قاطعیت دستگاه قضایی کشور در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به زورگیران تقدیر کردند.

البته عده‌ای از شهروندان معتقد بودند که زمانی تلاش‌های دستگاه قضایی مثمر ثمر خواهد بود که برخورد با مجرمان به صورت دایمی و همیشگی باشد و در این مسیر دستگاه قضایی قاطعیت خود را حفظ کند.






منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :

نظرات ثبت شده برای این خبر

صدیق
(1391/11/02)
باید این روش ادامه پیدا کنه تا درس عبرتی بشه برای کسانی که به خودشون اجازه میدن چنین جسارتهایی بکنند.

ریما
(1391/11/02)
این کار تا کی ادامه پیدا کنه ما داریم صورت مساله رو پاک می کنیم نه اینکه مساله رو حل کنیم تا وقتی فقر وقاچاق تو کشور بیداد کنه کشتن جوانهاکه حق زندگی اونها دست ما نیست . اون که میلیاردی میدزده یااونکه میلیاردی قاچاق می کنه اونکه میلیونها آدم رو بدبخت میکنه چه حکمی داره؟لذت در اون طرف آبها ،خدا هم با اون همه بزرگیش ...

یونس
(1391/11/03)
چرا اختلاس گران اعدام نشدند

اوس بهرنگ
(1391/11/07)
حقشون اعدام نبود چون با اینکه میتونستن حاضر نشدن کسیو بکشن.حتما نیاز داشتن.اگه من بودم میبخشیدمشون.شاید مثل ژان وار ژان خوب بشن.کلا حکم اعدام حیوانیه.انسانها عوض میشن

جعفر
(1394/08/10)
داش علی حقش اعدام نبود

شاهین ن
(1395/06/16)
مثل وحشی های ماقبل تاریخ مردم رو سلاخی میکنند و بدتر از اینها آزاد میگردند،،آی خدا صبرتو برم

Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 79

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 178

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 149

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 346

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 336

بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا با یک میلیون لیتر آب و ۱٬۵۰۰ ماهی، «منفجر شد» image بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا با یک میلیون لیتر آب و ۱٬۵۰۰ ماهی، «منفجر شد» 1401/09/26

آکواریوم بزرگ AquaDom برلین که حاوی ۱٬۵۰۰ ماهی و حدودا یک میلیون لیتر آب بود، صبح جمعه منفجر شد و خسارت شدیدی به ناحیه‌های اطراف وارد کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 294

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 383

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 350