خدمات سایت


متن کامل خبر

معاون اول رييس‌جمهور خطاب به همه ارگان‌های دولتی صادر كرد ؛ بخشنامه آماده‌باش يارانه‌ای

آرشیو
نامه مهم بانك‌مركزی به بانك‌ها: آماده اعلام برداشت يارانه نقدی باشيد
1389/09/16 04:13:46 ب.ظ

محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس‌جمهور که چند روز پیش به همراه شمس‌الدین حسینی سخنگوی اقتصادی دولت از اصلاح قریب‌الوقوع قیمت‌ها خبر داده بود، اکنون با امضای بخشنامه‌ای خطاب به تمام نهادهای دولتی برای اجرایی شدن آزاد سازی قیمت‌ها آماده‌باش داده است. همزمان، بانک مرکزی هم با صدور بخشنامه جداگانه‌ای به بانک‌های عامل ضمن تاکید بر نزديك شدن به موعد اعلام امكان برداشت يارانه‌ها توسط مردم به آنها آماده‌باش كامل داد. آماده باش یارانه‌ای در شرایطی به مراکز دولتی و بانک‌های عامل داده شده است که حسینی و رحیمی سخنگویان اقتصادی و سیاسی دولت روز شنبه هفته جاری اعلام داشتند که محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور به‌زودی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را با محوریت اصلاح قیمت‌ها اعلام خواهد کرد. همزمان محمدرضا فرزین سخنگوی طرح تحول اقتصادی هم از افتتاح حساب‌ ويژه هدفمند‌سازي يارانه‌ها خبر داد و گفت: تمام افرادي كه يارانه‌هاي خود را به حساب خاصي واريز كرده‌اند، مي توانند منابع را به اين حساب خاص كه افتتاح خواهد شد واريز كرده و از آن سود دريافت كنند.

ر بخشنامه دولت به دستگاه‌های اجرایي و دستور بانک مرکزی به بانک‌های عامل اعلام شد

آماده‌باش برای آزادسازی قیمت‌ها

خبرگزاری فارس از آماده‌باش بانک مرکزی به بانک‌های کشور برای پرداخت یارانه نقدی به شهروندان خبر داده است و همزمان خبرگزاری مهر هم خبری از بخشنامه دولت را با امضای محمدرضا رحیمی معاون اول رییس‌جمهور به دستگاه‌های اجرایی مخابره کرده است که در این بخشنامه از دستگاه‌های اجرایی درخواست شده است که با توجه به نزدیک شدن زمان اجرای آزادسازی قیمت‌ها، آمادگی خود را برای کنترل بازار حفظ کنند.

دستور بانک مرکزی و بخشنامه دولت بعد از اظهارات شمس‌الدین حسینی و محمد رضا رحیمی سخنگویان اقتصادی و سیاسی دولت منتشر شده است. حسینی و رحیمی روز شنبه از آزادسازی قریب‌الوقوع قیمت‌ها خبر دادند و اعلام داشتند که محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور به زودی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را با محوریت اصلاح قیمت‌ها اعلام خواهد کرد.

3 روز پس از این سخنان، دولت و بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌های جدیدی نشانه‌های قوی‌تری را از اعلام قریب‌الوقوع قیمت‌ها بروز داده‌اند. روز گذشته خبرگزاری فارس اعلام کرد: بانك مركزي در نامه‌ مهمي به مديران عامل بانك‌ها با تصريح بر نزديك شدن موعد اعلام امكان برداشت يارانه‌ها توسط مردم از سوي دولت به آنها آماده‌باش كامل داد.

در نامه آماده‌باش بانك مركزي به بانك‌ها، با توجه به اتمام عمليات واريز يارانه‌هاي نقدي به حساب متقاضيان و نزديك شدن به موعد اعلام امكان برداشت اين مبالغ توسط دولت، رعايت نكاتي مورد تاكيد قرار گرفته است. بنابراين گزارش، ايجاد آمادگي كامل در سامانه‌‌هاي بانكداري و سوئيچ كارت براي پاسخگويي مناسب به حجم تراكنش‌هاي وارد شده و پرهيز از اجراي برنامه‌هاي منجر به توقف طولاني مدت خدمات رساني در بازه‌هاي واريز وجوه يارانه‌ها، از جمله اين نكات است. همچنين تجهيز و آمادگي كامل شعب كشيك جهت ارائه خدمت (حتي در روزهاي تعطيل) تا ساعت 19، اجراي برنامه‌هاي تبليغاتي جهت ترغيب مردم به خريد الكترونيكي از طريق پايانه‌هاي فروش به جاي برداشت وجه از خودپردازها، حصول اطمينان از فعال بودن تمامي پايانه‌هاي الكترونيكي به خصوص وضعيت خدمت رساني خودپردازها، ايجاد امكانات لازم جهت رفع مشكلات سوئيچ بانك در كوتاه‌ترين زمان ممكن، مديريت بهينه نقدينگي و تهيه اسكناس و ايران چك كافي جهت تغذيه مناسب خودپردازها در سطح استان‌هاي كشور، از ديگر نكات مورد تاكيد در نامه مهم بانك مركزي است. تاكيد به كارمندان شعب مبني بر برخورد مناسب و اطلاع‌رساني به مردم، توجه به برقراري مراكز پاسخگويي 24ساعته و نظارت استاني بانك‌ها بر عملكرد شعب خود از جمله همين نكات است. در پايان اين نامه تاكيد شده است: تلاش بانك مركزي و پيگيري مكاتبات انجام شده با ستاد طرح تحول اقتصادي مبني بر اجازه برداشت وجوه يارانه در روزهاي دهم تا بيستم ماه كماكان ادامه دارد؛ ولي بانك‌ها بايد آمادگي لازم براي پرداخت اين وجوه در روزهاي ديگر ماه را نيز داشته باشند.

بخشنامه دولت

همزمان خبرگزاری مهر هم گزارش داد: در جدیدترین بخشنامه دولت به دستگاه‌های اجرایی با اشاره به نزدیک شدن زمان اجرای هدفمندی یارانه‌ها نحوه تغییر قیمت کالاها مشخص شده است. در بخشنامه‌ای که با امضای محمدرضا رحیمی معاون اول ريیس‌جمهور به وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و استانداری‌های سراسر کشور ابلاغ شده، به موضوع نزدیک شدن به زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اشاره شده است. در این بخشنامه با تاکید بر اهمیت کنترل و نظارت بر قیمت‌ها تصریح شده است: به منظور ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در قیمت‌گذاری کالا و خدمات، کلیه دستگاه‌های دولتی و عمومی موظفند قبل از هرگونه تغییر قیمت، موضوع را برای بررسی و به کارگروه کنترل بازار اعلام کنند تا پس از هماهنگی‌های لازم و در صورت مقتضی اعلام شود.

انتظار برای اعلام آزادسازی قیمت‌ها

آن‌گونه که از سخنان سخنگویان اقتصادی و سیاسی دولت و نیز بخشنامه‌های جدید دولت به دستگاه‌های اجرایی و بانک مرکزی به بانک‌های عامل برمی‌آید، تمام مقدمات آزاد سازی قیمت‌ها فراهم شده است و اکنون همگان در انتظار هستند که محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور از طریق یک برنامه تلویزیونی یا به شیوه دیگری فاز اصلی اجرای قانون یارانه‌ها را اعلام کند. گو اینکه پیش از این هم برخی مقامات دولت اعلام کرده‌اند که زمان دقیق اجرای قانون یارانه‌ها را فقط رییس‌جمهور می‌داند و البته آزادسازی قیمت‌ها هم از سوی شخص رییس‌جمهور اعلام خواهد شد.

تدابير حفظ يارانه‌هاي نقدي در بانك‌ها

سخنگوي طرح تحول اقتصادي از افتتاح حساب‌ ويژه هدفمند‌سازي يارانه‌ها خبر داد و گفت: تمام افرادي كه يارانه‌هاي خود را به حساب خاصي واريز كرده‌اند، مي توانند منابع را به اين حساب خاص كه افتتاح خواهد شد واريز كرده و از آن سود دريافت كنند. محمدرضا فرزين دیروز در حاشیه مراسم اختتاميه اولين نمايشگاه بين‌المللي راه و ترابري و صنايع وابسته در گفت‌وگو با خبرنگاران، هدف از اجراي اين طرح را افزايش پس‌انداز در كشور دانست و افزود: با اجراي اين طرح وجوه به عنوان پس‌انداز در بانك‌ها باقي مانده و در نتيجه آثار تورمي آن كاهش خواهد ‌يافت. به گفته وي، اين حساب‌ها توسط بانك‌هاي مختلف و با درخواست مشتريان گشايش خواهد يافت. وي با بيان آنكه ‌در راستاي هدفمند كردن يارانه‌ها 9 بسته تدوين شده است، اظهار داشت: بخشي از اين بسته‌ها در حال اجرايي شدن است؛ به نحوي كه هم‌اكنون بسته صنعت، ‌كشاورزي‌، ‌حمل‌ونقل و تنظيم بازار اجرايي شده است. فرزين درباره آخرين برنامه‌هاي كارگروه طرح تحول اقتصادي در راستاي هدفمند كردن يارانه‌ها، افزود: هم‌اكنون در حال نهايي كردن و نظارت بر اجراي بسته‌ها هستيم تا شرايط مناسبي را در بخش‌هاي مختلف ايجاد كنيم. معاون اقتصادي وزارت امور اقتصادي و دارايي تصريح كرد كه وضعيت بسته‌ها در جلسات منظمي در دست بررسي مجدد است و با توجه به آنكه ثبت نام جديد نيز در حال انجام است، نظارت‌هاي لازم هم صورت مي‌گيرد.

بسته پولي و بانكي

وي درباره بسته پولي و بانكي نيز گفت: اين بسته داراي ابعاد مختلفي است و در آن سياست‌هايي در خصوص نرخ سود تسهيلات بانكي، ‌ذخيره قانوني و پس‌انداز در نظر گرفته شده كه البته پس از بررسي‌ها قرار شد سياست‌ها مشابه سال جاري ادامه يابد و تغيير عمده‌اي در خصوص آن نخواهيم داشت، اما حذف سه صفر جزو اين بسته نبوده است.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 15

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 257

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 81

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 61

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 61