خدمات سایت


متن کامل خبر

بازار سیاه فروش بلیت هواپیما برای ایام نوروز/ بلیت ۱۷۰ هزار تومانی ۳۰۰ هزار تومان شد

آرشیو
هرساله با نزدیک شدن به تعطیلات نورزو بازار سیاه خرید و فروش بلیت هواپیما نیز رونق می گیرد اما امسال این بازار پررونق تر از همیشه شده است.
1391/12/12 02:37:18 ب.ظ

 هرساله با نزدیک شدن به تعطیلات نورزو بازار سیاه خرید و فروش بلیت هواپیما نیز رونق می گیرد اما امسال این بازار پررونق تر از همیشه شده تا جاییکه از ابتدای اسفندماه تاکنون بلیت به نرخ مصوب برای سفر به شهرهای توریستی ایران گیر نمی آید مگر آنکه قصد داشته باشید پول بیشتری خرج کنید و بلیت 170 هزار تومانی را 300 هزار تومان بخرید.
از 25 بهمن ماه سال جاری تمام آژانس های هواپیمایی از به اتمام رسیدن بلیت برای رفتن به شهرها و مناطق توریستی چون جزیزه کیش خبرمی دهند، در حالیکه پیگیری های نشان می دهد در صورت آنکه حاضر باشید برای رفتن از تهران به کیش بلیت یک طرفه را 300 هزارتومان به جای 170 هزار تومان بخرید قطعا برای شما صندلی در یکی از ایرلاین ها گیرخواهد آمد.
این در حالی است که از نظر قانونی فروش بلیت بالاتر از نرخ مصوب تخلف محسوب می شود و اگر هر آژانس هواپیمایی اقدام بفروش بلیت به قیمتی غیر از نرخ مصوب کند به مدت سه ماه تعلیق خواهد شد.
به گفته محمدحسین اکبری مسوول دبیرخانه کمیته فنی خدمات مسافرت هوایی، در آستانه نوروز سال 91، به دلیل مشاهده همین تخلف ها 70 آژانس هواپیمایی تعلیق شده اند که از میان انها 3 آزانس هواپیمایی لغو مجوز شده اند.
براساس اظهارات وی، اگر آژانس هواپیمایی اقدام به فروش بلیت با نرخ بالاتر از قیمت مصوب کند در ابتدا سه ماه تعلیق می شود و در صورت تکرار آن تخلف این مدت به 6ماه افزایش می یابد و اگر بازهم آژانسی اقدام به چنین کاری کند برای همیشه لغو امتیاز خواهد شد.
اکبری تاکید دارد: بهترین بازرسان سازمان هواپیمایی کشور خود مردم هستند به نحویکه در سه ماهه اول سال 91 نزدیک به 200 میلیون تومان از پول مردم به آنها برگردانده شده است.
مسوول دبیرخانه کمیته فنی خدمات مسافرت هوایی کشور از تمام مسافرانی که بلیت را به قیمت غیر از نرخ مصوب خریداری می کنند درخواست کرد که مراتب را از طریق سایت هواپیمایی کشور و یا شماره تماس این سازمان با بازرسان در میان بگذارند تا جلوی اینگونه اتفاق ها در ایام نوروز امسال گرفته شود.
با این حال وی از وجود 30 نفر در قالب 15 تیم و سفر آنها به شهرهای مختلف برای نظارت بر فروش بلیت های هواپیما خبرمی دهد.
وقتی از وی می پرسیم که این 30 نفر به هرحال در طول این مدت توسط مسوولان آژانس ها و فرودگاه ها شناسایی شده اند و قطعا نمی توانند به طور غیرمحسوس بازرسی داشته باشند تاکید می کند: ما در کل کشور نزدیک به 3200 آژانس هواپیمایی داریم که این بازرسان ما به صورت رندوم به آنها سرکشی می کنند بنابراین حافظه آژانس دارها اینقدر قوی نیست که به یاد بسپارند.ضمن آنکه ابزار اصلی ما در در استان ها وجود سندیکاهاست
به گفته اکبری ایرلاین ها فروش بلیت به نرخ مصوب را رعایت کرده اند و تخلف از سوی برخی از آژانس های هواپیمایی صورت می گیرد که در صورت گزارش مردمی علاوه بر پس دادن هزینه مازاد گرفته شده به شکایت کننده با آژانس برخورد جدی خواهد شد .
در حالی مسوول دبیرخانه کمیته فنی خدمات مسافرت هوایی از برخورد جدی با آژانس های هواپیمایی می گوید که اگر بازرسان سازمان هواپیمایی کشور بدون مراجعه به آژانس ها و فقط با یک تماس می توانند به تخلفات پی ببرند. چراکه تعداد صندلی های یک ایرلاین برای تعطیلات نوروز در حال حاضر وجود دارد و سازمان هواپیمایی کشور قطعا می داند مثلا در روز اول فروردین چند پرواز به مقصد کیش وجود دارد و چند صندلی تا کنون به فروش رسیده است.  بنابراین با یک تماس به آژانس های هواپیمایی و نبود صندلی برای خرید کاملا مشهود است که بازار سیاه فروش بلیت هواپیما برای نوروز به یک بازار سیاه پررونق بدل شده است.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:

نظرات ثبت شده برای این خبر

علیرضا
(1391/12/12)
من فکر می کنم افرادی از این اشفته بازارسود میبرن همین ها باعث تورم جامعه می شن والا ایران پر برکته

Captcha




آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 61

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 60

ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 289

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 85

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 79

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 55