خدمات سایت


متن کامل خبر

3 کشته و 140 زخمی در انفجارهای مسابقه ماراتن در بوستون آمریکا

آرشیو
رسانه‌های محلی آمریکا از وقوع دو انفجار در محل خط پایان یک مسابقه ماراتن در بوستون خبر دادند.
1392/01/27 11:28:02 ق.ظ

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تصاویر تلویزیونی صحنه‌هایی از هرج و مرج و آشفتگی ناشی از بروز این انفجارها را نشان می‌دهند. برخی نقاط خیابان‌های مجاور محل وقوع این انفجارها خون‌آلود است و امدادرسانان سرگرم کمک به مجروحان و انتقال آن‌ها هستند.

اسکای نیوز هم‌اکنون از کشته شدن دست‌کم سه تن در این انفجارها خبر داد. در صفحه فیس‌بوک شبکه خبری سی.ان.ان نیز کشته شدن سه تن در این انفجارها به نقل از اد دیویس، مقام محلی پلیس گزارش شده است که یکی از این کشته‌ها کودکی هشت ساله است.


شبکه تلویزیونی سی.ان.ان در آخرین گزارش خود درباره این انفجارها به نقل از بوستون گلوب اعلام کرد: بیش از 140 تن در انفجارهای بوستون زخمی شده‌اند.

پلیس بوستون از شهروندان درخواست کرده است، در خانه‌های خود بمانند و از رفت‌و‌آمد صرف نظر کنند. بیشتر خیابان‌های بوستون مسدود شده است.

در پی کشف یک بمب قابل کنترل با تلفن همراه متصل به آن در منطقه، سرویس تلفن همراه در بوستون کاملا قطع شده است.

گزارش‌های اولیه حاکیست که وسیله انفجاری در یک سطل زباله کار گذاشته شده بود.

شبکه تلویزیونی العربیه نیز به نقل از نیویورک پست گزارش داد، یکی از مظنونان انفجار بوستون «فردی 20 ساله با تابعیت عربستان» است. این شبکه تلویزیونی گزارش داد، این شخص که زخمی شده، هم‌اکنون در بیمارستان بوستون تحت مراقبت مأموران قرار دارد و اتهام مطرح شده را تکذیب کرده است.

از دیگر سوی، رئیس‌جمهوری آمریکا بدون هیچ اشاره‌ای به تروریستی بودن انفجارهای بوستون وعده داد، عاملان این حادثه را بازداشت و مجازات خواهد کرد.


به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، باراک اوباما در سخنانی درباره انفجارهای بوستون، گفت: درباره حادثه بوستون با گروه امنیت ملی جلسه‌ای داشتم. ما همچنان به بررسی و پاسخگویی به این حادثه ادامه می‌دهیم. ما از تمامی منابع دولت فدرال آمریکا برای کمک به مقامات ایالتی و محلی برای دفاع از مردم خود بهره خواهیم برد. بر اساس تحقیقات و آنچه پیش خواهد آمد، تدابیر امنیتی را در سراسر آمریکا افرایش خواهیم داد.

وی افزود: مردم آمریکا برای بوستون دعا خواهند کرد و من و میشل برای خانواده قربانیان دعا خواهیم کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: من آخرین اطلاعات را به رهبران هر دو حزب در کنگره ارائه کردم و باید تاکید کنم که در چنین روزی ما نه جمهوری‌خواه هستیم و نه دموکرات؛ ما آمریکایی هستیم، متحد و نگران برای شهروندانمان.

اوباما گفت: من همچنین با فرماندار ماساچوست و شهردار بوستون صحبت کردم و برای آن‌ها مشخص کردم که هر منبع لازم از دولت فدرال را برای درمان قربانیان و رسیدگی به خانواده آنها صرف کنند. من برای آنها مشخص کردم که همه آمریکایی‌ها از مردم بوستون دفاع خواهند کرد و در کنار آنها خواهند ایستاد.

وی افزود: پلیس بوستون، ماموران آتش‌نشانی، کارکنان بخش فوریت‌ها همانند گارد ملی به خوبی به وظایف خود عمل کردند و در همین زمانی که ما در حال سخن گفتن هستیم، آنها به ادای وظایف خود ادامه می‌دهند. اقدام آن‌ها یاد آور خدمات و فداکاری های هر روزه همه مردم آمریکا است؛ بدون این که ایمنی خود را در شرایط سخت و خطرناک در نظر بگیرند. ما به همه آن‌ها که به سرعت به کمک حادثه دیدگان شتافتند و با رفتار حرفه‌ای این حادثه مصیبت‌بار را بررسی کردند، احترام می‌گذاریم.

اوباما گفت: هنوز نمی‌دانیم که چه کسی و چرا این اقدام را انجام داده و مردم نباید پیش از این که ما به همه حقیقت دست پیدا کنیم، نتیجه‌گیری کنند.

وی تصریح کرد: ما هنوز به همه پاسخ‌ها دست پیدا نکرده‌ایم اما می‌دانیم که تعداد زیادی از مردم زخمی شده‌اند که شدت جراحات برخی از آن‌ها در انفجارهای مسابقه ماراتن در بوستون زیاد است. من با رئیس اف.بی.ای و همچنین وزیر امنیت داخلی آمریکا برای اختصاص دادن منابع لازم، تحقیقات و پاسخ دادن به حادثه گفت‌وگو کردم.

اوباما تاکید کرد: هر شخص و هر گروه باید مسولیت اقدام خود را بپذیرد و با عدالت روبرو شود.

شبکه یورونیوز گزارش داد، ماراتن بوستون، قدیمی‌ترین مسابقه ماراتن جهان است.

این شبکه درباره وقوع دو انفجار در نزدیکی خط پایان مسابقه ماراتن بوستون گزارش داد، با توجه به تدابیر شدید امنیتی کسی انتظار چنین اتفاقی را در این مسابقه نداشت.

ماراتن بوستون قدیمی‌ترین مسابقه ماراتن جهان است. افراد زیادی از دیگر کشورهای جهان هرسال در این مسابقه شرکت می‌کنند. مسابقه امسال صد و هفدهمین دوره این مسابقات بود.

در پی انفجارهای بوستون، تدابیر امنیتی علاوه بر نیویورک و واشنگتن در لس‌آنجلس، سان‌فرانسیسکو و شیکاگو نیز به شدت افزایش یافته است. در عین حال، فرانسه و انگلیس نیز تدابیر امنیتی را در این کشورها تشدید کردند. به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، مانوئل والس، وزیر کشور فرانسه پس از این انفجارها دستور داد تدابیر امنیت در کشورش تشدید شود. در لندن نیز در آستانه مسابقه ماراتن تدابیر امنیتی تشدید شد.

در برزیل هم، برگزار کنندگان المپیک ریو گفته‌اند که برای برگزاری مسابقه های المپیک تدابیر امنیتی را بیشتر رعایت می کنند.

بیش از ۲۶ هزار نفر در ماراتن بوستون شرکت می کنند که تعداد زیادی از آن‌ها از کشورهای دیگر به آمریکا آمده بودند.

در همین حال گزارش شده است انفجار سومی هم در کتابخانه جان اف کندی در چند کیلومتری محل واقعه روی داده اما پلیس می‌گوید هنوز نمی‌داند آیا این انفجار با انفجارهای خط پایان مسابقه دو ماراتن ارتباطی داشته است یا نه.

دو انفجار اول حدود دو ساعت بعد از آن روی داد که نفرات اول از خط پایان رد شده بودند.

آن طور که رسانه‌های آمریکایی گزارش می‌دهند عامل انفجارها بمب‌های دست سازی بودند که در ساخت آنها گلوله یا ساچمه‌های بلبرینگ به کار رفته بود.

از ساچمه یا میخ برای افزایش تلفات انسانی بمب‌های دست ساز استفاده می‌شود زیرا پس از انفجار، این اجسام در اطراف پراکنده می‌شود و به تعداد بیشتری از حاضران در محل آسیب می‌رساند.

به دنبال وقوع این دو انفجار، آسمان بوستون برای پرواز هواپیماها بسته شد، اما بعد از چند ساعت پروازها از سر گرفته شد.

هم‌چنین سازمان هواپیمایی کشوری آمریکا گفت که پروازها به فرودگاه بوستون دوباره از سر گرفته می‌شود اما برای مدتی برفراز بوستون محدودیت‌های پروازی اعمال می‌شود.

علاوه بر ایالات متحده آمریکا، در کشورهای دیگر هم انفجارهای بوستون زنگ‌های خطر را به صدا در آورد.

یکشنبه هفته آینده در لندن قرار است مسابقه ماراتن برگزار شود.

برگزارکنندگان ماراتن لندن گفته‌اند که می‌خواهند تدابیر امنیتی این مسابقه و همچنین مراسم گرامی داشت مارگارت تاچر، نخست وزیر پیشین این کشور را بازبینی کنند.

در برزیل هم، برگزار کنندگان المپیک ریو گفته‌اند که برای برگزاری مسابقه‌های المپیک تدابیر امنیتی را بیشتر رعایت می‌کنند.

منبع : ایسنا
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 73

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 172

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 144

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 339

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 331

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 375

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 345

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 209