خدمات سایت


متن کامل خبر

فرمانده ناجا: تاسیس بازداشتگاه‌های جدید ربطی به انتخابات ندارد

آرشیو
فرمانده نیروی انتظامی از ابلاغ ممنوعیت شیوه‌های تحقیری در شرورگردانی خبرداد و همچنین گفت: تاسیس بازداشتگاه‌های جدید ربطی به انتخابات ندارد.
1392/02/04 05:51:49 ب.ظ

به گزارش خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح امروز در حاشیه مراسم فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان دانشگاه علوم‌انتظامی در پاسخ به برخی اظهارات مطرح شده مبنی بر ایجاد بازداشتگاه‌ در دانشگاه علوم‌انتظامی، گفت: قطعا اگر بازداشتگاهی در نیروی انتظامی ساخته شود، مجوز سازمان زندان‌ها را دارد، اما این‌که کدام نقطه شهر این بازداشتگاه‌ها ساخته شود، مهم نیست؛ چرا که ناجا در اراضی خود اقدام به ساخت این بازداشتگاه‌ها می‌کند.

وی با بیان اینکه ساخت بازداشتگاه‌های جدید ربطی به انتخابات ندارد، گفت: چرا که فعالیت بازداشتگاه‌ها در حوزه پلیس‌آگاهی و حوزه فعالیت‌های آن در حوزه قتل و جرایم است و ربطی به انتخابات ندارد.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه نیروی انتظامی ناگزیر است از مکان‌های امن و حفاظت شده برای تاسیس بازداشتگاه استفاده کند،‌ گفت: این مسئله ربطی به انتخابات ندارد.

فرمانده ناجا در مورد گرداندن اراذل و اوباش در مریوان با لباس زنانه که موضوع انتقادات فراوانی شده است به ایسنا گفت: لباس زنانه به آن گونه‌ای که در کردستان داشته‌ایم، ‌نبوده؛ اما پارچه قرمزی را به سر این فرد انداخته بودند که قشنگ نیست و تذکرات لازم نیز به این افراد داده شد.

وی با بیان اینکه ابتکارات در شرورگردانی همچون انداختن آفتابه، زیبا نیست، گفت: اساسا حکم گرداندن اراذل و اوباش را قضات صادر می‌کنند که این مسئله نیز باید در زمانی باشد که آثار مثبتی به همراه داشته باشد و اگر نیروی انتظامی برای اجرای حکم وارد عمل می‌شود، تنها همان حکم را باید اجرا کند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه از کلیه مسئولان در نیروی انتظامی خواسته شده که از روش‌های تحقیرآمیز همچون انداختن آفتابه یا سوارکردن اراذل بر حیوان خودداری کنند، گفت: منع رفتارهای تحقیر‌آمیز بخشنامه شده و به کل کشور ابلاغ می‌شود.

به گفته فرمانده ناجا به ویژه در آستانه انتخابات که رسانه‌های بیگانه تلاش دارند کشور را به حاشیه برانند، ما نیز نباید بهانه به دست افراد بدهیم.

فرمانده ناجا در مورد حادثه مهدیه تهران نیز گفت: اطلاعات همانی است که همکاران من توضیح داده‌اند که زنی بدون تعادل روحی و روانی وارد مهدیه شده و شئی را آتش زده که این فرد دستگیر شده و مشکل خاصی نیست.

به گزارش ایسنا،‌ احمدی‌مقدم در تشریح اقدامات این پلیس در انتخابات آتی گفت: نیروی انتظامی در قرارگاه امام‌علی (ع) همه امکانات خود را بسیج کرده است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه اقداماتی همچون آموزش، ساماندهی، هماهنگی داخلی، تحقیقات و برآوردها در قبل از انتخابات صورت گرفته، گفت: بعد از تایید صلاحیت‌ها نیز تامین امنیت میتینگ‌ها، نامزدها و ... بر عهده نیروی انتظامی است.

66 هزار حوزه انتخاباتی در کشور

وی با اشاره به همزمانی انتخابات شوراهای شهر با انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: همزمانی این دو انتخابات سبب شده که رکورد تعداد مراکز ثبت آرا، ثبت شود؛ به گونه‌ای که به نظر می‌رسد 66 هزار مرکز رای‌گیری خواهیم داشت که تامین امنیت آن، مسئولیت سنگینی را بر عهده نیروی انتظامی گذاشته است.

به گفته احمدی‌مقدم، با اینکه تامین امنیت انتخابات بر عهده نیروی انتظامی است، اما ممکن است از کمک دیگر نیروها در ستاد کل نیروهای مسلح استفاده شود.

فرمانده ناجا با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده، این انتخابات بهترین و امن‌ترین خواهد بود، گفت: تابحال فردی رسما اعلام کاندیداتوری نکرده و حرف‌هایی زده شده که حرف زدن ممنوع نیست، اما نامزد رسمی نداشتیم و آماده‌شدن افراد برای انتخابات (کاندیداهای احتمالی) منعی ندارد و ستاد انتخابات مسئولیت تایید را بر عهده دارد.

وی در مورد اظهارات رییس‌جمهور در خوزستان، گفت: طبیعتا هر گونه اظهارنظری که شائبه‌ای ایجاد کند که مردم تصمیم‌گیر نهایی نیستند، خوب نیست؛ ضمن اینکه دلیلی هم بر این موضوع نیست.

احمدی‌مقدم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در مشهد، گفت: میزان آگاهی سیاسی مردم نیز افزایش یافته است،‌ به گونه‌ای که مردم متوجه می‌شوند؛ این آقا توان تحقق وعده‌های خود را دارد یا خیر؟ و هر وعده کاندیدا را نمی‌پذیرند.

فرمانده ناجا افزود: اینکه تلاش شود فضای اجتماعی جامعه در پیش از انتخابات متلاطم شود، پسندیده نیست و مردم متوجه هستند، چرا که پس از این سخنان،‌ واکنشی نیز در جامعه مشاهده نشده است و باید کاندیداها و فعالان تلاش کنند تا امنیت برقرار شده و مردم حضور پرشوری داشته باشند.

صد درصد ناجا در اختیار تامین امنیت انتخابات

استفاده از نیروهای ستادکل نیروهای مسلح در انتخابات

وی با بیان اینکه تمام عوامل ستادی و نیروهای آموزشی در قالب «قرارگاه ظفر» در خدمت انتخابات هستند، گفت: 100 درصد نیروی انتظامی در تامین انتخابات حضور دارند و برای جبران، از نیروهای ستاد کل مسلح نیز استفاده می‌شود.

پاسخ فرمانده ناجا به تعطیلی گشت ارشاد در آستانه انتخابات

احمدی‌مقدم در مورد گشت ارشاد و شائبه‌های توقف آن در آستانه انتخابات، گفت: یکی از مشکلات حاشیه‌های همه انتخابات و به خصوص ریاست جمهوری این است که اجرای بسیاری از قوانین، تعطیل یا کمرنگ می‌شود.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در آستانه انتخابات کشور رها شده و بی‌نظمی در اجرای مقررات و قوانین ایجاد می‌شود، گفت: برخی انتظار دارند که در آستانه انتخابات کمتر جریمه کنیم و سخت نگیریم یا تذکری در باب رفتارهای ناهنجار اجتماعی ندهیم که این کار خوب نیست.

قانون نباید تعطیل شود

انتظار دارند کمتر جریمه کنیم و تذکر ندهیم

وی با بیان اینکه قرار است فردی برود و فرد دیگری بیاید، گفت: قانون نباید تعطیل شود، اما قبول کنید در آستانه انتخابات به علت فشار کاری، اجرای برخی ماموریت‌ها تنازل می‌یابد؛ اما نباید عمدتا طرح‌ها تعطیل و موکول به بعد از انتخابات شود، چرا که مسیر اجرای قانون ادامه دارد.

وی همچنین در مورد تدوین برنامه جدید در شیوه اجرای طرح امنیت اجتماعی، گفت: اجازه دهید در روزهای آتی ابعاد مختلف اجرای این طرح تشریح می‌شود؛ چرا که نقاط ضعف و خلاءهای این طرح شناسایی شده است.

احمدی‌مقدم در مورد ساختار دانشگاه علوم‌انتظامی نیز گفت: این دانشگاه در مسیر تعیین شده خود حرکت می‌کند و در پیشبرد اهداف نیروی انتظامی بسیار کمک‌کننده است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه دانشگاه علوم‌انتظامی با انجام پژوهش‌های تخصصی توانسته‌اند ناجا را در اجرای برنامه‌های خود همراهی کند، گفت: این دانشگاه تخصصی است و توانسته در مراتب بالا همچون دکتری، دوره‌هایی را تدوین کند.

به گزارش ایسنا، احمدی‌مقدم همچنین در خصوص شائبه‌هایی درباره توقف شماره‌گذاری خودرو، گفت: نیروی انتظامی در چارچوب مقررات ابلاغی سازمان استاندارد و محیط زیست فعالیت می‌کند و معمولا کارخانجات در فروردین‌ماه تولید زیادی نداشته‌اند و تا چرخه تولید دوباره فعال شود، مدتی زمان لازم است.

وی با اشاره به زمان تعیین قیمت خودرو، گفت: این دو مسئله سبب شده که رکود بازار و تولید را شاهد باشیم که هر چه زودتر موانع برداشته شود.

فرمانده ناجا در مورد استاندارد یورو4 نیز گفت: لازم است این از سوی محیط‌زیست و استاندارد ابلاغ شود، اما توجه داشته باشید که یکی از مقدمات اجرای این استاندارد، سوخت یورو4 است.

احمدی‌مقدم افزود: در زمان ابلاغ دستورالعمل‌ها، به امکانات توجه نمی‌شود و این ابلاغات منطقی نیست.

وی با بیان اینکه در عمل نیز همراهی ضعیف است، گفت: تجربه نشان داده، ارائه این دستورالعمل‌ها حتی با تاخیر نیز موثر است.

فرمانده ناجا در مورد اینکه آیا این خودروها شماره‌گذاری می‌شوند یا نه؟ گفت: این سوال را از رییس پلیس راهور ناجا بپرسید.

منبع : ایسنا
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 73

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 173

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 144

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 340

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 331

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 375

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 345

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 209