خدمات سایت


متن کامل خبر

شکست دورتموند در فینال لیگ قهرمانان / پنجمین ستاره روی سینه بایرن مونیخ

آرشیو
تیم فوتبال بایرن مونیخ ،با نتیجه دو بر یک دورتموند را شکست داد و قهرمان لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا شد.
1392/03/05 09:46:50 ق.ظ

بهت،حسرت و افسوس.دورتموندی ها هر چه رشته بودند در دقیقه آخرین دقایق پنبه شد.روبنی که دو موقعیت گل بسیار خوب در نیمه نخست را از دست داده بود در دقیقه 89 ،تمام این ناکامی ها را جبران کرد و پنجمین ستاره را روی سینه مونیخی ها نشاند.بدون شک حالا او خوشحال ترین بازیکن روی کره زمین است.پس از اینکه داور ایتالیایی سوت پایان بازی را زد آنقدر خوشحال بود که زانو زد و فقط گریه کرد.گریه هایی معنا دار با مشت هایی گره کرده.دورتموند فینال را باخت اما نمی توان گفت که تیم شایسته ای نبود.آنها که برای رسیدن به فینال؛رئال مادرید،یکی از غول ها بزرگ فوتبال را از پیش رو برداشته بودند از همان دقیقه نخست بازی با بایرن فقط حمله کردند و حمله.طوری که قهرمان بوندس لیگا را وادار کردند تا دفاع کند و در بعضی از دقایق هم زیر توپ بزند.هر چه از دقایق بازی می گذشت بایرنی ها پخته تر عمل می کردند و حملات جسورانه دورتموندی ها را با ضد حملاتی خطرناک پاسخ می دادند.بدون شک باید گفت که در نیمه نخست دروازه بان های دو تیم ستاره های میدان بودند،چه اگر این طور نبود،بازی در این نیمه باید بیش از چند گل در پی داشت.
با شروع نیمه دوم بایرن مونیخ منطقی تر توپ و میدان را در اختیار گرفت.آنها که در نیمه نخست اسیر حملات بی محابای زرد پوشان شده بودند سعی کردند در نیمه دوم به همان شیوه همیشگی خودشان رو بیاورند؛پاس،حرکت به جلو،صبر و ایجاد موقعیت.این حوصله ای که قرمزها در نیمه دوم از خودشان به خرج دادند سرانجام در دقیقه 60 جواب داد.جایی که فرانک ریبری یک پاس استثنایی را به روبن داد تا این بازیکن هم با ارسال پاسی دیگر به ماریو ماندژوکیچ این بازیکن را مقابل دروازه خالی قرار دهد و بایرن را یک بر صفر از حریفش پیش بیاندازد.
خوشحالی زاید الوصف این بازیکن و بقیه مونیخی ها اما فقط 8 دقیقه دوام آورد. فشار بی امان دورتموندی ها که شایسته شکست نبودند،کار را به جایی رساند تا دانته روی یک اشتباه بچه گانه خطایی را در محوطه 18 قدم انجام داد و گوندوگان بازیکن ترک تبار دورتموندی ها از روی نقطه پنالتی دروازه نویر را باز کرد.همه چیز تقریبا مساوی بود اما تا حدودی قدرت بایرنی ها در کفه ترازو سنگینی می کرد.در حالی که همه،حتی هاینکس و کلوپ،خودشان را برای وقت های اضافه و شاید ضربات پنالتی آماده می کردند کسی دروازه دورتموند را باز کرد که به او لقب بدشانس در فینال های لیگ قهرمانان را داده اند.روبن که در 4 فینال قبلی در لیگ قهرمانان(در هر تیمی که بازی کرده است)بازنده بوده،این بار قدر پاس طلایی ریبری را دانست تا ستاره بایرنی ها در لیگ قهرمانان اروپا را به عدد 5 برساند.ستاره های که ارزش های معنوی زیادی دارد. 
 مونیخی‌ها پس از ناکامی در فینال سال 2010 مقابل اینترمیلان و 2012 برابر چلسی توانستند پس از قهرمانی سال 2001 یکبار دیگر جام قهرمانی را از آن خود کنند و پس از 12 سال بار دیگر مقام قهرمانی را از آن خود کنند.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:

نظرات ثبت شده برای این خبر

بینام
(1392/03/05)
قشنگ ترین فوتبالی بود که این چند ساله دیدم واقعا بالاترین سطح فوتبال بود هم دورتموند هم مونشن هردو لایق قهرمانی بودن اما اینجا فقط یکی باید اول بشه به باواریایی ها تبریک میگم که به حقشون که پارسال خورده شده بود رسیدن:))

Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1180

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 778

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2554

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2906

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3004

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3161

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3035

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4065

تصویری از فرهاد مجیدی در روز تلخ وداع با پدر image تصویری از فرهاد مجیدی در روز تلخ وداع با پدر 1397/04/30

بازیکن سابق استقلال در سوگ پدر نشسته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3584

رکوردی که با دیدار ایران- مراکش شکسته شد  image رکوردی که با دیدار ایران- مراکش شکسته شد 1397/03/27

ورزش سه نوشت:جدال با مراکش نه تنها یک برد شیرین و سه امتیاز ارزشمند برای ایران به ارمغان داشت بلکه بسیاری از رکوردهای ملی را نیز تغییر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3699