خدمات سایت


  • مسیر جاری:

متن کامل خبر

با 6.5 میلیون تومان، مصرف خودروی خود را به زیر 6 لیتر در هر 100 کیلومتر برسانید

آرشیو
مزدا بسته فناورانه جدیدی به مزدا6 مدل 2014 اضافه کرده که شامل i-Eloop نیز می‌شود و مصرف این خودرو را به 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر مسیر بزرگراهی خواهد رساند.
1392/05/03 12:39:05 ب.ظ

مزدا حتی پیش از آنکه از مزدا 6 مدل 2014 رونمایی کند، سیستم خلاقانه i-Eloop را معرفی کرد که خلاصه شده عبارت «مدار هوشمند انرژی» است و به سیستم بازیافت انرژی ترمز در خودروهای غیرهیبریدی اطلاق می‌شود. این فناوری به کمک یک آلترناتور، یک مبدل جریان مستقیم به مستقیم و یک خازن، انرژی جنبشی را در حین کاهش سرعت خودرو بازیابی می‌کند. این انرژی ذخیره‌شده در نهایت می‌تواند برای تأمین توان مورد نیاز سیستم صوتی خودرو یا تهویه آن به کار گرفته شود. مصرف این انرژی ذخیره‌شده باعث می‌شود سوخت کمتری مصرف شده و به موتور خودرو فشار کمتری وارد شود.

بسته فناوری GT که شامل سیستم i-Eloop نیز می‌شود، با قیمت 2080 دلار به مزدا 6 اضافه خواهد شد که همراه با جلوپنجره کرکره‌ای فعال یا active grille shutter می‌تواند مصرف خودرو را در شهر به 8.4 لیتر در هر صد کیلومتر و در بزرگراه‌ها به تنها 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر برساند. هزینه کردن این رقم برای کسانی که می‌خواهند در مصرف خودروی خود صرفه جویی کنند، گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. از اجزای دیگر این بسته فناوری می‌توان به حالت اسپرت، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم رادار کنترل سرعت ثابت و هشدار وجود مانع در جلوی خودرو اشاره کرد.



منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha