خدمات سایت


متن کامل خبر

بازار موبایل همچنان در رکود/معرفی سرویس‌های شبکه هوشمند/ پست الکترونیکی در ایران، موفقیت یا ناکامی؟

آرشیو
یک کارشناس بازار تلفن همراه گفت: رکود نسبی حاکم بر معاملات خرید و فروش تلفن همراه که مدتی است بربازار این کالا حاکم شده در این هفته نیز همچنان ادامه داشت.
1392/05/05 11:00:29 ق.ظ

بازار موبایل همچنان در رکود است

محسن فرجی  افزود: نوسانات نرخ ارز در هفته های اخیر سبب شده بازار خرید و فروش تلفن همراه تا حدودی رونق خود را از دست دهد. به گفته وی، هر چند که بازار خرید و فروش تلفن همراه در رکود نسبی بسر می برد ، اما خرید و فروش تلفن های همراه دست دوم ،تا حدودی از رونق خوبی برخوردار است.
وی تصریح کرد : قاچاق گسترده تلفن همراه به کشور و نوسانات نرخ ارزی دو عامل مهمی است که بازار این کالا را در کشور در شرایط نامناسبی قرار داده است. 
این فعال بازار خرید و فروش تلفن همراه در تهران یادآور شد: طی هفته جاری بیشتر خریداران تلفن همراه در بازار به دنبال خرید گوشی های سامسونگ کالکسی اس چهار بودند که با کاهش قیمت آن نسبت به هفته قبل ، به ۲۰ میلیون ۴۰۰ هزار ریال رسیده است. به گفته فرجی، در این هفته تلفن های همراه سامسونگ شاهد بیشترین خرید و فروش در بازار بود، به طوری که در روزهای اخیر کالکسی اس سه به قیمت ۱۴۵ میلیون ریال به خریداران عرضه شد، سامسونگ کالکسی ۳ مدل مینی آن نیز ۹ میلیون و۱۰۰ هزار ریال در بازار خرید و فروش شد. 
وی اظهار داشت: در هفته جاری آیفون ۵ نیز به مبلغ ۲۱/۶میلیون ریال و سونی z نیز به مبلغ ۱۷ میلیون هزار ریال به خریداران عرضه شد. 
وی اظهارداشت: در هفته جاری تلفن همراه اچ تی سی وان در بازار خریداران خوبی داشت که برای خرید این تلفن همراه ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال پرداختند و تلفن همراه ایسوز پتفون دو به مبلغ ۲۶/۵ میلیون ریال به خریداران فروخته شد. 
این فعال بازار تلفن همراه معتقد است: در صورتی که در بازار ارز ثبات حاکم شود، خرید و فروش تلفن همراه نیز در بازار رونق خواهد گرفت، زیرا نوسانات نرخ ارزی مدتی است اجازه نمی دهد بازار رونق بگیرد. 
وی با اشاره به بازارهای جهانی تلفن همراه نیز افزود: فروش نوکیا در بازارهای جهانی بسیار کاهش پیدا کرده است و از طرفی شرکت ایفون اعلام کرده از اول شش ماهه دوم سال جاری میلادی تولید خود را حدود ۲۰ درصد کاهش می دهد. 
فرجی خاطر نشان کرد: به دنبال اعلام شرکت آیفون ، سامسونگ نیز به عنوان بزرگترین تولید کننده تلفن همراه قیمت برخی از تلفن های همراه خود را کاهش داد به طوری که هم اکنون هردستگاه تلفن همراه این شرکت در بازار حدود یک میلیون ریال کاهش پیدا کرده است. 

پست الکترونیکی در ایران، موفقیت یا ناکامی؟
چندی پیش بود که ایمیل شرکت پست بعد از فراز و نشیب‌هایی که پست الکترونیک در عرصه فناوری اطلاعات گذراند، افتتاح شد. اما میزان موفقیت و امنیت پست الکترونیک یا ایمیل داخلی همواره مورد سوال بوده است.

 شاید بتوان ایجاد یک موج جدید در این عرصه را زمانی دانست که دولت به زیرمجموعه‌های خود دستور داد تا تمام میل‌های خود را به سرورهای ایرانی منتقل کنند.از این کار دولت اینگونه برداشت می‌شد که برای بالا بردن امنیت و دسترسی به اطلاعات در درون کشور این اقدام صورت گرفته است.

در هر حال چالش‌هایی که در این بین بر سر توانایی وزارت ارتباطات برای اجرای چنین بخشنامه‌ای که به کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی کشور برای دعوت به استفاده از نام‌ دامنه‌های ایرانی و میزبانی‌های داخلی کشور ارسال کرد، مورد توجه بود برای مثال علی مطهری در این رابطه گفت: وزارت ارتباطات در جایگاهی قرار ندارد که دستور ممنوعیت استفاده از سرویسی را بدهد چراکه در این زمینه نهاد‌های قانونی از جمله شورای‌عالی فضای مجازی یا مجلس حضور دارند.

در این بین بود که وظیفه سازمان فناوری اطلاعات ایران پررنگتر شد و علی حکیم جوادی به عنوان رییس این سازمان در رابطه با استقبال مردم از ایمیل‌هایی ایرانی معتقد بود: استقبال خوب بوده ولی بیشتر باید برروی آموزش و فرهنگ سازی کار کرد و با توجه به اینکه کشورهای پیشرفته بسیاری در بخش‌های مرتبط با فن‌آوری اطلاعات موضوعاتی را به صورت اجبار درآورده‌اند، ما هم باید به سمتی برویم که خدمات الکترونیکی دولت را از طریق ای‌میل داخلی انجام دهیم که این کار با حمایت و تقویت بخش خصوصی و تشویق مردم صورت خواهد گرفت و امیدواریم که با این رویکرد استقبال برای امسال بیشتر شود.

بعد از بررسی‌هایی که توسط این سازمان صورت گرفت، مشخص شد که ایمیل‌های دولتی به کاربران ایرانی هم اختصاص داده می‌شوند. البته علی اصغر انصاری - معاون توسعه شبکه سازمان فن‌آوری اطلاعات - در این رابطه پاسخ داد: ای‌میل‌های دولتی قرار نبود از ابتدا به کاربران عادی اختصاص داده شوند اما بر اساس شرایط قرار بر این شد که تا مدتی این ای‌میل‌ها از کاربران عادی هم حمایت کنند.

در آن زمان لازم بود برای ثبت‌نام پست الکترونیک که توسط دولت ارائه می‌شد 24 ساعت صبر کرد که انصاری در این رابطه نیز گفته بود: این 24 ساعت زمان برای کاربران عادی است چراکه ممکن است افراد دامنه‌های مختلفی را برای آدرس ای‌میل خود استفاده کنند و در این میان گاه از سر کنجکاوی از عباراتی نامفهوم بهره بگیرند. در این مدت ما جست‌وجو می‌کنیم تا اگر آدرس انتخاب شده مطابق عرف بود، آن را راه اندازی کنیم.

وی درباره ایمیل‌های شرکت پست هم گفته بود: این ایمیل‌ها به گونه‌ای هستند که باید فرد حقیقی پیش از راه اندازی آدرس ایمیل شناخته شود چرا که شرکت پست سرویس‌های واقعی ارائه می‌کند و لازم است که همان طور در دنیای حقیقی کاربر این شرکت با اطلاعات مختلف شناخته می‌شود در سیستم پست الکترونیکی هم اطلاعات لازم از او وجود داشته باشد. در واقع ماموریت‌های ایمیل شرکت پست همانند ماموریت‌های این سازمان متفاوت است.

او در ارتباط با هزینه‌ای که بابت راه‌اندازی این ای‌میل‌ها دریافت می‌شود توضیح داد: در دنیا بسیار رایج است که سرویس‌دهندگان اینترنتی هزینه‌ای را بابت خدمات خود دریافت می‌کنند.

انصاری در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به ای‌میل ایرانی چاپار عنوان کرد: در میان ای‌میل‌های ایرانی ایجاد شده، ماموریت چاپار به آن چه که کاربران عادی نیاز دارند تا حدی نزدیک‌تر است البته این پست هم دولتی است و زیر نظر شورای عالی اطلاع رسانی و با همکاری سازمان فن‌آوری اطلاعات راه اندازی شده است.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک اپراتورهای ایمیل داخلی را داشته باشیم که این اپراتورها قادرند بلافاصله آدرس الکترونیکی جدید را ایجاد کرده و خدمات مختلف را ارائه دهند.

اما چندی بعد از گذشت این صحبت‌ها ناگهان سرویس جیمیل در ایران فیلتر شد، چند روز پس از آن که وزیر ارتباطات از افتتاح پروژه ای‌میل ملی در آینده‌ای نزدیک خبر داده بود، به یک باره فیلتر شدن جی‌میل به خبری پر سر و صدا در این حوزه تبدیل شد و این در حالی بود که از مدت‌ها قبل متصدیان اینترنت کشور تاکید کرده بودند که روی کار آمدن شبکه ملی اطلاعات به معنی قطع اینترنت یا عدم دسترسی به ای‌میل‌های خارجی نیست.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران هم در ارتباط با قطع جی‌میل در شرایطی که جایگزین مناسبی در داخل کشور برای آن وجود نداشت، گفت: اگر در خیابان‌ها نگاه کنید، ممکن است مرسدس بنز هم باشد اما آیا معنی این حرف آن است که همه باید مرسدس سوار شوند؟!

اما با گذشت زمان این وضعیت مقداری بهبود پیدا کرد، سیستم پست الکترونیک چاپار از درگاه امن بهره برد و از پست الکترونیکی شرکت پست یا همان ایمیل ملی رونمایی شد. این سرویس ماهیانه به کاربران 50 مگابایت فضا اختصاص می‌دهد و در هنگام ثبت‌نام تمام اطلاعات کاربر اعم از ادرس و کد پستی را دریافت می‌کند.

وزیر ارتباطات در مراسم افتتاح این سرویس گفت: پست در اکثر کشورهای جهان به صورت دولتی به مردم ارائه می‌شود و با توسعه زیرساخت‌های کشور شاهد ایجاد پست الکترونیک توسط ارگان‌های بومی هستیم. همچنین رییس مرکز توسعه مدیریت الکترونیک از افزایش حجم ماهیانه برای کاربران تا سقف دو گیگابایت در ماه خبر داد.

اگرچه پست الکترونیک در ایران پستی و بلندی‌های بسیاری را طی کرده، اما به نظر می‌رسد روند رو به رشدی را در پیش گرفته است اما سوالی که همچنان بی‌جواب مانده این است که آیا پست‌های الکترونیکی ایرانی توانایی رقابت با نمونه‌های خارجی را دارند؟

معرفی سرویس‌های شبکه هوشمند (IN)

شبکه هوشمند سیستمی یکپارچه برای ارایه سرویس های مخابراتی است که قادر است انواع مختلفی از سرویس های جدید را در حداقل زمان به مشتریان ارایه کند.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سرویس‌های شبکه هوشمند، دامنه وسیعی داشته و از سازمان بزرگ تا یک فرد می توانند از آن استفاده کنند و بدین ترتیب امکان خوبی برای مشتریان فراهم خواهد شد تا بدون مراجعه حضوری به سازمان ها، به اطلاعات مورد نظر خود دست یابند

معرفی سرویسهای شبکه هوشمند:

1-مکالمه اعتباری: (Prepaid Service)

این سرویس امکان برقراری ارتباط مشترک با مقاصد مختلف شهری، بین شهری و تلفن همراه را از طریق خریداری کارت مکالمه اعتباری میسر می سازد.

مشترک این سرویس برای مکالمه باید کد دسترسی مندرج بر روی کارت، شماره کارت و رمز عبور خود را وارد کند تا با مقصد ارتباط برقرار کند.

یکی از مهمترین مزایای این سرویس، کیفیت مطلوب ارتباط برقرار شده است.

2- مکالمه رایگان: (Free Phone)

مشترک این سرویس می پذیرد که هزینه مکالمات دریافتی به عهده او باشد. موسسات و مشاغل تجاری و خدماتی که فعالیت آنان براساس دریافت سفارش از مشتریان است، می توانند از مزایای این سرویس بهره مند شوند.

دارند این سرویس با اعلام تنها یک شماره از شبکه هوشمند، می تواند کلیه مکالمات خود را دریافت کند زیرا درصورت اشغال یک خط، مکالمات به خطوط دیگر غیر اشغال منتقل و هدایت می شود. از مهمترین مزایای این سرویس، علاوه بر مورد مذکور، اعمال کنترل و نظارت بر روی تعداد تماس هاست. شماره رایگان 10 رقمی است و با پیش شماره 900212 شروع می شود. از طریق موبایل و از شهرستان نمی توان با این شماره تماس گرفت.

3- شماره اختصاصی: (Personal Number Service)

متقاضی این سرویس با دریافت یک شماره از شبکه هوشمند از امکانات یک خط تلفن با قابلیت های بیشتری برخوردار می شود. مزیت عمده این سرویس در دسترس بودن اشخاص، مشابه تلفن همراه با هزینه‌های بسیار نازل‌تر است.

مشترک این سرویس می تواند در هر لحظه و در هر مکان شماره تلفنی را به شبکه هوشمند معرفی کنند و بعد از آن تماس گیرندگان با شماره هوشمند به تلفن های معرفی شده هدایت می شوند. اشخاصی که دارای شماره تلفن های متعدد (محل کار، منزل و ...) هستند و یا کسانی که مکان ثابتی را در اختیار ندارند (مستاجرین، بازرگانان، دانشجویان و ...) عمده ترین کاربران این سرویس به شمار می آیند. شماره اختصاصی 8 رقمی است و با پیش شماره 8080 شروع می شود.

4- شماره فراگیر: (Universal Access Number)

شرکتها، موسسه‌ها، سازمانها و واحدهای صنفی که دارای دفاتر و شعبه های متعددند، از عمده ترین کاربران این سرویس هستند. موسسه دارنده این سرویس، تنها یک شماره از شبکه هوشمند را به اطلاع مشتریان خود می رساند، ولی شبکه IN، ارتباط مشتری را با شعبه ای از شرکت که نزدیک ترین فاصله را با او دارد، برقرار می کند.

صرفه‌جویی در هزینه‌های گزاف تبلیغات و سهولت به خاطر سپاری یک شماره، به جای شماره های متعدد و امکان ارتباط در محدوده های خاص زمانی از دیگر مزایای این سرویس است. شماره فراگیر 8 رقمی است و با پیش شماره 8081 شروع می شود. از طریق موبایل و از شهرستان نمی توان با این شماره تماس گرفت.

5- مشاوره تلفنی: (Premium Rate)

استفاده از خدمات مشاوره ای متخصصان در زمینه‌های مختلف (حقوقی، پزشکی، فنی و ...) با پرداخت هزینه مشاوره از طریق این سرویس انجام می شود.

امکان ارتباط با اینترنت در هر زمان بدون نیاز به تهیه کارتهای مختلف و رمز عبور، دسترسی به اطلاعات و اخبار مربوط به سازمانها نظیر هواشناسی، هواپیمایی، اخبار ورزشی و ... از دیگر قابلیتهای این سرویس است.

دارنده این سرویس 80 درصد درآمدهای حاصل از مکالمه های مشاوره ای را دریافت می کند. حق الزحمه شرکتهای اینترنتی 70 درصد درآمدهای حاصل از ارایه این سرویس است.

6- نظرسنجی تلفنی: (Televoting)

با استفاده از این سرویس، سازمانهای تجاری و موسسات عمومی می توانند از نظرهای مشتریان خود در زمینه خدمات ارایه شده آگاهی یابند. در این سرویس، استفاده کننده با یک شماره خاص تماس گرفته و انتخابش را بوسیله صدا یا صفحه کلید اعلام می کند.

پیش بینی نتایج مسابقه‌های ورزشی و نیز ثبت نام از متقاضیان شرکت در مسابقه‌ها و سرگرمی های صدا و سیما، از کاربردهای دیگر سرویس نظرسنجی تلفنی است.

از قابلیتهای این سرویس، تعیین مدت زمان اعتبار نظرسنجی و کنترل تعداد تماس است.

7- انتقال شماره: (Number Portability)

مشترک این سرویس می تواند در صورت تغییر محل جغرافیایی و به تبع آن تغییر شماره تلفن خود، ضمن اعلام شماره جدید، تمامی تماس های شماره قبلی را به سمت شماره تلفن جدید هدایت کند.

در نتیجه شرکتها یا سازمانها می توانند با وجود تغییر مکان خود، مشتریان قبلی را حفظ کنند.

8- پست صوتی: (Unified Messaging Service)

دارنده این سرویس، این امکان را می یابد در زمانی که شرایط پاسخگویی را ندارد، مکالمات را بصورت پیام دریافت و در فرصت مناسب به پیام ها گوش دهد.

ارتباط با این سیستم به دو گونه است: قرار دادن پیام و برداشتن پیام. در هر دو حالت می توان به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با سیستم ارتباط برقرار کرد.

علاوه بر چهار نوع امکان دسترسی مذکور، امکانات دیگری از جمله اطلاع به مشترک مبنی بر برداشتن پیام، ارتباط با سیستم از طریق IP و انتقال پیام به E.mail مشترک در سیستم وجود دارد.

***نشانی محل واگذاری سرویس‌ها:

متقاضیان سرویس های «شماره فراگیر»، «مشاوره تلفنی» و «نظرسنجی تلفنی» می توانند با مراجعه به ساختمان شاهد، واقع در بزرگراه کردستان، برجی شرقی، طبقه دوم درخواست خود را برای دریافت سرویس‌های شبکه هوشمند اعلام کنند، سایر سرویس های شبکه هوشمند از طریق مناطق مخابراتی واگذار می‌شود.

 

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




نینتندو سوییچ ۲ احتمالاً دسته آهنربایی و نمایشگر بزرگ‌تر خواهد داشت image نینتندو سوییچ ۲ احتمالاً دسته آهنربایی و نمایشگر بزرگ‌تر خواهد داشت 1403/02/08

احتمالاً کنسول دستی نینتندو سوییچ ۲ با نمایشگر بزرگ‌تر از کنسول فعلی و دسته‌ی آهنربایی عرضه می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 1

آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط image آخرین وضعیت بازار رمزارزها / بیت‌کوین همچنان در مدار سقوط 1403/02/08

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2

اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید image اپل آیدی شما بی‌دلیل قفل شده است؟ تنها نیستید 1403/02/08

برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که اپل آیدی آن‌ها به‌طور ناگهانی قفل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 5

باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد image باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد 1403/02/05

برخی کاربران نسخه‌ی iOS یوتیوب موزیک با باگ آزاردهنده‌ای در این برنامه مواجه شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 23

مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 28

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 30

در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

بیلی آیلیش به بازی فورتنایت می‌آید image بیلی آیلیش به بازی فورتنایت می‌آید 1403/02/04

طرفداران بیلی آیلیش به‌زودی آهنگ خواننده‌ی محبوبشان را در قالب بازی فورتنایت می‌شوند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

هشدار وزارت راه به پلتفرم‌‌ها: بخش املاک دیوار و شیپور مسدود می‌شود image هشدار وزارت راه به پلتفرم‌‌ها: بخش املاک دیوار و شیپور مسدود می‌شود 1403/02/04

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از انسداد پلتفرم‌های دیوار و شیپور در صورت عدم افزودن وب‌سرویس احراز هویت خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47