خدمات سایت


متن کامل خبر

دستبرد زن نامرئی به خانه‌ها و انهدام شبکه بزرگ جعل در پایتخت

آرشیو
مروری بر مهمترین اخبار حوادث جمعه 11 مرداد 1392
1392/05/12 11:41:34 ق.ظ

دستبرد زن نامرئی به خانه های جنوب تهران
زن نامرئی در حالی به خانه های جنوب تهران دستبرد زده بود که مالباختگان پس از دستگیری او متوجه سرقت از خانه هایشان شدند.
ساعت 21 و 30 دقیقه 26 تیر امسال وقوع یک فقره دستگیری در یک مجتمکع مسکونی در منطقه خزانه به کلانتری 160 خزانه اعلام شد .
با حضور مأموران در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد که صاحبخانه در ساعت 21 به همراه همسرش از منزل خارج و در زمان بازگشت متوجه حضور یک زن غریبه در داخل خانه می شود که با همکاری سایر اهالی مجتمع او را دستگیر کردند.
مأموران در بررسیهای اولیه علاوه بر کشف وجوه نقد سرقتی متعلق به صاحبخانه، موفق به پیدا کردن یک دسته کلید -شامل دهها کلید- از متهم به نام الهام 35 ساله و همچنین یک دستگاه خودرو پارس سفید رنگ متعلق به وی در خارج از مجتمع مسکونی محل سرقت شدند.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت منزل" و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جنایی تهران ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
شاکی پرونده پس از حضور در پایگاه هفتم، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: همراه همسرم، ساعت 21 برای خرید از خانه خارج و بعد از گذشت 20 الی 30 دقیقه به منزل بازگشتیم. موقع ورود به خانه متوجه شدیم که یک زن غریبه وارد منزل شده که بعد از کمی داد و فریاد و به کمک همسایه ها توانستیم مانع از فرار او شویم.
الهام که چاره ای جز بیان حقیت نداشت علاوه بر اعتراف به آخرین سرقت خود به دهها فقره سرقت مشابه اعتراف و عنوان داشت: بدون برنامه ، زنگ در منازل را زده و وقتی کسی جوابگو نمی شد بوسیله کلیدهایی که در اختیار داشتم در را باز می کردم. در روز دستگیری نیز زمانیکه در داخل اتاق خواب در حال جستجو برای پیدا کردن طلا و پول بودم ، ناگهان صاحبخانه وارد اتاق شد و در حالیکه قصد فرار داشتم از سوی وی و سایر اهالی مجتمع دستگیر شدم.
متهم در خصوص محل و زمان سرقت های خود نیز به کارآگاهان گفت :اغلب سرقت های خود را بعداز ظهرها و در بیشتر در مناطق شهرری و علی آباد انجام داده ام.
در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی تعداد دیگری از محل های سرقت، کارآگاهان به تحقیق از سایر مالباختگان پرداخته و این در حالی بود که برخی از مالباختگان تا زمان مراجعه کارآگاهان پایگاه هفتم آگاهی هیچگونه اطلاعی از سرقت منازل خود نداشتند!!
یکی از مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : فکر نمی کردم که سرقتی انجام شده باشد و تصور می کردم که طلاهایم شامل زنجیر و پلاک طلا و حلقه ازدواج و همچنین گوشواره و دستبندم گم شده است !!!.
مالباخته دیگر نیز در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : به مدت یک هفته در مسافرت بودیم . شوهرم در زمان خروج از خانه ، در را یک قفل بیشتر نزده بود و زمانیکه به منزل بازگشتیم متوجه سرقت مبلغ 4 میلیون و 700 هزار تومان وجه نقد به همراه یک صندوقچه چوبی حاوی طلا و نقره و همچنین سه کیسه برنج شدیم.
مالباخته دیگری نیز در اظهاراتش عنوان داشت : مدت دو هفته و به همراه تمامی اعضای خانواده در مسافرت شهرستان بودیم و زمانی متوجه سرقت شدم که مأموران آگاهی به در منزل مراجعه کردند . آن زمان بود که با بررسی دقیق اموال باارزش داخل خانه متوجه سرقت هشت عدد کارت هدیه بانک با مبالغ مختلف ، چندین عدد سکه طلا ، یک رشته زنجیر طلا و حدود 600 هزار تومان وجه نقد شدم .
سرهنگ کارآگاه داوود فرد رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به اعتیاد شدید متهم به مصرف موادمخدر از نوع شیشه و سابقه دستگیری در پایگاه دوم پلیس آگاهی به اتهام مشابه در مهر ماه سال گذشته به مهر گفت: در تحقیقات به عمل آمده از محل سرقت مشخص شد که تعدادی از اهالی ساکن در مجتمع های محل سرقت ، متهم را در زمان تردد در داخل مجتمع مشاهده کرده اما با توجه به ظاهر آراسته و تردد وی با خودرو پژو پارس سفید رنگ مدل سال، به هیچ عنوان تصور نمی کردند که این زن می تواند یک سارق حرفه ای باشد. با آنکه ورود متهم به داخل منازل نیز بدون هرگونه تخریب و یا ایجاد سرو صدا صورت گرفته که این موضوع نیز باعث شده تا برخی از مالباختگان تا زمان حضور کارآگاهان، هیچ اطلاهی از سرقت اموال خود نداشته باشند.
در حال حاضر قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر محلهای سرقت در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.
انهدام شبکه بزرگ جعل و سرقت در پایتخت
سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران از انهدام شبکه بزرگ جعل، سرقت و کلاهبرداری در تهران خبر داد و به مهر گفت: 19 خرداد سال گذشته پرونده ای تحت عنوان "سرقت از داخل خودرو" با شکایت فردی از طریق کلانتری 119 مهرآباد جنوبی ، برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. محتویات پرونده حکایت از آن داشت که سارق یا سارقین با دستبرد به خودرو اقدام به سرقت دسته چک و مدارک شناسایی کرده اند که بلافاصله هماهنگی های لازم با شعبه بانک صادر کننده دسته چک انجام تا سرانجام 5 تیر ، فردی با در دست داشتن یک فقره از چک های سرقتی به بانک مراجعه که با هوشیاری کارمند بانک ،دستگیر و به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران منتقل شد.
دارنده چک در تحقیقات اولیه عنوان داشت که از سرقتی بودن چک هیچ اطلاعی نداشته و چک را برای فروش یک دستگاه کپی از شخصی ناشناس دریافت و دستگاه فوق را از طریق پیک به آدرسی مشخص در خیابان سبلان تحویل داده است.
کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی ، با مراجعه به نشانی به دست آمده در خیابان سبلان اقدام به تحقیقات نامحسوس و پلیسی پرداخته و متوجه شدند که یکی از متهمان سابقه دار در زمینه سرقت ، جعل و کلاهبرداری به نام مهدی 34 ساله در این مکان اقدام به اجاره واحد مسکونی کرده و با همدستی چند نفر دیگر که از سارقین حرفه ای و سابقه دار هستند ، به صورت سازمان یافته اقدام به سرقت از داخل خودرو در سطح شهر تهران کرده و از این مکان به عنوان محلی برای تردد و انجام هماهنگی های لازم برای اقدامات مجرمانه استفاده می کنند.
همچنین در ادامه تحقیقات مشخص شد که مهدی به همراه تعدادی از همدستانش تحت تعقیب دادسراهای ناحیه 1 ، 10 ، 27 و 14 تهران و همچنین پایگاه های یکم ، هفتم ، هشتم ، ادارات پنجم ، چهاردهم و بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.
اقدامات پلیسی گسترده ای برای شناسایی هویت تمامی اعضای گروه ، محلهای تردد و مخفیگاه های آنها آغاز و سرانجام مخفیگاه اصلی سرکرده گروه - مهدی - نیز در محدوده میدان خراسان _ خیابان صفاری شناسایی شد.
با شناسایی مخفیگاه سرکرده گروه و با اطمینان از حضور وی در مخفیگاهش ، کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، 20 مرداد سال گذشته طی یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی اقدام به دستگیری سرکرده گروه در داخل مخفیگاهش کرده و در همان بازرسی های اولیه از مخفیگاه وی ، دهها فقره چک های متعلق به مالباختگان ، مدارک شناسایی مختلف و فرم های جعلی بانکی کشف و توقیف شد.
با به دست آمدن مدارک شناسایی و استعلام صورت گرفته در خصوصی تمامی مدارک مشخص شد که تمامی مدارک کشف شده سرقتی است و متهم اصلی پرونده نیز در تحقیقات تخصصی اعتراف کرد که با همدستی 35 نفر دیگر از اعضای گروه 15 جاعل مرد، 3 جاعل زن، 8 مال خر، 6 سارق مرد ، یک سارق زن و دو کلاهبردار اقدام به دهها فقره سرقت از داخل خودرو شامل وجه نقد، مدارک شناسایی، دسته چک، لپ تاپ و ... کرده و در ادامه ، با استفاده از چک های سرقتی اقدام به کلاهبرداری های کلان در تهران و دیگر شهرهای کشور کرده اند.
با بهره گیری از اطلاعات به دست آمده از سرکرده گروه ، تحقیقات تخصصی برای شناسایی و دستگیری اعضای گروه و همچنین شناسایی شیوه های ارتکاب جرم از سوی این گروه حرفه ای و سابقه دار در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و طی چندین ماه اقدامات پلیسی و عملیاتی پیوسته و انجام دهها عملیات جداگانه در نقاط مختلف شهر تهران و سایر شهرهای استان های تهران و البرز ، هر 35 عضو دیگر این گروه از سارقین ، جاعلین و کلاهبرداران دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه های آنها مقادیر بسیار زیادی از چک های سرقتی متعلق به شعبات مختلف بانک های کشور به همراه مدارک شناسایی ، اوراق مجعول بانک های مختلف ، 37 دستگاه لپ تاپ ، انواع مهرهای جعلی و لوازم دیگر کشف و توقیف شد .
در ادامه تحقیقات و در خصوص نحوه انجام کلاهبرداری از سوی این گروه از سارقان مشخص شد که اعضای این گروه ابتدا با استفاده از مدارک شناسایی متعلق به مالباختگان اقدام به افتتاح حساب در بانک های مختلف کرده ، سپس دسته چک اخذ و در ادامه اقدام به کلاهبرداری کلان کرده اند.
سرهنگ عباسعلی محمدیان در پایان این خبر گفت: در پایان رسیدگی به این پرونده و با شناسایی دهها مالباخته ، از مالباختگان جهت حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی دعوت ، مدارک و اموال آنها مسترد و پرونده نیز در تیرماه سال جاری تحویل شعبه 11 بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران شد و متهمان نیز با قرارهای قانونی روانه زندان شدند.
منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




test sdf sd fsdf  image test sdf sd fsdf 1401/05/29

tsdf sdf sdf sdf

امتیاز:
تعداد بازدید: 0

فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! image فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! 1399/04/26

دقایقی پیش به شکل مرموزی حساب‌های کاربری توییتر اپل، ایلان ماسک، بیل گیتس، بایننس و... هک شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7563

حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر image حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر 1399/04/11

مرکز پزشکی سینا واقع در خیابان شریعتی تهران، شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ دچار آتش سوزی و انفجار شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6507

تهران بار دیگر لرزید image تهران بار دیگر لرزید 1399/03/07

لحظاتی قبل زلزله تهران را لرزاند و در نقاطی از شهر این زلزله حس شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7295

۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز  image ۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز 1397/06/31

معاون سیاسی استانداری خوزستان درباره آخرین وضعیت حادثه تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: تروریست ها 4 نفر بودند که در پی این حادثه 10 نفر شهید شدند و 21 نفر هم مجروح شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8346

 طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت image طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت 1397/06/28

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز از فوت دو نفر بر اثر طوفان شب سه‌شنبه 27 شهریور در البرز خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8210

وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران image وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران 1397/06/24

مردی که برای فروش ارز مجازی (بیت کوین) به شکنجه گاهی در مشهد کشانده شده بود، برای فرار از چنگ افراد مسلح، دست به جنایت زد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8866

تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج  image تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج 1397/04/20

تصادف مرگبار تانکر حامل سوخت با یک اتوبوس در سنندج موجب کشته شدن ۱۳تن و زخمی شدن ۹ تن دیگر شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8719

راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت image راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت 1397/03/12

طی گزارش های اخیر یک راننده‌ اوبر به مسافرش شلیک کرده و او را به ضرب گلوله به قتل رسانده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8876

تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم image تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم 1397/03/08

مسئولان آموزش و پرورش منطقه دو شهر تهران ضمن تایید تجاوز گروهی به دانش آموزان یک مدرسه در غرب تهران از مراجع قضایی خواستند نسبت به این پرونده ورود کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 9235