خدمات سایت


متن کامل خبر

وزیر ارشاد: فیلترینگ هم اثری در دسترسی آزاد به اطلاعات ندارد/فیس بوک باید برای همه قابل دسترسی باشد

آرشیو
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همانطور که با پارازیت و ممانعت از نصب دیش نتوانستیم جلوی دسترسی به شبکه‌های بیگانه را بگیریم، فیلترینگ هم اثری در دسترسی آزاد به اطلاعات ندارد.
1392/08/14 09:59:59 ب.ظ

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همانطور که با پارازیت و ممانعت از نصب دیش نتوانستیم جلوی دسترسی به شبکه‌های بیگانه را بگیریم، فیلترینگ هم اثری در دسترسی آزاد به اطلاعات ندارد.

علی جنتی در مراسم نشست فعالان رسانه‌های دیجیتال، با بیان اینکه به هیچ روشی نمی‌توان مانع ارتباطات جهانی و با فیلترینگ نمی‌‌توان مانع دسترسی آزاد به اطلاعات شد، اظهار کرد: چاره‌ای جز تولید محتوا نداریم. همان‌گونه که در شبکه‌های تلویزیونی نتوانستیم با ایجاد پارازیت و ممانعت از نصب دیش، دسترسی به این شبکه‌ها را محدود کنیم با فیلترینگ هم نمی‌شود، اثری در دسترسی به اطلاعات گذاشت.

وی افزود:باید به فکر تولید محتوا و روش‌های دیگر باشیم تا به عنوان مثال مخاطب به سمت شبکه‌های تلویزیونی بیگانه کشیده نشود و همین بحث را برای رسانه‌های دیجیتال داریم و از این طریق می‌توانیم از فرهنگ بومی‌مان حراست کنیم؛ البته باید بدانیم که رسانه‌های آن‌لاین تأثیر بسیاری در انتقال تفکر دارند و در ایران هم منابع قدرتمندی داریم که باید از آن‌ها استفاده کنیم.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش اشاره‌ای به استفاده دیگر کشورها از IT داشت و ابراز کرد: کشورهای پیشرفته بهترین استفاده را از فناوری اطلاعات می‌کنند و آثار این استفاده در رشد تولید ناخالص ملی آن‌ها مشهود است.

وزیر ارشاد افزود: نقش فناوری اطلاعات، امروزه در سلطه کشورها نیز تأثیرگذار است و آمریکا به عنوان کشوری که بیشترین بهره را از این فناوری می‌برد، امروزه شاهد هستیم که از طریق شنود مکالمه‌های سران کشورهای اروپایی، اطلاعات آن‌ها را به دست آورده و در جهت منافع ملی خود استفاده می‌کند.

جنتی حوزه فناوری و رسانه‌های دیجیتال را در سه بخش سخت‌افزار، نرم‌افزار و محتوایی خلاصه کرد و گفت: کشور ما در بخش سخت‌افزار نقشی صفر درصدی دارد، در حوزه نرم‌افزار با پیشرفت اندکی روبروست اما در بخش محتوا و با توجه به ریشه‌های ملت، میدان وسیعی روبروی آن قرار دارد که می تواند از آن بهترین بهره را ببرد.

او اشاره‌ای هم به نقش شورایعالی فضای مجازی داشت و اذعان کرد: تأسیس این شورا بنا به دستور مقام معظم رهبری بوده است و مرکز ملی فضای مجازی نیز اجرای دستورالعمل‌های شورا را بر عهده دارد هرچند که ممکن است برخی گمان کنند هدف از تشکیل این شورا، ایجاد نوعی فیلترینگ در فضای مجازی بوده است درحالیکه براساس دستورالعمل آن باید گفت که نقاط مثبت آن بیشتر است.

وی با ورود به بحث‌های مخابراتی و ارتباطی، ابراز کرد: ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور 120 درصد و تعداد دامنه‌های دات آی‌ار نیز از مرز 400 هزار گذشته است.

او افزود: صادرات نرم‌افزار کشور براساس آمار، حدود 400 میلیون دلار است.

جنتی در پایان اذعان کرد: ما به هیچ‌ عنوان نمی‌خواهیم تصدی‌گری کنیم بلکه تنها باید سیاست‌گذار و ناظر باشیم و براین اساس می‌توانیم به رسالت توسعه صادرات و حضور پررنگ‌تر در بازارهای جهانی در حوزه رسانه‌های دیجیتال دست یابیم.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد image باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد 1403/02/05

برخی کاربران نسخه‌ی iOS یوتیوب موزیک با باگ آزاردهنده‌ای در این برنامه مواجه شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 22

مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 27

در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

هشدار وزارت راه به پلتفرم‌‌ها: بخش املاک دیوار و شیپور مسدود می‌شود image هشدار وزارت راه به پلتفرم‌‌ها: بخش املاک دیوار و شیپور مسدود می‌شود 1403/02/04

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از انسداد پلتفرم‌های دیوار و شیپور در صورت عدم افزودن وب‌سرویس احراز هویت خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد image اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد 1403/02/02

ظاهراً اپل در حال احیای یکی از اسپیکرهای نمادین و معروف برند بیتس است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود image نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود 1403/02/02

گوگل چت قرار است با نرم‌افزارهای مایکروسافت تیمز و اسلک ارتباط برقرار کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 27

سونی 28 اردیبهشت‌ماه رویداد ویژه اکسپریا 2024 را برگزار خواهد کرد image سونی 28 اردیبهشت‌ماه رویداد ویژه اکسپریا 2024 را برگزار خواهد کرد 1403/02/02

در این رویداد احتمالاً گوشی نسل جدید اکسپریا 1 VI معرفی خواهد شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 25

OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند image OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند 1403/02/01

در ۲۵ آوریل و همزمان با نمایشگاه بین المللی خودرو پکن، از سبک جدیدی از هارمونی نوآوری در خانواده سریNew Energy رونمایی خواهد شد، محصولی که می تواند نُت جدیدی در سمفونی "محصول جدید + فن آوری نو+ اکوسیستم پویا" باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی image کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی 1403/02/01

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله‌ی درخواست خودرو رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31