خدمات سایت


متن کامل خبر

فرود اضطراری هواپیمای تهران- زابل در کرمان/رهایی دو گروگان در زاهدان/جزئیاتی از هویت جاسوس انگلیسی

آرشیو
مروری برمهمترین اخبار حوادث امروز دوشنبه 25 آذر 1392
1392/09/25 10:33:25 ب.ظ

مدیرکل اداره فرودگاه‌های کرمان گفت: به علت کاهش دید در فرودگاه زابل هواپیمای تهران - زابل فرودگاه کرمان را به عنوان فرودگاه جایگزین انتخاب کرد و به زمین نشست.
به گزارش ایسنا، محمد نخعی با اعلام این خبر افزود: خلبان این هواپیمای مسافربری بخاطر کاهش دید در فرودگاه زابل امروز دوشنبه ساعت 8 و 30 دقیقه فرودگاه کرمان را به عنوان فرودگاه آلترنت انتخاب کرد.
این هواپیما با شماره پرواز 1085 متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان ساعت 11 و 30 دقیقه با مسافران خود کرمان را به مقصد تهران ترک کرد.
تغییر مسیر هواپیمای مسافربری مسیر تهران - زابل موجب گلایه مسافران این پرواز شد.

 

جزئیاتی بیشتر از هویت جاسوس انگلیسی دستگیرشده در کرمان
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان جزئیاتی بیشتر از هویت جاسوس انگلیسی دستگیرشده در کرمان مطرح کرد.
به گزارش ایسنا، محمدمهدی زاهدی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به حرفه و فعالیت متهم دستگیر شده، به احتمال زیاد بسیاری از شهروندان کرمانی این فرد را می‌شناسند.
وی با بیان اینکه بازرگانان و تجار باید مراقب دام‌های سرویس‌های جاسوسی بیگانه باشند گفت: بدون شک بسیاری از سرویس‌های جاسوسی کشورهای بیگانه در کمین تجار، بازرگانان و صادرکنندگان هستند.
زاهدی با بیان اینکه با توجه به حساسیت موضوع، رسانه‌ای شدن این مسئله کمی با تاخیر انجام شد،اظهار کرد: ازهمان روز اول در جریان این مسئله بودم؛ در گذشته نیز این مسئله وجود داشت و تجاری از ایران در دام سرویس‌های جاسوسی بیگانه گرفتار می‌شدند، این انتظار وجود دارد که همه هموطنان با شناخت کامل و مراقبت بیشتر برای انجام امور اداری و یا تجاری به کشورهای مختلف دنیا سفر کنند و مواظب سرویس‌های جاسوسی باشند.
زاهدی با اشاره به اینکه تجار ایرانی باید بسیارهوشیارانه‌ترعمل کنند،افزود: مطمئنا این مسئله تاثیری بر ‌ اعزام گروه‌های تجاری ایران به سایر کشورها در آینده نمی‌گذارد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، دستگیری این جاسوس MI6 را نشان از تلاش نیروهای امنیتی ایران دانست و افزود: امیدواریم با این اتفاق، بازرگانان و تجار ایرانی که با سایر کشورها در رفت و آمد هستند، هوشیارتر رفتار کنند.
زاهدی با تاکید بر اینکه در حال حاضر پرونده این جاسوس در دادگاه تحت بررسی‌های نهایی برای صدور حکم قرار دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اعترافات متهم، در آینده‌ای نزدیک حکم نهایی از سوی قاضی پرونده صادر می‌شود.
روز شنبه 23 آذرماه رئیس دادگاه انقلاب کرمان از دستگیری یک جاسوس MI6 در کرمان خبر داد.

 

شاهد حادثه تروریستی دیاله: فقط صدای گلوله و شعله آتش را به یاد دارم
یک شاهد عینی حادثه تروریستی دیاله عراق گفت: در روز حادثه اصلا متوجه نشدیم تروریست ها از کجا و چگونه راه ما را سد کردند و فقط صدای گلوله، انفجار و شعله های آتش را به یاد دارم.
سید احمد فتحی هنگام ورود پیکر شش نفر از شهدای این حادثه تروریستی به ایران در مرز خسروی به ایرنا گفت: هنوز از شوک حاصل از این اقدام جنایتکارانه تروریست ها خارج نشده ام.
وی که تعدادی از دوستان، همکاران و همشهری هایش در این حادثه به شهادت رسیده اند، افزود: تنها چیزی که از آن روز به یاد دارم، صدای فریادهای خصمانه تروریست ها و ناله های دوستان شهیدم است.
فتحی که در زمان شناسایی پیکرهای مطهر شهدای این حادثه نیز در پزشکی قانونی شهر مقدادیه حضور داشته است، اظهار کرد: پیکر 9 نفر از دوستان و همکاران شهیدم به علت سوختگی ناشی از انفجار خودروها قابل شناسایی نبود.
وی که چند ماه است به همراه تعدادی از کارگران و مهندسان ایرانی در طرح احداث خط لوله گاز ایران به عراق در استان دیاله مشغول بکار است، گفت: شاید خواست خدا بوده که من زنده بمانم و شاهدی بر این جنایت باشم.
با پنج خودرو حامل حدود 40 تا 50 نفر در حال بازگشت از محل کار به اقامتگاه بودیم که در فاصله کمی تا یک مقر بین راهی پلیس گرفتار تروریست ها شدیم.
به همراه تعدادی از همکاران در هنگام حمله تروریست ها برای در امان ماندن از گلوله هایی که به سمت ما از هر طرف می آمد کف خودروها خوابیدیم و زنده ماندیم ولی وقتی دقایقی بعد پلیس و نیروهای نظامی عراق سر رسیدند متوجه شدیم سرنشینان خودروهای جلویی همگی به شهادت رسیده اند.
وی با محکوم کردن این جنایت گفت: خون مطهر شهدای مظلوم و بی دفاع این حادثه دامن مسببان آن را می گیرد.
روز جمعه گذشته افراد ناشناس مسلح با سد کردن راه عبور خودروهای حامل کارگران و مهندسان ایرانی شاغل در خط لوله گاز ایران به عراق بی رحمانه همه را به گلوله بستند که بر اثر این حادثه 18 ایرانی و عراقی کشته شده و چهار ایرانی نیز مجروح شدند.

 

هلاکت دو سارق مسلح و رهایی دو گروگان در عملیات 15 ساعته پلیس در زاهدان
طی درگیری مسلحانه ماموران انتظامی سیستان و بلوچستان با آدم ربایان و سارقان مسلح در زاهدان، دو تن از آنان به هلاکت و دو تن نیز دستگیر شدند.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ابراهیم قربان زاده با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع سرقت مسلحانه در زاهدان، ماموران پلیس آگاهی، تحقیقات اطلاعاتی و انتظامی گسترده ای را برای شناسایی متهمان آغاز کردند.
در نتیجه تحقیقات انجام شده و پیگیری سرنخ های موجود، پلیس موفق شد هویت سارقان مسلح را شناسایی و عملیات دستگیری آنان را طرح ریزی و به مرحله اجرا در آورد.
سارقان مسلح که عرصه را برخود تنگ می دیدند با ربودن دو پسر بچه از شهر زاهدان به مخفیگاه خود متواری شدند.
ماموران زبده ای از یگان ویژه، پلیس آگاهی و ماموران انتظامی زاهدان با همکاری قرارگاه قدس سپاه پاسداران و بسیج، مخفیگاه متهمان را در یکی از محلات زاهدان به محاصره کامل درآورده و در درگیری مسلحانه که 15 ساعت به طول انجامید، دو سارق مسلح به هلاکت و دو نفر از آنان نیز دستگیر شدند.
سرهنگ قربان زاده با اشاره به آزادی دو پسر بچه خاطرنشان کرد: در پاکسازی محل درگیری تعدادی سلاح و مقادیری مهمات کشف و ضبط شد.

 

دستگیری کلاهبردار شرکتهای هرمی در یزد
رئیس پلیس آگاهی استان یزد از دستگیری کلاهبرداری که از طریق فعالیت و عضوگیری در شرکت هرمی اقدام به کلاهبرداری می کرد خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علیرضا خالقی افزود: در پی اعلام شکایت فردی مبنی بر اینکه شخصی 53 ساله اهل و ساکن یزد از وی مبلغ 230 میلیون ریال از طریق فعالیت وعضوگیری درشرکت هرمی کلاهبرداری کرده موضوع بصورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی یزد قرار گرفت.
کارآگاهان پلیس آگاهی پس از انجام تحقیقات و بررسی و کسب اطمینان از درستی موضوع طی هماهنگی با مقام قضایی، متهم شناسایی و دستگیر شد که در بازجویی پلیسی به جرم خود اعتراف کرد.
متهم با تشکیل جلسات مخفیانه و توزیع جزوات آموزشی و سی دی های مربوطه جهت عضوگیری و فعالیت در شرکت هرمی در بین شکات و عدم اطلاع بعضی از شهروندان ازغیر قانونی بودن شرکت های هرمی اقدام به کلاهبرداری می کرد که متهم دستگیر شده پس از تحقیقات و تکمیل پرونده به دادسرا معرفی شد.

 

دستگیری مالخری که صاحب‌خانه را خفه کرد
رئیس پلیس آگاهی استان زنجان از دستگیری مالخری خبر داد که برای طلا، صاحب‌خانه پیر خود را کشت.
به گزارش ایسنا، سرهنگ رحمتی در تشریح خبر دستگیری عامل قتل پیرزن 85 ساله در استان زنجان، گفت: سال گذشته پیرزنی 85 ساله جان خود را از دست می‌دهد و با توجه به بیماری قبلی این زن، بستگانش ضمن دفن این فرد، از شکایت خودداری می‌کنند. اما این افراد پس از مراسم کفن و دفن متوجه می‌شوند که مقدار قابل توجهی از طلا و جواهرات این فرد به سرقت رفته است.
وی با بیان اینکه کارآگاهان در بررسی‌های فنی و تخصصی توانستند ردپای مستاجر این زن را در این قتل بیابند، گفت: نهایتا ماموران یک فردی را شناسایی کردند اما در تحقیقات مشخص شد که این متهم به جرم خرید اقلام مسروقه در زندان است.
رئیس پلیس آگاهی استان زنجان با بیان اینکه متهم برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شد، گفت: این فرد در اعترافات خود ضمن قبول بزه انتسابی، عنوان کرد که حدود یک سال قبل با همسر خود در منزل متوفیه مستاجر بوده و در آن زمان متوجه شده که مقتوله مقدار زیادی طلاجات در منزل این فرد وجود دارد که با برنامه‌ریزی قبلی برای سرقت به منزل وی رفته و در اقدامی او را خفه و طلاجات او را به سرقت می‌برد.
رحمتی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد که این متهم به قتل طلای متوفیه را به مبلغ 80 میلیون تومان فروخته، گفت: متهم ضمن بازسازی صحنه، در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

 

انهدام باند سارقان داخل خودرو وکشف 135 فقره سرقت
رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری اعضای باند سارقان داخل خودرو و کشف 135 فقره سرقت در این رابطه خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حمیدرضا گل صباحی با اعلام این خبر گفت : ماموران گشت کلانتری 15 رجایی شهر در حین گشت زنی در بلوار مؤذن به پرایدی با 4 نفر سرنشین (سه نفر مرد ویک نفر زن) مظنون شدند که با استعلام از پلاک خودرو مشخص شد که خودرو دارای سابقه سرقت در آبان ماه می باشد.
سرنشینان خودرو پس از صدور دستور ایست ماموران از محل متواری شدند که پس از طی مسافتی خودرو متوقف و سه سرنشین مرد آن متواری شدند اما سرنشین زن به نام نسیم دستگیر شد.
پس از انتقال متهم به کلانتری در بازجویی از وی مکان اختفای متهمان فراری شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی همدستان وی به نام های میلاد، سلیم، امید به عنوان سارق و جوادبه عنوان مالخر دستگیر شدند.
متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی به 135 فقره سرقت داخل خودرو در محدوده مهرشهر، باغستان و شاهین ویلا اعتراف کرده و در خصوص نحوه و شگرد سرقتها اذعان داشتند که بیشتر سرقت ها را از خودروهای پراید که از سیستم ایمنی پایینی برخوردار بوده و سرقت از آنها سهل الوصول تر بود انجام می دادند.
سارقان که معمولا متشکل از یک نفر مرد ویک نفر زن بودند در ساعات پایانی شب ( 12 نیمه شب به بعد) به محله هایی که اکثر خودروها داخل کوچه پارک بوده به صورت پیاده مراجعه وبا استفاده از یک کلید دست ساز مخصوص خودروهای پراید مدل 85 به پایین پس از باز کردن درب خودرو و در صورتی که خودرو روشن می شد آنرا به یکی دو کوچه پایین تر انتقال داده و وسایل آنرا سرقت کرده وخودرو را رها می کردند واگر خودرو روشن نمی شد در همان محل وسایلی از قبیل ضبط ، زاپاس ، باند و... را به سرقت می بردند.

 

شعله های آتش در خانه مسکونی
آتش سوزی دو طبقه از ساختمان مسکونی قدیمی ساخت در شهر ری خسارت مالی بر جای گذاشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، با خروج دود و شعله زیاد از یک منزل قدیمی ساز دو طبقه مسکونی و احتمال محبوس شدن ساکنان خانه، همسایگان در تماس با سامانه 125 درخواست کمک کردند که ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 16:20 دقیقه عصر دیروز یکشنبه آتش نشانان ایستگاه 14 و خودروی حامل دستگاه تنفسی ایستگاه 21 را به محل حادثه در خیابان شهر ری، پل سیمان، خیابان سرگرد محمدی کوچه مختاری کوچه گودرزی اعزام کرد.
سید هادی میر افضلی، مدیر منطقه 7 عملیات گفت: این خانه قدیمی دو طبقه به مساحت 70 متر مربع دچار آتش سوزی شده بود و شعله های سرکش آتش از هر دو طبقه آن به بیرون زبانه می کشید.
آتش نشانان پس از قطع جریان برق و گاز منزل در دو گروه با استفاده از دستگاه های تنفسی وارد منزل شدند که همزمان عملیات مهار و خاموش کردن آتش و عملیات جستجو برای نجات محبوس شدگان احتمالی را آغاز کردند که پس از بازدید و بررسی خوشبختانه هیچ فردی محبوس نشده بود.
آتش نشانان پس از خاموش کردن آتش سوزی با استفاده از دستگاه تهویه مخصوص آتش نشانی اقدام به تخلیه دود از داخل طبقات کرده و پس از تخلیه لوازم سوخته شده از منزل لکه گیری و ایمن سازی های لازم را انجام داده و پس از تحویل محل آتش سوزی به عوامل انتظامی به عملیات خود پایان دادند.

 

بخاری غیر استاندارد کانکس های کارگری را به آتش کشید
بی توجهی به اصول ایمنی و استفاده از بخاری غیر استاندارد کانکس های کارگری را در بلوار اباذر به آتش کشید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، ساعت: 21:15 دقیقه یکشنبه شب در پی اطلاع رسانی شهروندان به سامانه 125 ستادفرماندهی آتش نشانی تهران آتش نشانان ایستگاه های 102 و 27 را به محل حادثه در بلوار اباذر، خیابان پیامبر اعزام کرد.
مجید پور محمدی، فرمانده آتش نشانان اعزامی به محل حادثه گفت: در محل حادثه زمینی به مساحت حدود 5000 متر مربع دیده می شد که در آن 8 کانکس کارگری تعبیه شده بود
یکی از کانکس ها به علت بی احتیاطی کارگران در استفاده از بخاری غیراستاندارد دچار آتش سوزی شده و شعله های آن در حال سرایت به دو کانکس دیگر بود.
آتش نشانان بی درنگ پس از قطع برق با بکارگیری تجهیزات و استفاده از تجهیزات خاموش کننده اقدام به مهار آتش و جلوگیری از سرایت آتش به اطراف کردند.
نیروهای عملیات همچنین دو کپسول 11 کیلویی گاز را که بر اثر حرارت و شعله در داخل کانکس ها شعله ور شده بود پس از سرد کردن به مکان امن انتقال و خاموش کردند.
فرمانده آتش نشانان همچنین علت این حادثه را نشت نفت از بخاری نفتی و شعله وری لوازم قابل اشتعال در یکی از کانکس ها و سرایت شعله به اجاق خوراک پزی و نشت گاز از کپسول اعلام کرد.

 

تولد نوزاد در آمبولانس اورژانس ۱۱۵ اردل
فرامرز شاهین،سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری از انجام زایمان طبیعی و به دنیا آمدن نوزاد دختر یک زن باردار در آمبولانس اورژانس ۱۱۵ اردل خبر داد و به تسنیم گفت: به دنبال مراجعه یک مادر باردار و همراهان وی از روستای افسرآباد شهرستان اردل به پایگاه اورژانس 115 دشتک، اکیپ فوریت‌های پزشکی اقدامات درمانی اولیه را انجام داده و این مادر را به بیمارستان منتقل کردند.
به دلیل حاد بودن شرایط مادر باردار، نوزاد دختر این زن قبل از رسیدن به بیمارستان در آمبولانس به دنیا آمد و پس از اقدامات اولیه و فوریت‌های پزشکی مادر و نوزاد در شرایط عمومی مناسب به بیمارستان امام جواد(ع) بخش ناغان منتقل شدند.
حال عمومی مادر و نوزاد خوب است.
منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




test sdf sd fsdf  image test sdf sd fsdf 1401/05/29

tsdf sdf sdf sdf

امتیاز:
تعداد بازدید: 0

فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! image فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! 1399/04/26

دقایقی پیش به شکل مرموزی حساب‌های کاربری توییتر اپل، ایلان ماسک، بیل گیتس، بایننس و... هک شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7564

حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر image حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر 1399/04/11

مرکز پزشکی سینا واقع در خیابان شریعتی تهران، شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ دچار آتش سوزی و انفجار شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6507

تهران بار دیگر لرزید image تهران بار دیگر لرزید 1399/03/07

لحظاتی قبل زلزله تهران را لرزاند و در نقاطی از شهر این زلزله حس شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7296

۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز  image ۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز 1397/06/31

معاون سیاسی استانداری خوزستان درباره آخرین وضعیت حادثه تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: تروریست ها 4 نفر بودند که در پی این حادثه 10 نفر شهید شدند و 21 نفر هم مجروح شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8346

 طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت image طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت 1397/06/28

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز از فوت دو نفر بر اثر طوفان شب سه‌شنبه 27 شهریور در البرز خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8211

وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران image وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران 1397/06/24

مردی که برای فروش ارز مجازی (بیت کوین) به شکنجه گاهی در مشهد کشانده شده بود، برای فرار از چنگ افراد مسلح، دست به جنایت زد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8866

تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج  image تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج 1397/04/20

تصادف مرگبار تانکر حامل سوخت با یک اتوبوس در سنندج موجب کشته شدن ۱۳تن و زخمی شدن ۹ تن دیگر شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8719

راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت image راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت 1397/03/12

طی گزارش های اخیر یک راننده‌ اوبر به مسافرش شلیک کرده و او را به ضرب گلوله به قتل رسانده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8876

تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم image تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم 1397/03/08

مسئولان آموزش و پرورش منطقه دو شهر تهران ضمن تایید تجاوز گروهی به دانش آموزان یک مدرسه در غرب تهران از مراجع قضایی خواستند نسبت به این پرونده ورود کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 9235