خدمات سایت


متن کامل خبر

کتاب فرگوسن در بازار کتاب ايران رکورد زد

آرشیو
چه کسي باور مي کند الکس فرگوسن که لقب موفقترين مربي صده را اخير را به همراه خود دارد، از مربيگري خداحافظي مي کند تا با فراغت بال بنشيند و کتاب زندگي نامه اش را بنويسد.
1392/10/18 04:40:28 ب.ظ

در سال 1986 الکس بعنوان سرمربي منچستر انتخاب مي شود، در آن روزها ليورپول حاکم بلامنازع فوتبال انگليس محسوب مي شد و منچستر يک تيم کاملا معمولي بود. اما در طول اين 26 سال الکس، با شيوه منحصر بفردش از منچستر تيمي مي سازد که تيم‌هاي ديگر آرزويش را دارند. (آن هم بدون خريدهاي ميلياردي)


از زماني که سخن از انتشار خاطرات الکس فرگوسن، مربي اسکاتلندي تيم فوتبال منچستريونايتد انگليس به ميان آمد، اظهارنظرهاي متفاوتي از سوي بزرگان فوتبال جهان شد و بسياري از طرفداران فوتبال به ويژه اين باشگاه انگليسي منتظر رونمايي از آن بودند. پس از انتشار و استقبال گسترده از اين کتاب در سراسر جهان به ويژه اروپا، واکنش‌هاي مختلف و گاهي هم تندي عليه مطالب موجود در آن انجام شد، به ويژه از طرف بازيکنان و مربيان فوتبال که فرگوسن در کتاب زندگينامه‌اش در باره آن‌ها نام برده است.


به عنوان مثال، مطالبي که فرگوسن درباره «روي کين» کاپيتان سابق منچستريونايتد نوشته است، هيچ نشانه‌اي از کمتر شدن خشم او نسبت به کين پس از گذشت هشت سال ندارد. رابطه بين اين دو نفر از زماني که هافبک ايرلندي لب به اعتراض به بازيکنان جوان تيم گشود، اندکي رو به تيرگي مي‌رفت تا اين‌که کين پس از مصاحبه با شبکه تلويزيوني باشگاه (mutv) کاملا از خط قرمزها عبور کرد و اين رابطه را به کلي از بين برد. اين مصاحبه ناهنجار هيچ‌گاه روي آنتن نرفت ولي فرگوسن مي گويد که «ادوين ون‌درسار»، «پل اسکولز» و «رود فن نيستلروي» از جمله بازيکناني بودند که وقتي اين مصاحبه را به صورت خصوصي مي‌ديدند، آن محل را ترک کردند!


فرگوسن درباره اين اتفاق در کتاب خود نوشته است: «چشم هاي او (روي کين) باريک شد و تا حدي که فقط دو نقطه سياه در آن قابل ديدن بود. اين واقعا ترسناک بود.»


فرگوسن مي‌گويد که پس از اين اتفاق نمي‌توانست به سرعت کين را از تيم اخراج کند. پس به دستيار خود در آن زمان، کارلوس کي‌روش، گفت: «او بايد برود کارلوس. 100 درصد! از شرش خلاص شو.»


فرگوسن همچنين در کتاب خود نوشته است:«يک حس بسيار عميق مي‌گويد که رفتن وي بهترين اتفاقي بود که مي‌توانست بيفتد، چرا که بسياري از بازيکنان را ترسانده بود.» به نظر مي‌رسد که بي‌رحمي سر مربي اسکاتلندي درست به اندازه مهارت‌هاي مربيگري‌اش در موفقيت وي تاثيرگذار بوده و ستايش بسياري را براي وي به ارمغان آورده است.


اتحاديه فوتبال انگليس شايد در راس اين بي‌رحمي‌ها قرار گرفته باشد، چرا که الکس مي‌گويد که آن‌ها دو بار به وي پيشنهاد هدايت تيم ملي انگلستان را داده‌اند، يک بار در سال 1999 که در نهايت «کوين کيگان» انتخاب شد و يک بار در سال 2001 که در نهايت «سون گوران اريکسون» انتخاب شد.


البته بر اساس کتاب «الکس فرگوسن، اتوبيوگرافي من» فرگوسن پذيرش اين مسووليت را از آن‌جايي که خودش يک اسکاتلندي است و با انگليسي‌ها ميانه خوبي ندارد، دوست نداشته است و در صورت پذيرش اين سمت، رتبه تيم ملي انگليس را در جدول رده‌بندي فيفا حداقل يک پله پايين‌تر از تيم ملي اسکاتلند کاهش مي‌داده است!


در اين کتاب با بسياري از مسائل دنياي پر رمز و راز فوتبال از زاويه اي جديد و البته بسيار جذاب آشنا خواهيد شد:


• دلايل اخراج و شکافتن ابروي بکهام


• دلايل اخراج روي کين و ياپ استام


• دلايل مانايي و تمام نشدني بودن رايان گيگز


• عوامل پيشرفت کريس رونالدو


• دلايل شکست منچستر از بارسلونا در دو فينال ليگ قهرمانان


• مقايسه دقيق رونالدو و مسي از زبان فرگوسن و اشمايکل


• ماجراهاي درگيري روني و رونالدو در جام جهاني 2010


• چرايي عدم قبول مربيگري تيم ملي انگليس از سوي فرگوسن


• خصوصيات منحصر به فرد کارلوس کيروش از زبان فرگوسن و ديگر بزرگان فوتبال


• محبوبيت سلطان اولدترافورد، اريک کانتونا در نزد هواداران


• فن نيستلروي، يک بازيکن معمولي اما يک گلزن مادرزاد


• پل اسکولز، بهترين هافبک تاريخ انگليس


• يک شب در مسکو، جدال فينال ليگ قهرمانان با چلسي


• چرخ و فلک بارسلونا، نابود کننده بازي هر تيمي


مهدي پاکنهاد مترجم اين کتاب کارشناسي ارشد مهندسي عمران خود را در دانشگاه تهران گذرانده و قبل ازاين تاليف دوره 3 جلدي کتاب جامع نقشه برداري و ترجمه کتب زندگي نامه استيو جابز و درون مغز استيو را در کارنامه خود دارد.


ضمن آنکه پنج شنبه 19 ديماه 1392 ساعت 8 تا 9 صبح شبکه ورزش در برنامه اکسيژن معرفي کتاب الکس فرگوسن با ترجمه مهدي پاک نهاد صورت مي گيرد. (با حضور مترجم به عنوان مهمان تلفني)


کتاب الکس فرگوسن با سرمايه گزاري و حمايت نشرهاي حاير و ستايش و توسط انتشارات ماهواره با تيراژ بي نظير پانزده هزار جلد در چاپ اول با قيمت 11900 تومان منتشر شد. اين شمارگان در حوزه کتاب هاي ورزشي رکودر محسوب مي‌شود.

منبع : ورزش 3
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 76

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 174

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 146

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 341

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 332

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 376

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 345

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 210