خدمات سایت


متن کامل خبر

جام ملتهاي آسيا :نبرد تيمهاي ملي و باشگاهي کليد خورد

آرشیو
مويس که در تلاش است کيهيل را از پيوستن به ترکيب اردوي پيش از مسابقات استراليا منصرف کند، افزود: تيم بازيکن بسيار مهمي براي ما است و نبودنش خلاء واقعا بزرگي خواهد بود ولي متأسفانه کاري از دستمان بر نمي آيد. فقط مي توانيم براي حذف استراليا دعا کنيم تا او هر چه زودتر برگردد
1389/09/26 07:26:00 ق.ظ

جام ملت هاي 2011 آسيا که از ژانويه در قطر شروع مي شود، قرار است براي چند هفته برخي از باشگاه هاي اروپايي را از بهترين بازيکنان خود محروم کند. اين رقابت ها براي اينکه با ليگ هاي اروپايي تداخل پيدا نکند، معمولا در تابستان برگزار مي شود، اما اين بار به دليل گرماي هواي قطر به زمستان منتقل شده است.

از آنجايي که جام ملت هاي آسيا از مسابقات رسمي فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) به شمار مي رود، تيم هاي ملي حق دارند بدون توجه به نياز و تمايل باشگاه ها، بازيکنان خود را فرا بخوانند که چندان خوشايند مربيان تيم هاي ليگ برتر انگليس و اسکاتلند نيست.

اين وضعيت براي تيم سلتيک اسکاتلند سخت تر از ديگران است، چرا که اين باشگاه دو بازيکن از کره جنوبي يعني ''کي سونگ يونگ'' و ''چا دوري'' را در ترکيب اصلي خود دارد. ''نيل لننون'' سرمربي سلتيک در اين باره گفت: ممکن است بر خلاف ميلمان هر دوي آنها را براي جام ملت هاي آسيا از دست بدهيم چون آنها بازيکنان بسيار مهم و تأثيرگذاري هستند.

اين در حاليست که ''الکس فرگوسن'' سرمربي منچستريونايتد تاکنون سکوت اختيار کرده و هنوز اظهار نظري در مورد ''پارک جي سونگ'' بازيکن کره اي خود نکرده است. از سوي ديگر پارک نيز براي کمک به تيم ملي کشورش در رسيدن به اولين قهرماني آسيا از سال 1960 تاکنون ابراز تمايل کرده است.

اما ''دیويد مويس'' سرمربي اورتون که ظاهرا خود را براي غيبت ''تيم کاهيل'' ستاره استراليايي خود آماده کرده، با اشاره به مشکل مشابهي که در مورد مسابقات جام ملت هاي آفريقا همواره وجود داشته است، گفت: ما با علم بر اين موضوع با بازيکنان آفريقايي قرار مي بنديم، اما وقتي کاهيل را جذب کرديم، استراليا هنوز به کنفدراسيون آسيا نپيوسته بود. به همين دليل انتظار از دست دادن او را نداشتيم. تيم کیهيل نيز همانند ديگر هم تيمي هايش رساندن استراليا به اولين عنوان قهرماني آسيا را هدف قرار داده است.

مويس که در تلاش است کیهيل را از پيوستن به ترکيب اردوي پيش از مسابقات استراليا منصرف کند، افزود: تیم بازيکن بسيار مهمي براي ما است و نبودنش خلاء واقعا بزرگي خواهد بود ولي متأسفانه کاري از دستمان بر نمي آيد. فقط مي توانيم براي حذف استراليا دعا کنيم تا او هر چه زودتر برگردد.

''اوون کويل'' هم که عملکرد خوبي در تيم بولتون داشته بخشي از اين موفقيت را مديون ''لي چونگ يونگ'' بازيکن کره اي خود است.

اين مربي اظهار داشت: او دو سال است هيچ استراحتي نداشته و فقط سه هفته بعد از جام جهاني را به مرخصي رفت. هنوز در مورد حضور او در جام ملت هاي آسيا حرفي نشده است ولي هر گاه زمانش برسد، تصميم خواهيم گرفت.

با وجود اين، وضعيت در خارج از انگليس به اين جديت نيست چون بيشتر ليگ ها تعطيلات زمستاني خود را سپري مي کنند.

با شروع جام ملت هاي آسيا، ستاره هاي شاغل در انگليس پنج بازي ليگ برتر و دو بازي جام حذفي اين کشور را از دست مي دهند و آنهايي که در آلمان بازي مي کنند، در صورت صعود تيم هايشان به فينال جام ملت ها، سه بازي را از دست خواهند داد.

بنا بر اين گزارش، ''آلبرتو زاکروني'' سرمربي تيم فوتبال ژاپن 11 لژيونر اروپايي خود از جمله ''شينجي کاگاوا'' را براي جام ملت ها فراخوانده است. کاگاوا 21 ساله از زمان پيوستن به بورسيا دورتموند در تابستان، عملکرد قابل تقديري داشته و تاکنون در 14 بازي اين تيم در بوندس ليگا 7 گل زده است.

اما اين فقط مربيان نيستند که تمايلي به مرخص کردن ستارگان آسيايي خود ندارند بلکه به نظر مي رسد برخي از بازيکنان هم نمي خواهند مسابقات باشگاهي خود را رها کنند.

''يوتو ناگاتومو'' بازيکن ژاپني تيم چزنا ايتاليا خيلي زود توانسته خود را در اين تيم جا بياندازد ولي تيمش در قعر جدول سري آ دچار بحران شده و وي مي خواهد به آنها براي خروج از خطر سقوط کمک کند.

ناگاتومو گفت: البته هميشه دوست دارم که به تيم ملي ژاپن کمک کنم اما با توجه به وضعيتي که باشگاهم در حال حاضر دارد، کمي سخت است. اين تصميمي نيست که بتوانم به تنهايي بگيرم.

منبع : فوتبال3
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




وقتی ورزش می‌کنیم، زمان کندتر از واقعیت می‌گذرد image وقتی ورزش می‌کنیم، زمان کندتر از واقعیت می‌گذرد 1403/02/29

ساعت‌ها به روال همیشگی، مشغول انجام وظیفه‌ی خودشان هستند. اما مطالعه‌ی جدیدی می‌گوید وقتی ورزش می‌کنیم، زمان در تصورات ما کمی از ساعت واقعی جلوتر است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2

واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1199

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 812

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2580

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2925

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3030

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3205

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3065

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4093

تصویری از فرهاد مجیدی در روز تلخ وداع با پدر image تصویری از فرهاد مجیدی در روز تلخ وداع با پدر 1397/04/30

بازیکن سابق استقلال در سوگ پدر نشسته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3605