خدمات سایت


متن کامل خبر

جزئیات نقشه شوم هکر هوسران در ارتباط غیراخلاقی با 300 دختر نوجوان

آرشیو
هکر 25 ساله‌ای که با هک صفحات فیسبوک دختران نوجوان در قبال ارائه پسورد از آنان تقاضای برقراری ارتباط نامشروع و غیراخلاقی می‌کرد، در دام پلیس فتا گرفتار شد.
1392/11/14 05:27:40 ب.ظ

هکر 25 ساله‌ای که با هک صفحات فیسبوکدختران نوجوان در قبال ارائه پسورد از آنان تقاضای برقراری ارتباط نامشروع وغیراخلاقی می‌کرد، در دام پلیس فتا گرفتار شد.

 

سرهنگ محمدمهدی کاکوانرئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات این خبر گفت: حدود یک ماه پیش دختری 18 ساله بامراجعه به پلیس فتا عنوان کرد که صفحه شخصی‌اش(Page) در فیسبوک توسط فردی هک شده است و ازآنجایی که این فرد در صفحه فیسبوکش عکس‌های شخصی خود را بارگذاری کرده بود، اینمسئله مورد سوء استفاده یک هکر جوان قرار گرفته بود.

 

وی با بیان اینکه این دختر جوان دراظهارات خود عنوان داشت که هکر صفحه فیسبوکش ضمن برقراری تماس تلفنی با وی، تهدیدکرده است که در صورت عدم تمکین به خواسته‌های غیراخلاقی وی، عکس و مطالب شخصی ویرا منتشر می‌کند،‌ گفت: با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله کارآگاهان پلیس فتا باانجام بررسی‌های تخصصی و مهندسی معکوس توانستند رد‌پای این متهم را در یکی از شهرستان‌هایاستان قزوین بیابند.

 

کاکوان با بیان اینکه ماموران پلیس بااخذ دستور قضایی و نیابت توانستند این متهم 25 ساله به نام «میثم» را شناسایی ودستگیر کنند، گفت: ماموران پلیس در بررسی رایانه شخصی وی، پرده از راز بزرگیبرداشتند، چرا که مدارک و ادله موجود در رایانه «میثم» نشان می‌داد که این فرد بیشاز 300 نفر را طعمه خود کرده بود.

 

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعاتپایتخت با بیان اینکه بررسی‌ها از این متهم 25 ساله نشان داد که وی از طریق آموزش‌هایاینترنتی، روش هک کردن را فرا گرفته است، گفت: این فرد در فیسبوک خود لینکی تحتعنوان «آسان به فیسبوک بروید» را منتشر کرده و پس از مراجعه افراد به این صفحهجعلی فیسبوک، User و رمز عبور این افراد را ذخیره و پس از دستیابی به ایناطلاعات، نسبت به تغییر رمز و هک کردن آن اقدام می‌کرد و با تهدید دختران جواننسبت به انتشار عکس‌های شخصی‌شان، از آنها می‌خواست که با وی از طریق چت و پیامکرابطه غیراخلاقی برقرار کنند.

 

کاکوان با بیان اینکه این فرد عمدتاطعمه‌های خود را از بین دختران نوجوان انتخاب می‌کرد، گفت: بررسی‌ها نشان داد کهعمده طعمه‌های این فرد، دختران بین 16-12 ساله بودند که به دلیل ترس از خانوادهو منتشر نشدن عکس‌هایشان، تن به خواسته‌های این فرد می‌دادند.

 

وی با بیان اینکه «میثم» علاوه بربرقراری ارتباط جنسی از طریق چت و پیامک با این دختران جوان، آنها را وادار بهارائه کارت شارژ‌های 20 هزار تومانی می‌کرد، گفت: تاکنون این فرد به 300 فقره بزهبدین شیوه اعتراف کرده است و تحقیقات نشان داده است که این فرد در استان‌هاییهمچون تهران، کرج، هشتگرد، کیش، نهاوند، مشهد، اراک، ساری، رویان، چالوس، خرم‌آباد،گرگان، کرمان، کرج، سنندج، قزوین، مرو‌دشت، سبزه‌وار، گنبدان، نیشابور، جیرفت،بوکان، گناب، ایلام، اصفهان و ارومیه چتر اقدامات مجرمانه خود را گسترانده بود.

 

کاکوان با بیان اینکه پلیس فتا پس ازدستگیری متهم، با account و شماره متهم، به تمامی افرادی کهمورد ظلم قرار گرفته‌اند، خبر دستگیری «میثم» را اطلاع می‌دهد، گفت: از خانواده‌هاتقاضا می‌شود که در کنار فرزندانشان در هنگام پرسه‌زنی در دنیای مجازی قرار گیرندو دقت لازم را داشته باشند.

 

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعاتپایتخت با اشاره به تاثیرات منفی این اقدام شوم «میثم» در روحیه دختران نوجوان،گفت: پلیس فتا ضمن اطمینان از افشای اطلاعات، به دخترانی که بدین شیوه مورد آزارقرار گرفته‌اند، از آنان درخواست می‌کند که برای ثبت شکایت به پلیس فتای تهران ویا پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان مربوطه، مراجعه کنند.

 

به گفته وی، متهم با بهانه پاسخگوییبه سؤالات دختران جوان، شماره‌ تلفن‌های این افراد را اخذ می‌کرده است.

 

وی با بیان اینکه «میثم» در پروندهخود سابقه درگیری و نزاع با تبر را دارد، گفت: با توجه به نوع عملکرد این فرد مبنیبر ارائه درخواست‌های غیراخلاقی و جنسی از دختران نوجوان 16-12 ساله، دادستانیدستور ویژه‌ای را مبنی بر پیگیری این پرونده ارائه کرده است و متهم پس از تکمیلتحقیقات، در اختیار مقام قضایی قرار خواهد گرفت.

 

در هنگام تهیه این خبر تعدادی از شکاتاین پرونده که عمدتا دختران دبیرستانی بودند نیز در محله حضور داشتند که یکی ازاین دختران که در رشته تجربی در مقطع دوم دبیرستان تحصیل می‌کرد، با تاکید براینکه نمی‌خواهد نامش فاش شود، گفت که در مدرسه ما 30 نفر از دانش‌آموزان طعمه اینمرد شیاد شده بودند؛ به گونه‌ای که این فرد با هک فیسبوک یکی از دانش‌آموزان،توانسته بود آدرس مابقی دانش‌آموزان را اخذ و با بهانه اینکه آسان به فیسبوکبروید، لینک جعلی فیسبوک را برای مابقی فرستاده و از این طریق توانسته بود ضمننفوذ به صفحه فیسبوک 30 نفر، از آنها به روش‌ فوق‌الذکر اخاذی کند و آنها را به خواستهشوم خود رازی کند.

 

گفت‌وگوی ایسنا با متهم و شکات

این دختر 16 ساله با بیان اینکه«میثم» در تماس‌های مکرر، از من درخواست کارت شارژ 20 هزار تومانی می‌کرد، گفت: اوپس از مدتی عنوان کرد که یا به خواسته‌های شوم او تن داده و با او ارتباط برقرارمی‌کند و یا اینکه تصاویر شخصی من را در سایت‌های مبتذل منتشر می‌کند.

 

من از فحاشی خوشم نمی‌آید!

همچنین «میثم» ، با بیان اینکه دانشجویانصرافی رشته کامپیوتر هستم، ادعای دروغینی مبنی بر رضایت شکات پروانه را مطرح کردو گفت: بعد از آنکه نسبت به هک و نفوذ به فیسبوک دختران نوجوان می‌کردم، در صورتخوش رفتاری آنها، account‌شان را به آنان بازمی‌گرداندم، اما اگر بدرفتاری کرده و یافحاشی می‌کردند، مجددا به شیوه‌ای بدتر و سخت‌تر مزاحمشان می‌شدند، چرا که من از فحشخوشم نمی‌آید!

 

این متهم با بیان اینکه انگیزه خاصینداشتم، گفت: با اینکه در چت و اس ام اس‌ها، من به ارضای جنسی می‌رسیدم، اما ایناواخر پشیمان شده بودم و می‌خواستم این مسئله را ترک کنم که دستگیر شدم.

 

با اینکه پلیس فتا این متهم را دستگیرکرده است، اما تلاش کارآگاهان برای شناسایی دیگر مالباخته و قربانیان این پروندهادامه دارد.

به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 79

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 178

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 149

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 346

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 336

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 384

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 350

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 215