خدمات سایت


  • مسیر جاری:

متن کامل خبر

طرحی مفهومی از یک ساعت‌هوشمند که اپل و گوگل می‌توانند از آن الهام بگیرند

آرشیو
آیا نمی‌توان ساعت‌های هوشمند را همچون ساعت‌های معمولی طراحی کرد، ساعت‌هایی که روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم؟
1392/12/17 03:15:50 ب.ظ

وجود برخی محدودیت‌ها در مورد استفاده از ساختار ساعت‌های معمولی استفاده از این فرم‌فاکتور را برای ساعت‌های‌هوشمند ناممکن کرده است. از طرفی دیگر امکانات ارائه شده توسط ساعت‌های‌هوشمند عرصه را برای ساعت‌های معمولی تنگ کرده است، چراکه امکانات چنین ابزار‌هایی بیشتر بوده و در کاربردهای روزانه نیز می‌توان به خوبی از آن‌ها استفاده کرد. اما طرح مفهومی گابوربالوق هر دو مفهوم را در کنار هم به ارمغان آورده است

ساعت‌های‌هوشمندی را که هم‌اکنون در بازار وجود دارند، می‌توان به دو دسته‌ی اصلی تقسیم کرد: نخست ساعت‌هایی قرار دارند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به پبل، گیر و گیرفیت اشاره کرد که امکانات قابل توجهی را در کنار طراحی متفاوت در اختیار کاربران قرار می‌دهند، دسته‌ی دوم در اختیار ساعت‌هایی چون سیتیزن و کوکو است که علی‌رغم برخورداری از طراحی ساعت‌های معمولی، امکانات محدودی را نیز با قابلیت اتصال به گجت‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد. هرچند برخی از ساعت‌های‌هوشمند با عاریه گرفتن ظاهر ساعت‌های نرمال و درون‌مایه‌ای دیجیتال سعی در پیوند دادن این دو سبک با هم دارند، اما برخی جزئیات این محصولات را از دستیابی به هدف خود بازی می‌دارد.

Gabor Balogh یکی از طراحان آزاد مجارستانی است که همانند بسیاری از ما علاقمند به استفاده از ساعت‌هوشمند زیبا است که از ترکیب زیبایی ساعت‌های رایج و امکانات خارق‌العاده‌ی ساعت‌های هوشمند بهره می برد. اما تفاوت بالوق با بسیاری از ما این است که وی با پرورش ایده‌ی خود مبنی بر چگونگی این ساعت‌هوشمند، محصولی مفهومی طراحی کرده است که امکان ترکیب مفهوم ساعت‌های‌هوشمند با طراحی زیبای ساعت‌های معمولی را نمایش داده است.

این طراح پس از انتشار تصاویر مربوط به ساعت‌هوشمند خود، گفتگویی را با The Verge انجام داده و ایده‌های خود مبنی بر مفهوم ساعت‌های‌هوشمند را با این وب‌سایت به اشتراک گذارده است. براساس اطلاعاتی که توسط این طراح عنوان شده، این ساعت‌هوشمند طراحی کلی خود را از ساعت Havana Timepiece کمپانی تریوا به ارث برده است. وی برای استفاده از این ساعت‌هوشمند از کمپانی سوئدی تریوا اجازه کسب کرده است. در نمونه‌ی طراحی شده، رابط گرافیکی کاربر استایل از پیش تعریف شده‌ای ندارد، اما در قاب اصلی ساعت قرار گرفته و با آن هماهنگ شده است. در مورد سیستم ناوبری و نحوه‌ی نمایش آن باید تجدید نظر شود.

براساس گقته‌ی بالوق، طراحی این ساعت‌هوشمند می‌تواند براساس استانداردها و فاکتورهای تولیدکننده‌ی آن تغییر کند. جفت‌کردن و اتصال این ساعت‌ به تلفن‌های‌هوشمند منجر به نمایش آیکون اپلیکیشن‌ها، اعلانیه‌ها، نقشه و کنترل‌های اختصاصی برای پخش موزیک خواهد بود. در زمانی که تمایلی به نمایش و برخورداری از قابلیت‌های یک ساعت‌هوشمند نداشته باشید، این محصول تبدیل به یک ساعت‌ معمولی خواهد شد.

برای ممانعت از پیچیدگی بیش از اندازه‌ی این ساعت‌هوشمند، بالوق از به‌کاربردن صفحه‌ی نمایش لمسی و همچنین دستورات صوتی ممانعت کرده و فقط از کلیدهای مرسوم در ساعت‌های نرمال و همچنین حاشیه‌ی ساعت به‌منظور ارسال دستورات استفاده کرده است. استفاده از حاشیه‌ی لمسی ساعت کاربردهای فراوانی خواهد داشت که از جمله‌ی آن می‌توان به اسکرول کردن، استفاده از آن برای شماره‌گیری و تغییر قابلیت‌های مورد استفاده‌ی اپلیکیشن اشاره کرد. شاید این قابلیت یاد‌آور کلید چرخان موجود در آیپاد کلاسیک باشد.

استفاده از حاشیه‌ی ساعت برای تغییر و کنترل قابلیت‌های موجود در اپلیکیشن‌های گجت‌های متصل شده به ساعت در کنار استفاده از کلیدهای فیزیکی ساعت برای کنترل و تغییر قابلیت‌های خود ساعت، مجموعه‌ی منظم و قابلی را برای استفاده در اختیار کاربران قرار داده است که می‌توان با استفاده از کنترل‌های مجزا، قابلیت‌های متنوع را در اختیار داشته و مورد استفاده قرار داد. عدم استفاده از صفحه‌ی نمایش لمسی مزایایی دیگری را نیز دارد که یکی از آن‌ها عدم به‌جا ماندن اثر انگشت روی صفحه‌ی نمایش است.
مطمئنا بالوق به‌عنوان یک طراح و نه مهندس از موانع موجود در راه طراحی یک ساعت‌هوشمند آگاه نیست. یکی از این موانع استفاده از شکل دایروی در ساعت‌هوشمند است، چراکه این شکل استفاده از باتری با سایز بهینه‌تر را در ساختار ساعت‌هوشمند سخت کرده و در نتیجه نمی‌توان یک باتری مناسب را درون ساعت تعبیه کرد. همچنین باید به این فضای کوچک ساختار مکانیکی مورد نیاز را نیز اضافه کرد که تجمیع تجهیزات برای ساخت چنین ساعتی را بیش از پیش سخت‌تر می‌کند.
مطمئنا بالقو به‌عنوان یک طراح امکانات و قابلیت لازم را برای تولید و به نتیجه رساندن طرح خود ندارد، اما سایر غول‌های موجود در صنعت فناوری می‌توانند با الهام گرفتن از چنین طرحی، ساعت‌هوشمند آینده‌ی خود را به بازار عرضه کنند.

منبع : سایت زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha